{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Hakan H
Hakan H
Tilmeldt:
13. dec 2007
Følger: 1 Emner: 65 Svar: 180

spørgsmål ang Bil-syn??? {{forumTopicSubject}}

jeg skal til at syne min bil inden længe. jeg vil ikke havne i det samme fejl som sidste gang hvor jeg synede bilen. Han tog over 7000 kr., jeg vil kun lave de ting som synstedet vil kigge på. manden lavede eksempel 4 små huller under bilen og tog 500 kr pr. hul (han viste mig kun et af hullerne resten ved jeg ikke om det var rigtig), skiftede kilerem som behøvede ikke engan at blive skiftet ud osv osv

altså min spørgsmål er kan man ikke bare tage til en synshal og dumper bilen, og bagefter går jeg ud og laver præcis de fejl den er dumpet med. der ryger vel 300-500 ud, men det er bedre end en mekaniker som prøver at tjene så vidt muligt meget fra en.

Er der nogen der har erfaring med dette?? er det en god ide?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang Bil-syn???
  • #1   5. dec 2011 ta til synshallen .. dumper den .. så få du en raport om hvad der skal laves .. så begynd selv eller få din til en god mekaniker

  • #4   5. dec 2011 sådan nogen som, din håndbremse (gammel bil) skal du være opmærksom på. bærekugle, styrekugle , gummimanchet. og det er andet er vidst sagt smiley


  • #5   5. dec 2011 sådan nogen som, din håndbremse (gammel bil) skal du være opmærksom på. bærekugle, styrekugle , gummimanchet. og det er andet er vidst sagt smiley


  • #6   5. dec 2011 som jeg forstå spørger han ikke hvad i tror der skal laves men om en rapport fra syns stedet hvor der står hvad der skal laves..

    tag ud til din synshal som Hamudii A siger.. Bilen bliver dumpet og du får din rapport.. så finder du en bedre mekaniker eller hvis du selv kan ordne det..

    hvis du skal til at lave det selv uden at få den rapport fra syns hallen kan du ende med at skfite en del som du ikke engang burde skifte til syn.. så vil du spare penge er det bedste mulighed en rapport fra syns hallen

    du får så 30 dage til at fikse disse ting.. efter det er det kun omsyn og der tjekker han kun det som står på rapporten..


  • Hakan H
    Hakan H Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 65 Svar: 180
    #7   5. dec 2011 min syn skal synes senest den 27.12, hvis jeg tager til syn d. 27 og bilen dumper, skal der gå 30 efter den første??

  • #8   5. dec 2011 hvis du tag til synshallen nu, og du dumper så har du 30 dage til at ordne bilen !

  • #9   5. dec 2011 sysns halen tjeker kun de samme fejl ved omsyn og ikke en helt ny syn dvs hvis der var en fejl han ikke så sidst tjeker han ikke den fejl igen


  • #10   5. dec 2011 AKIN-ADMIN på indvandrer gruppen !: så har du intet forstand på omsyn jo hehe:)

    de tjekker kun det på rapporten.. og skal laves indenfor 30 dage..


  • #11   5. dec 2011 så skal du nægte at betale det er hans egen skyld han ikke finder fejlen dvs du kan ikke hænges for noget han fejler i. om syn er kun for de fejl han har fundet 1. gange og ikke alle mulige nye fejl med mindre du bevidst har lavet dem.

  • #13   5. dec 2011 det er noget andet med fejl der ikke er retet ordenlig fx en vange der ikke er svejst ordenligt. eller en forlygte der ikke er indstilet ordenligt efter skift osv. men rust i undervogen skal han sku finde alle før han dumper den og ligefrem blive ved med at finde nye huler er direkte dumt.

  • #15   5. dec 2011 4. Hvad er et Omsyn ?

    Hvis køretøjet ikke godkendes ved første syn, skal dette fremstilles til et omsyn inden for en frist på 33 kalenderdage hvor de påpegede fejl skal være rette/udbedret. Alle påpegede fejl skal være rettet til omsyn.

    Er dette ikke tilfældet eller overholdes fristen på de 33 dage ikke, betyder dette at køretøjet ikke er godkendt og skal fremstilles til nyt syn. Er man det inden for fristen på 33 dage kan køretøjet selvfølgelig fremstilles til et nyt omsyn. Fristen er fastsat af Færdselsstyrelsen og kan ikke forlænges.


  • #16   5. dec 2011 Du skal have lavet en tilstandsattest hos applus. De gennemgår din bil for fejl og mangler som skal laves før den kan komme igennem et syn. Det koster kun 250kr hvis du efterfølgende bestiller tid til et alm bilsyn. På denne måde får du tjekket bilen og en rapport over de ting der skal laves før den kan bestå et syn.

    http://www.applus.dk/priser/tilstandsattest/


  • #17   5. dec 2011 ups .. læste forkert så heh

Kommentér på:
spørgsmål ang Bil-syn???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce