{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

problemer med internet {{forumTopicSubject}}

Godaften

Jeg har problemer med mit internet. Jeg har en 40/40 linie hos BrøndbyBredbånd. Jeg har en dlink router, og når jeg laver en hastighedstest, så yder min forbindelse kun 18 mbit download. Jeg ringede derfor til dansk kabel tv og han sagde jeg skulle prøve uden om routeren og direkte ind i internettet stikket. Og efter det, har jeg kun oplevet endnu mere bøvl med min forbindelse. Jeg gik derfor ind i Kontrolpanel og så netværksforbindelse og lavede en diagnosticer og den sagde der ikke var problemer. Så trykkede jeg på "nustil netværksforbindelser", og der efter skete der noget underligt, og nu virker mit trådløse meget dårligt, eller næsten ikke.

Jeg søger derfor en som kan hjælpe mig med at få mit internet oppe og køre igennem. Via trådløs, men også igennem kablet udenom routeren, for at se om jeg har en 40/40 linje, fordi ellers skal jeg tilkalde en tekniker for at se hvorfor jeg ikke har 40/40.

Jeg tror problemet kan være, at min bærbar ikke har en ip? Eller ved faktisk ikke...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer med internet
  • #2   13. nov 2011 zergemo, har gjort det du skrev, inde i cmd og opdateret min netvækrskort, det hjalp ikke.

emre, hvordan registrere jeg min mac adresse? Mit internet virker kun igennem mit trådløse netværk, men ikke igennem kablet...?

• #4   13. nov 2011 Emre, har lige kigget på brevet, og der står kun at jeg har fået en 40/40 linie og den allerede nu virker, jeg skal blot tilslutte min computer til internettet. Det trådløse virker fint, men ikke hvis jeg tilslutter den direkte til internettetdåsen. Eller SKAL det være via en router? smiley Skal man forresten bruge en router for at bruge internettet, eller kan man godt kun bruge internetledningen?

• #6   13. nov 2011 heller ikke mig... smiley det er fordi ellers skal jeg tilkalde en tekniker, men hvis problemet er i min pc, så er det lige 750kr ud af vinduet smiley

• #8   14. nov 2011 Jeg har kun en bærbar, men jeg må lige kigge på det smiley tak for hjælpen

• #9   14. nov 2011 Jeg har ingen antivirus, jeg har det der windows essential smiley

• #10   17. nov 2011 Start "Task Manager (Jobliste)" og klik på Netværk fanen, der kan du se hvor meget dit netværkskort kan køre af Mbit.

Local skulle meget gerne ligge på 100Mbit eller 1 Gbit og Wireless 54 Mbit eller derover.
    Det kan være et af producentens programmer spare strøm og derfor nedsætter hastigheden.

Klik på batteri ikonet ved uret og klik på "Balanced(køre selv engelsk version)" hvis den ikke gør det i forvejen og genstart computeren. Den skal ikke stå på strømbesparelse.

Har du prøvet at teste med et kabel?

• #12   17. nov 2011 Hvad er det en router eller computer ikke kan trådløs? Hastigheden?

• #14   17. nov 2011 Altså de 54 mbit kan du godt opnå via wifi så længe din router understøtter det, som de fleste trådløse router gør. Det afhænger selvfølgelig også hvor langt du der fra den trådløse router. Har ikke haft problem med det overhoved både hjemme og arbejde. Arbejder selv med IT til daglig.

Men husk der forskel på lokal hastighed og internet hastighed.

• #16   18. nov 2011 hvordan streamer jeg bluray

• #17   18. nov 2011 Nej har jeg ikke, kunne forestille mig det er tungt over wifi. Hvis de fleste router falder ud og hakker, tyder det at der er for stor overhead, Og generelt har wifi mere overhead end lan

Jeg vil prøve at logge ind på routeren og rode lidt hvis du får testet med et kabel hvor du får 40/40 - med frame buffering opnår jeg større hastighed på min lille skod belkin router

• #19   18. nov 2011 Skulle det også meget gerne med 1 Gbit forbindelse smiley

Men hvordan skaffer du Bluray, fra nettet eller laver du din egne kopier af Bluray film?

• #21   18. nov 2011 tror du misforstår mig, det er siger er at der ikke burde være nogle problemer med at forbindelsen fejler på lan. Men det er IT, så det kan sagtens ske men det kan også skyldes routeren eller switchen hvis der er sådan en. Det samme med netkort, det er IT smiley men har oplevet netkort som er stået af.

ja det virker lidt besværligt men så længe det virker smiley

Kommentér på:
problemer med internet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce