Brug af bil uden syn {{forumTopicSubject}}
Hey alle sammen
jeg står i den situation at jeg skal ud og rejse for en laaang periode og derfor har tænkt mig at sælge eller skrotte bilen før jeg tager afsted.
Bilen er i god stand men de har efter min menning en smule stramme regler omkring bilsyn så jeg tror ikke det kan betale sig at få den synet så det er derfor jeg bare skal af med den.
Jeg skal afsted om 2 måneder og kunne godt tænke mig at bruge bilen det sidste stykke tid inden jeg tager afsted, men det er lidt spild af penge at få den synet eller købe ny bil for bare 2 måneder.
Mit spørgsmål er hvordan man nemmest og billigst kan bruge bilen de næste 2 måneder, uden den helt store risiko (en lille bøde eller noget i den stil gør ikke så meget, og så er risikoen jo heller ikke så stor for man blir stoppet hvis alt ser nogenlunde ud)
Det skal lige siges at der ikke er nummerplader på nu da jeg afmeldte forsikringen sidste gang jeg var ude at rejse.
Hvis det kan bruges til noget har jeg evt. et par nummerplader liggende fra en anden bil (hvis det ikke er for risikabelt)
Og en sidste detalje er at syns datoen er allerede overskredet (det var d. 11 januar)
nogen ideer til en nem måde at fuske lidt på?
og please lad være at komme med jeres prædken nu om hvad der er rigtigt og forkert, det er kun 2 måneder og det er jo ikke til fare for nogen da bilen er i god stand (uden pis. tjek den i min profil)
tak for hjælpen
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 892
mar 2003
Følger: 44 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 190 Svar: 2.974
dec 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 115
lad nu være.. bare svar på spørgsmålet eller lad være. jeg bad jo ikke om din menning.. hvem siger jeg havde tænkt mig at gøre det, kunne jo ske jeg bare var nysgerrig for ideer til hvad man kunne gøre (både lovlige og ulovlige forslag modtages)..
og hvis jeg så havde tænkt mig at gøre noget ulovligt fusk så ændrer du ikke min (eller andres) menning ved at snakke sådan der..
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 163
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 163
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 142
Mit forslag er at du skrotter lortet får de 2000 for skrotpræmie og køber dig en eller anden skrotbunke der lige akkurat holder syn til den dato du skal afsted du vil komme til at sætte lidt (1000 max 2000) kr til men det er penge du får igen når du skrotter bil nr 2 og så kører du lovligt rundt..... Det kunne være løsningen
Men tænk dig lige om havde du regnet med at folk ville mene at det var iorden
okt 2010
http://www.dba.dk/ford-mondeo-18i-cl-4-doers/id-80466205/
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 845
nemt og billigt........og lovligt
alt andet kan få alvorlige konsekvenser....en bil skal altid kunne bestå et syn for at være lovligt kørende på offentlig vej
dec 2009
tak for din post det var en nem, god og billig løsning.. de tror jeg jeg gør.. og så er det enda lovligt
men er der andre udgifter jeg evt. kunne komme af med på den her måde?
f.eks. skal jeg tilmeldes forsikring selvfølgelig.. og så blir der et par hundrede kroner for at omregistrere bilen.. er der andet? og andre forslag du har med på vejen når jeg skal ud og købe bil..?
f.eks. vil jeg gå efter en bil hvor der allerede er plader på så jeg ikke skal til at hente plader inde ved politiet eller komunen for tror vist det koster 1500 kr. også
og hvad med fragt af den gamle bil når den skal skrottes og fragt af den nye bil når den skal hentes hvordan kan jeg gøre det billigt? kan det gøres med prøveplader for begge biler f.eks? og hvad koster prøveplader
er der andet jeg ikke har tænkt på nu..
nu blev der lidt meget tekst for dig at svare på håber du kan overskue det.. tak for hjælpen..
dec 2009
500 kr. kan næppe dække et bilsyn.. eller det kommer an på standen men min er jo ikke helt så ny så der skal nok skiftes bremser, fjernes lidt rust osv. og så er der også lige en revne i forruden så den skal sikkert også skiftes.. tror ikke det kan betale sig
okt 2010
Med hensyn til mer omkostning for dig er det kun omreg der vil koste dig penge du skal helt sikkert finde en bil MED plader på da det ellers koster dig 1280 for nye mener jeg
Om der er andet du mangler?? Det tror jeg ikke forsikringpapirer + 380 til omreg så skulle den være der
Med hensyn til prøveplader er det ikke nødvendigt med denne løsning da de henter bilen for dig og plader på bil er ligegyldig det eneste de skal bruge er din reg attest og du får en skrotningsattest i stedet og for det andet er der plader på den bil du skal hente da ideen er helt væk hvis du henter en uden for så skal den højt sandsynligt synes INDEN du kan omregistrere bilen
dec 2009
så det vil sige at jeg skal købe en bil MED plader og med en synsdato så langt ud i fremtiden som muligt og så kan jeg komme ud, købe bilen, og køre direkte hjem med den uden problemer, og så skal den omregistreres inden 2 uger er det ikke sådan? altså jeg kan køre rundt i den i 2 uger uden der er problemer..
hvad så når den er omregistreret så skal jeg have forsikring på den før jeg må køre i den igen.. hvor lang tid har jeg til at smide forsikring på. altså hvor lang tid kan jeg køre uden at købe forsikring?
dec 2009
kan også vaere det var 3 uger man havde til at omregistrere den men mener at det er sådan at sælger kan tvangsafmelde bilens forsikring hvis man er for langsom til at omregistrere.. og hvis sælger tvangsafmelder kommer de og snupper pladerne.. er det korrekt eller kan jeg være rolig for de 2-3 uger jeg har til at omregistrere?
et andet spørgsmål: nogen der ved præcist hvor lang tid man har til at omregistrere? for nu blir jeg ved med at sige 2-3 uger men ved det ikke præcist
okt 2010
du kan ikke omregistre uden at have forsikre bilen da det der kræves er forsikringspapirer og reg attest ved omreg
men ja køb en bil med plader og kør hjem i den samme dag lovligt
dec 2009
men mener at det er sådan at sælger kan tvangsafmelde bilens forsikring hvis man er for langsom til at omregistrere.. og hvis sælger tvangsafmelder kommer de og snupper pladerne.. er det korrekt eller kan jeg være rolig i de 3 uger jeg har til at omregistrere?
okt 2010
Brug af bil uden syn
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside