{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

mere loft belysnings hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej folkens...

Syns det virkelig ringe loft belysning der i såda en mk3 st car ved bagsæderne. For den lampe foran kan jo ikke lyse op bag i. Og den helt omme bag i tænder jo kun når jag klappen lukkes op. Så tænkte på om man ikke kunne tvinge den omme bag i til at tænde med når den foran tænder som den jo gør i nogle biler...

Min ide er at trække en plus ledning for den foran og om til den bag i så den tænder med, men så sætte en ensretter på osse så den foran ikke tændwøer med når man lukker bagklappen op for det vil jo være dumt. Men ved ikke om jeg helt gal på den hehe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mere loft belysnings hjælp
  • #1   28. dec 2011 på min mk3 stc car er der en loft lampe lige over bagsædet der virker på dørende den giver et godt lys syntes jeg

• #2   28. dec 2011 hvis der ikke er på din er det nok fordi min er en ghia x ( dumt ikke at lave på alle) jeg har lige lavet sådan en extra lampe på min mk2 fordi som du skriver den anden sidder helt oppe foran og det er nemt at trække en ledning fra den foreste lampe det med at skulle have den fra baggage rummet til at lyse vil jeg syntes var en træls løsning som heller ikke giver så meget lys omme på bagsædet

• #3   28. dec 2011 hvis du vil vide mere eller mangler et sted at få fat i en lampe kan du bare skrive

• #4   28. dec 2011 Synes det hjælper meget hvis jeg tænder den lampe som er lige oppe over ryglænet. Og vil gerne ha den til at tænde sammen med den foran så jeg kan få lys bag i når det mørkt og skal se til min datter omme i autostolen....ford har jo ikke været så smarte at lave en on off knap til den sig bag lige som peugeot feks har lavet

• #5   28. dec 2011 Har lavet ekstra lampe over bagsædet på min, har enlig en lampe mere liggende hvis det er, dog bare en magen til den bagerste og ikke med spot osv som den jeg har monteret i min, men der er afmærket på bagsiden af loft beklædningen hvor du skal montere den, og du skal sørge for at overholde dette, da der ellers vil komme en vange fra taget i vejen.

Det er såment ikke så slemt at fixe, og du har jo alt hvad du skal bruge af ledninger fra den foreste lampe, så det skal bare trækkes derfra... smiley

Og der har du så også svaret hvis du vælger blot at koble den bagerste lampe med den foreste, da der jo som bekendt er styrestøm der, men du skal jo så huske at få det lavet begge veje, da du ellers ikke vil få noget lys når du åbner bag i, og hvis du gør dette vil du tænde alle lamper,

Så stod det til mig ville jeg da helt klart kaste mig ud i en ekstra lampe, da det vil være så godt som orginalt.....

• #6   28. dec 2011 Ellers må i jo råbe højt hvis det er noget jeg evt. skal fixe.....

Når nu tag beklædningen er nede og alt er skilt så er det jo også en mulighed at tage skridtet videre og konveter til sort loft og stolper osv... blot lidt mere tid, speciel maling ovs. så køre det..... løfter altså kabinen helt vildt smiley

• #7   28. dec 2011 okay men er det ikke et helved at få loftet ned? for kunne være lækkert at få en rigtig midter lampe i i stedet for det andet..var bare ikke klar over de fandes med 3 loft lamper..

ja det sku fedt med sort loft og stolper..

men har du et billede af hvor man kan se det i din?

• #8   28. dec 2011 altså ud over det i din profil hvor der ikke er sæder i bilen

• #9   28. dec 2011 Det har en enlig ikke fået taget flere billeder af hvor det hele er samlet kan jeg da godt se, he he nå så er da lidt at lave igen, det skyldes nok at det frem står mørke gråt på billeder men er sort i virkeligheden, jeg kan da se om jeg kan få taget et billede og få skiftet det andet ud....

Men ja det er helt sikkert det eneste rigtige at gøre for dig,(ekstra lampe) du vil helt sikkert blive langt mere glad for det.

Det er enlig ikke så slemt at pille ned, bare sørg for at holde hænderne rene hele tiden hvis du altså beholder den hvide farve, for det er ikke så fedt med sorte fingere over alt.
    Når du har løsnet alle stolpe beklædniger, håndtag og lampe og plast omkring dette, samt hvad der ellers lige er af små ting, så skal du bare være 2 til at tage loftet ud, skal tages ud bag til. kan nok godt gøres af 1, mere for at støtte den på vejen ud....

• #10   28. dec 2011 okay men er det slet ikke limet fast...men kun klipset og skruet op?

• #11   28. dec 2011 og sådan en midter lampe kan vel købes hos ford

• #12   28. dec 2011 Intet lim er brugt, så det er som du skriver, bare skrue arbejde smiley

Lampe kan købes hos ford, og kan fås både med og uden læse spot,

Men som tidligere skrevet har jeg en dog uden spot, men med tænd og sluk, og dør åbne. smiley mener jeg gav (hmm tænke tænke) omkring 550kr plus moms for den "store" lampe med spot men er ikke helt sikker.

• #13   28. dec 2011 Hold da kæft det mange penge smiley hehe tror lige jeg vil ringe til en hugger eller to og spøger hvad de skal ha for sådan en med spot i....kan den foran ikke også fås med spot mon. For det har min ikke

• #14   28. dec 2011 Mener det er samme lampe, så jo det kan du helt sikkert.... Ja mon dog ikk man kan det smiley

• #15   28. dec 2011 Jo sådan en må kunne findes et sted smiley

• #16   28. dec 2011 Nej vel. Og så det ikke let at fumle med en auto stol og et barn på bagsædet når det mørkt:-)

• #17   28. dec 2011 Bare se at komme igang....... smiley

• #18   28. dec 2011 jaja carsten...hehe

Kommentér på:
mere loft belysnings hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce