{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.976 visninger | Oprettet:

køb af mx3 {{forumTopicSubject}}

hej, jeg står og er ved at købe en mx3 fordi jeg er blevet total forelsket i modellen. er der nogle steder jeg særligt skal se efter ved købet i næste uge ( tænker på om mx3'ern har en typisk fejl ) og hvad er bilens svag punkt? synes jeg har set ved mange at de skal have ny kobling osv håber i vil give et tip.

Mvh Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af mx3
  • #1   12. dec 2011 Har haft et parr stykker nu. Både v6 og 1.6. De kører godt, men mi nkobling røg også med v6eren og det er virkelig noget lort at skifte på sådan en, da man dkalbhave motoren op. ellers skal du være obs på RUST! De er desværre meget svage overfor rust. paneler, bagskærme.

  • #2   12. dec 2011 Stræberarmene ved baghjulene har det med at ruste væk, og pludselig knække, så baghjulet bliver yderst ustabilt - dog koster et nyt sæt under 1000 kr, og eftersom det ligner et kødben, er det kun en bolt i hver ende der skal ud for at kunne skifte det.
    Min havde også problemer med bakgear, med mindre man dobbeltudkoblede - ved ikke om det er noget generelt. Og rust i inderskærme ses også meget tit.
    Ellers er det nu en meget hyggeligt lille bil. Men er du meget høj, kan den ikke anbefales.


  • #3   12. dec 2011 Hvis den på nogen måder tøver eller hakker når du giver gas så er tændingen nok færdig.. har skiftet mit tændings modul 2 gange. Ellers så rust i bagskærme og inderskærme. Jeg har dog ikke haft problemer med min kobling.

  • #4   12. dec 2011 okay mange tak! det var en stor hjælp.

    HH: den jeg skal ud og se på/ købe har heldigvis lige fået ny kobling d: håber ikke den går igen så

    anna : jeg er 180 høj, og jeg kan sagtens køre i den, bare ikke så godt på bagsædet hehe smiley

    kristian: jeg var faktisk ude for en af de mazdaer jeg har prøvet hakkede da jeg gav gas. det stoppede da jeg kom lidt op i fart igen..


  • #5   12. dec 2011 Så er der jo ingen problem, hvis den er ny smiley bare vær obs på rust

  • #6   12. dec 2011 Hvis den hakkede er tændingen færdig inden for et halvt år..

  • #7   12. dec 2011 Rust på A-stolperne, under gummilisten der er rundt om forruden.
    Rust i skærmkanter bag.
    Få den op på en lift og se den GRUNDIGT efter i bunden.

    Hvis det er en "jonny brian" der har haft, så få kigget motoren igennem (kompression, olie forbrug, vand)

    Ellers en meget sjov lille bil, især når den bliver sænket.

    Der er 3 motor størrelser, 1,6 med 90hk (SOHC) 1,6 med 110hk (DOHC) og 1,8 V6 med 136hk
    Pas på hvis det er en 1,6 at du ikke bliver snydt, og sælger fortæller dig at det er en 110hk

    Held og lykke, og hvis der er noget, så sig til, så skal jeg se om jeg kan svare på det smiley


  • #8   12. dec 2011 det er ved en forhandler og den er nysynet så håber ikke han har kørt over for at få et stempel og så bare kørt tilbage på pladsen det er den her det drejer sig om, http://www.guloggratis.dk/mazda/mx3/annonce/13236487-nysynet-mx-3-16-16v-107-hk?bigimages=1 vil helst selv pimpe den lidt op så den har min stil.. je har slet ikke tænkt på at se efter om det var en SOHC eller en DOHC. godt du sagde det (: ifølge ham skulle det være en DOHC me det er jo ret et at se foreskel (:

  • #9   13. dec 2011 Det er den faceliftede model, så skulle det meget gerne være en 110Hk smiley

  • #10   13. dec 2011 jeg kan ikke se foreskel på dem ud over instrumentbordetog motor s:

  • #11   14. dec 2011 110 hestes udgaven har også dobbelt overliggende knast, det har 90'eren ikke - men facelift er kun sæder og instrumentering der er re-designet smiley

  • #12   14. dec 2011 Ja og det er kun i den faceliftede som er født std. med 110Hk

  • #13   14. dec 2011 lækker viden tak skal i have (:!

Kommentér på:
køb af mx3

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce