{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.576 visninger | Oprettet:

Min mondeo siger klunk hjælp mig! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens...min Mondeo MK3 2.0 TDCI 130 HK siger en sjov lyd (klunk) eller lige som om der en der slå op i bunden af bilen med en hammer...

Lyden kommer næsten hver dag når jeg bakker ud af min indkørsel, og så lige når jeg har kørt 2-10 meter frem i 1 gear. klunk siger det så lige..lidt ala hvis man har en dårlig styrekugle/bærearm, luder bere mere som om lyden kommer inde fra midten af bilen. købte bilen hos ford i holbæk for ca 2 mdr siden, og de har haft bilen ude 3 gange for at finde fejlen, men de siger de ikke kan fremprovoker den lyd, så de har ikke kunne hører den. de har tjekket hele undervogen osv men uden at finde fejl....men der ER en fejl et sted siger jeg, får den lyd skal bare ikke være der!!!! så sent som i dag da jeg sku bakke ud af min indkørsel, så bakket jeg 2 meter stoppert op, og holde stille i 30 sek, og så mens jeg holdte stille så kom den der klunk lyd sku igen....skal siges at lyden max kommer 1 gang pr kørertur....jeg har osse været ude hos ford hvor jeg hvade en af dem der ude fra med ude og kører en tur...men typisk så kommer sådan lyde jo aldrig!!!! når man gerne vil ha lyden til at komme....håber virkelig der nogle der kan hjælpe mig her...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min mondeo siger klunk hjælp mig!
  • #1   24. sep 2011 Hej. tjekke din håndbremse. og BREMSEKALIBER....

• #2   24. sep 2011 Nogle gang de sidde fast på grund af rust og snavset, og lige så snart du vil køre så siger de klunk.

• #3   24. sep 2011 kan godt være det måske er mine bremser...jeg må ud til ford med den en tur til....det jo ikke noget slemt, meeeen den lyd går mig lidt på...faktisk meget fordi jeg ved den ikke er normal hehe

• #4   24. sep 2011 okay mads...hva bil har du ?

• #5   25. sep 2011 Okay så det jo samme bil

• #6   26. sep 2011 Thomas P. Årgangen 2004-> er ikke de væreste med hensyn til hængende kaliber, dem før er værrere, men det kan meget vel være kaliberne der hænger, eller dine håndbremse kabler.

• #7   27. sep 2011 Hej..

Det kan også være dine bagstøddømper eller tårnleje.
    eller bagbrosbøsninger de har en svaghed.. Har selv haft en klonklyd bagfra ford kunne ikke finde dem. men jeg og en ven fandt den.. det var de bagerste støddæmper..

• #8   27. sep 2011 Okay. Ringer til ford i dag og sagde mange sagde det måske var mine bremswr der hang og så slap og sagde klunk....ja det kan det godt være.....hmm hvorfor helved har i så ikke tjekket det de gange den har været ude hos jer tænkte jeg bare. Så den skal der ud på torsdag.... brokket mig osse over dens diesel forbrug som jeg ikke kan få over 11 km/l sidst de sku se på det gav de den en dysse rens. Men det har ikke hjulpet. Men det var sikket mig der kørte forkert og min kli.a kunne tage hele 25% mere diesel osv..ja ja den wr god med dig tænkte jeg bare...men gik bare til ham. For bruger ikke min klima ret meget pga min nyfødte datter. Når ja mumlet han så. Måske det hjælper at opdater bilens computersystem...øh okay endnu en ting i kunne ha prøvet sidst......sagde så jeg hvade læst at mondeo har svage dysser.. så blev der lidt stille i den anden enden hehe...øhh ja lød det så, sådan en kan osse være gået ja....hehe så må i jo tjekke det...ikke mit problem den skal bare laves sagde jeg så. Så nu må vi se hvad de finder ud af på torsdag smiley

• #9   28. sep 2011 Det er korrekt de kan have svage dyser, og dieselrens ( bell ad osv ) kan hjælpe lidt på det, men det kan være styringen til dieseldyserne er røget, så på med et måleapperat smiley , så bruger den altså mere diesel, men det kan også være dine dyser der er færdige, og de er ikke billige.....

• #10   28. sep 2011 Jeg ligeglad med hva de koster. Da det stadig er ford der har ansvar for den. Da jeg købte den for under 3 mdr siden hos dem.....kan de via deres udstyr finde ud af om dens dysser virker som de skal. Eller skal de åben og kigge efter for at undersøge det?

• #11   28. sep 2011 min bror har også en disel.. den hade problemer med co2. og den gik også for lidt. så fik han den chippet nu virker den og køre meget bedre og længer pr liter..

• #12   28. sep 2011 Okay jeg vil osse gerne ha min chippet. Min gider ikke gøre det for at få den til at kører længer end de 11 km. Det må ford søger for. Og så der efter kan jeg chippe den hehe

• #13   31. dec 2011 Spændene hvad det ender med du må lige komme med en opfølgning

Kommentér på:
Min mondeo siger klunk hjælp mig!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce