{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.564 visninger | Oprettet:

max lade tryk på 850 T5R {{forumTopicSubject}}

er ved at lave en T5R der har tabt pusten. pga en dårlig overstrømnings ventil, dårlige vacuum slanger og fusket intercooler slanger der var smadret

der sidder en manuel boost controler på. pt afmonteret og køre med std lade tryk hvor meget kan den skrues op på så den stadig er sikker uden den skyder toppakning af

bilen har 3 tommer downpipe, 3" highflow kat, 2½" cat back og KN i kassen ellers std


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  max lade tryk på 850 T5R
  • #2   24. sep 2011 Af med den manuel boost. Ved du ikke hvilken chip du har, må du starte med at få en du kender. Du kan måske komme op på ca. 300 hk med de originale dyser og turbo, skal du videre er det større dyser og større turbo osv., så bliver det dyrt.

  • #3   24. sep 2011 den køre med 0.65 bar nu og den køre rigtig godt

    ville i anbefale denne?
    http://www.bsr-tuning.dk/produkter/t540/
    så bare af med den der manuel boost controler og på med den orginale

    den har jo 3 tommer downpipe, 3" highflow kat, 2½" cat back og et kn filter så den brude jo komme der op på de der 300hk



  • #6   25. sep 2011 bilen er ikke min, det er en jeg kender jeg er ved at lave nogenlunde i stand igen for den har godt nok haft et meget hårdt liv og med snart 500.000 på bagen.

    tjek lige rør føringerne øverst ved intercooleren
    http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=203410

    dem havde den smadret og det var virkelig lort lavet som om en 5 årig har lavet det


  • #7   25. sep 2011 så den bsr box kan jeg roligt købe og smide i ?



  • #8   1. okt 2011 Hejsa. Et indspark.

    En 19T giver ikke 450 hk. Den er ikke stor nok. Den sidder originalt på en S60R med 300 hk. Den trækker max 350 hk med større dyser, chip og tilsvarende udstødning. Skal du have mere effekt end det ville jeg skift bil da forhjulstræk ikke kan håndtere så høje effekter.

    Men alt det er akademisk. En motor med en halv milion km. På klokken skal man holde sig fra. Enten find en motor der er betragtelig nyere og med meget færre km. På. Og start der. En chip og 19T laderen er et rigtig godt udgangspunkt for 300 stabile hk.

    Det er blot min mening.

    Kjeld


  • #13   1. okt 2011 Hvilket ladetryk kørte du så med? Jeg kunne også trække 1000 hk ud af min. Men den ville holde ca 5 minutter før den sprang i luften.

    Min pointe er at det ikke holder. Jeg pressede næsten 300 hk ud af en 13C lader. Det gik fint de første 2500 km. Så begyndte den at spytte oliepinden ud.

    Der er jo en grund til at de seriøse sætter ret store kuglelejturboer på deres biler samt at alle dele i motoren er enten bearbejdet til det eller udskiftet med performance dele. Det du anbefaler er at hoppe over hvor gærdet er lavest. Det holder kun kort tid.

    Kunne nu også godt tænke mig at se en rulning med 320 hk og mere end 500 nm på en 16T lader. Måske et noget optimistisk rullefelt?

    Jeg har et utal af oplevelser med biler der skulle være rullet til en langt større effekt end min gamle spand, så blev sat i støvet af en bil med måske 100-150 hk mindre.

    Ikke at jeg betvivler din oprigtighed men der findes desværre mange der ude med voldsomt overdrevne rullefelter. Et eksempel. En af mine venner har en e30 som skulle yde 129 hk. Std. Den blev rullet til 196 hk uden modifikationer overhovedet. Den blev så kørt til RH motorsport og kontrolmålt og ydede 136 hk på deres felt.

    Kjeld


  • #18   2. okt 2011 Jeg tror du misforstår. Jeg har virkelig ingen grund til misundelse.

    Hvis du ellers læse hvad jeg skriver vil du opdage at de 3-350 hk er lette at finde. Men derover koster det.

    Om landberg har et præcist rullefelt skal jeg ikke udtale mig om. Men fakta er at der er rigtig mange der ude der køre med motorer der på papiret yder mere end i den virkelige verden.

    Så er 25,000 km iøvrigt ikke meget for en volvomotor.

    Kjeld


  • #19   2. okt 2011 Synes tallene her er noget opskruede. En 19T med 492 hk og en 16T med 1.6 bar ladetryk, det stemmer ikke i min verden. For øvrigt skruer man ikke en 850 over 1.2-1.3 bar, det kan plejlstængerne ikke holde til. Det er ca. 300-320 hk.

  • #20   2. okt 2011 Er enig Niels. Den holder ikke længe.


Kommentér på:
max lade tryk på 850 T5R

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce