{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.807 visninger | Oprettet:

honda accord cc7 {{forumTopicSubject}}

hey drenge og piger,

jeg har købt mig en accord som vinter bil, da den kører skide godt sådan en og er dejlig stor.

mit spørgsmål går på hvordan man skiller midter panelet ad der hvor blæser regulering osv sidder.. der er intet lys i hverken regulering eller ur. og det ville være lidt praktisk at det virkede.. smiley

spørgsmål nummer 2:

kan det virkelig passe at man skal skille nav og hele lortet ad for at skifte skiver foran..? jeg har selv kigget på det, og kan umiddelbart kun se denne mulighed. har søgt på youtube og der skal det gøres på samme måde i følge en honda mand fra usa.. en der kender et trick..? for ellers koster det formentlig også nye hjullejer.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  honda accord cc7
  • #1   6. jan 2012 jeg henviser lige til mit fotoalbum da jeg har skildt sådan en af. du kan se hvormeget du skal have væk for at komme ind til blæserkontrollen.

Men umiddelbart en god ide er at starte med kardanboksen, ellers kan du ikke få gearpyntet af. Ellers skal du have en del skruer af under rattet og i passagersiden.
    Men det tager i princippet i så lang tid da det meste sidder med et kliksystem i midterkonsollen.

BTW mener det er specielle pærer den bruger i midterkonsollen. Men du kan tjekke det ved at gå ind på hondaoriginalparts.com
    indtast biloplysninger eller stel nr (Vin Nr)
    Så får du et diagram over alle de reservedele man kan bestille og hvor de sidder, med hvilke skruer og pærer osv.

Ellers skriv, jeg tror nok jeg er den eneste på det her forum der kender en del til de accorder der.

• #2   6. jan 2012 ehm.. nu har jeg selv fået gearstangs rammen af uden at skulle gøre noget som helst med kardan boksen.. smiley

jeg skal ikke ind til blæser konsollen med blæser motor osv.. men kun skifte pære??

• #3   6. jan 2012 ang skiverne: der bruger man gerne sådan en speciel aftrækker, så trækker du det hele af og så er det lige til at pille fra hinanden uden dine hjullejer tager skade!!!!

• #4   6. jan 2012 syntes at jeg kan mindes at de er presset i med ca 3,5 ton.. så tvivler på at man kan hive dem ud med en aftrækker.. men det vilel da være et forsøg værd hvis det kan skåne mine lejer.. smiley

• #5   6. jan 2012 100 de hives af med en aftrækker. så står du både med skiven og navet i et og så kan man efterfølgende skille det ad og skifte skiverne..

• #6   6. jan 2012 okay, jamen det vil jeg prøve at se på..

• #7   6. jan 2012 det tager ikk længe at skille nav af smiley

Har lige bestilt orginal pære til mit konsol af honda da det er det ENESTE på markede der virker. smiley

De sku så flinke og ved de bestilte lidt ekstra hjem så honda ÅBENRÅ har det liggende smiley

Mvh matz de kender det navn smiley

• #8   6. jan 2012 Jeg tog kardanboksen af for at få hele midterkonsollen af uden at det var besværligt. Desuden så havde jeg malet en del ting der stadigvæk var lige skrøbelige så ville ikke risikere noget

• #9   6. jan 2012 Kan ikke se hvad du skal ind til blæsermotoren for, for at skifte pære, der er jo ikke noget derinde.
    Pærerne sidder bag i blæserstyringen, det er kabeltræk til resten af tingen inde bag i instrumentbrættet. Fik også gearpyntet af uden at skille det af, men for din egen skyld så i det mindste løsne kardanboksen hvis pladsen kniver, det gjorde den ihvertfald for mig.

• #10   6. jan 2012 lige præcis.. jeg skal IKKE ind til blæser motoren.. smiley kun skifte pærene i styre reguleringen.. smiley gear pynte listen sidder med en skrue under askebægeret... resten er clips.. så kan det dirkes ud.. smiley så sidder der en stål ramme med 2 skruer neden under og så er det frit..

men er der nogen der kan give mig en afmonterings guide på hvordan det er bygget op så jeg ved hvad jeg skal skille ad..? det er jo egetnlig det mit spørgsmå går ud på.. smiley

• #11   10. jan 2012 Jeg havde heller aldrig prøvet det før og jeg skulle have reguleringen ud. Du kan se hvormeget jeg pillede ud af bilen i mit fotoalbum. Det skal så lige siges at det ikke var det der var problemet, men skidt nu med det.
    For at du kan komme ind til blæserreguleringen skal du have midterkonsollen af. Den sidder hovedsageligt med klips hele vejen fra gearvælger til top bortset fra nogle der er gemt bag handskerummet mener jeg.
    Grunden til jeg siger du skal have kardanboksen ud er at den bliver svær at samle bagefter ellers. Jeg brækkede i første omgang gearrammen, hvilket var lidt træls.

Ligeså snart du er inde forbi midterkonsollen giver det sig selv hvordan du skal gøre

• #12   10. jan 2012 ahh. oki.. smiley super.. hvor kommer du fra? for kan ikke helt forstå hvorfor at man evt skal have hele midter konsollen ud.. for kan sagtens få askebæger og gearramme osv af uden at knække det smiley

• #13   10. jan 2012 Jeg bor i Odense.
    Som sagt det er heller ikke nødvendigt, en bare nemmere synes jeg.
    Den kan også få den løsnet nok til at du kan hive den til side, det er bare fordi de klips kommer til at ramme interiøret og ridse polstringen over konsollen hvis man ikke er forsigtig. Men ved at blæserstyringen sidder fast med 4 skruer. Derefter skal du under instrumentbordet og løsne vælgerne til skifteten og termostaten.

• #14   10. jan 2012 var også det jeg sagde. du hiver bare til sidder i en clips ved enden mod forlygterne den ende evt hive med dine 2 fingere i de kontakter til for døre og for en fatning i enden og tving den ud smiley såre simpel

• #15   10. jan 2012 Matz, jeg forstår ikke hvad ud skriver hahaha.
    Hvad er det for nogle kontakter du mener til fordørene?
    Er det elruderne du mener? For han har jo gearpyntet af, så det er bare at stikke en finger under og trykke en smule.

• #16   10. jan 2012 gear pyntet behøves ikke at fjernes .. smiley

kom on daniel det er led. den kan hives op endda lettere når du har det af som ms siger

MS- ja er det ikke det lys han vil skifte??

• #17   10. jan 2012 Det er vidst i blæserkonsollen han vil skifte
    Ikke elrudekontrollen

• #18   11. jan 2012 jeg prøver igen.. det et pærene i selve blæser regulering kold/varm luft og hastighed.

det er ikke LED i en accord fra 1994..!!!!

• #19   11. jan 2012 Det har vi fanget nu.Matz staver bare ikke helt 100
    Han mener det er led (LET) ikke at der L.e.d. lys i den smiley

Hehe, du er vidst ikke selv gået igang endnu eller er du ? smiley

• #20   11. jan 2012 heh nej.. jeg har lige en Bravo jeg skal lave færdig først.. smiley

• #21   12. jan 2012 Faktisk så står jeg selv og skal igang med at skille interiøret af i weekenden, så kan jeg lige selv se det igen.
    Kom til at skrabe malingen af de stykker jeg havde malet da den nye radio skulle i smiley

Kommentér på:
honda accord cc7

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce