{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Kan man det ? {{forumTopicSubject}}

Det er til tider svært at finde steder at køre lidt off-road kørsel smiley
I forbindelse med mit arbejde kører jeg tit igennem Silkeborg til Århus og har i den forbindelse lagt mærke til at der er ryddet nogle interessante områder til den nye motorvej mellem Bording og Århus.
Så var det jeg tænkte... Kunne man ikke score lidt goodwill og samtidig få dækket sine behov for 4wd-kørsel...?
Min ide er som følger:
Et antal frivillige Møder op, på et med vejdirektoratet aftalt sted, og laver en bane.
Folk og fæ fra nær og fjern kan så møde op og kigge på 4wd'er og 4wd-kørsel og mod betaling, feks. 50,- kroner, få en tur rundt på banen som passager.
Pengene skal så gå til et eller andet velgørende formål.
Det burde være muligt at få lidt "reklame" for arrangementet i div. lokale trykte og elektroniske medier...

Hva' mener i... Er det "helt ude i skoven"...?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man det ?
  • #1   18. nov 2011 ideen er god nok, men der er ekstremt langt og meget arbejde i at ffå det ud i livet smiley

  • #3   18. nov 2011 jeg kommer gerne og kører hvis det er noget som kommer i hus

  • #5   19. nov 2011 Missen... For en gang skyld må jeg gi' dig ret smiley

    Jeg kan heller ikke tro, at en stille og rolig tur rundt på en "moderat" bane Kan gi' så store problemer...
    Desuden tager man jo heller ikke penge for en køretur...
    Man beder folk om et bidrag til det aktuelle velgørende formål og så kan de, hvis de har lyst, få tilbudet om en "gratis" tur rundt på banen...


  • #6   19. nov 2011 har læst det de forskellige skriver og mener også at man skal have en forsikring hvis man tager penge få at køre med andre men er ikke sikker men har sat en i gang med at undersøge det få syntes at iden er rigtig god så skal nok vende tilbage når jeg ved noget mere

  • #7   19. nov 2011 er med på iden

  • #8   19. nov 2011 Har her til morgen haft kontakt til en extern konsulent der arbejder på motorvejs-projektet, og som syntes godt om ideen og han har givet mig nogle navne og e-mail adresser på div. personer man kunne starte med at kontakte i vejdirektoratet.

    Er der nogle gode foreslag til hvad pengen skulle gå til ?
    Tænk lidt over hvad der giver den bedste omtale og goodwill....
    Altså ikke "kattens værn" men mere noget med kræftsyge børn eller lignende.

    Kunne det tænkes at Toyota-klubben ville lægge pølsevogn til ?
    Kunne der måske skaffes en sponsoreret præmie til den der kører flest ture/kilometer...?


  • #9   20. nov 2011 Tjaaa.... Det ser da ud til at de ikke har noget imod at blive sat i forbindelse med motorkøretøjer... smiley

    http://www.jdrf.dk/cruise

    Ikke helt dumt måske...


  • #10   20. nov 2011 Mht forsikring. Så kan det godt være det ikke kræver en særskildt forsikring til arrengementet. Men husk lige at et evt uheld jo så er omfattet af køretøjets ansvarsforsikring. Og så er det jo pludselig hver enkelt kører der skal være forsikret. Og så kan man godt komme i klemme ved et sådan arrengement.

    Ideen er rigtig god. Og vil selv gerne bakke op om ideen. Og mht forsikring vil det jo kreve lidt arbejde og finde det endelige svar. Det kan hurtig blive alvorlig dyrt ved personskade. Jeg ved at min forsikring dækker i terrænet ( det har jeg bedt om da jeg tegnede den) Men jeg ved også den ikke dækker hvis der er tale om betalt kørsel i den form der her er tale om.


  • #12   20. nov 2011 Det er vel et formuleringsspørgsmål om det er turen de betaler for....

    De giver et bidrag til et velgørende formål - og hvis de så har lyst ka' de da godt komme en tur med ud at køre...
    Banen skal selvfølgelig være aldeles "ufarlig" og chaufføren skal køre langsomt,fornuftigt og sikkert og passageren skal ha' selen spændt.
    Det behøver jo ikke være særlig "vildt" før en der ikke har erfaring med 4wd-kørsel syntes det er lidt "farligt"....



  • #13   20. nov 2011 Hvordan er reglerne hvis man tager en blaffer med op at køre ?
    Han beder jo også selv om at komme med..


  • #14   20. nov 2011 Er det ikke ulovligt at tage blaffere med ?

  • #15   21. nov 2011 Jeg er overbevist om at forsikringsselskaberne til hver en tid vil holde på det er turen folk har betalt for.

Kommentér på:
Kan man det ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce