8.232 visninger
|
Oprettet:
planing af topstykke. {{forumTopicSubject}}
Min toppakning er lige gået, og så skal jeg jo have planet topstykket inden jeg får en anden pakning i, men er der nogen fordel i at tage lidt ekstra og hæve kompresionen en smule, jeg tænker på om det vil kunne mærkes?
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Jeg retter næsten aldrig topstykker af hvis det kun er en toppakning der er gået.
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 1.144
og Rasmus F
der er du sku lidt gal på den. jo man skal rent faktisk plane toppen hvergang den er af blokken. met op for at tage de små ujævnheder fra pakningen og alle presringene. ellers vil toppakningen blive utæt alt for hurtigt.
men til jer begge der er kun 0,001 til 0,10 man tager af. alt efter hvor skævt det er.
okt 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 3 Emner: 158 Svar: 683
Jeg har planer om at smide anden knast og sådan lidt forskelligt i den. Og muligvis en komplet bearbejdning af toppen. Men så kan jeg jo tage det til den tid.
jun 2008
Følger: 44 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 62 Svar: 286
okt 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 3 Emner: 158 Svar: 683
jun 2008
Følger: 44 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 62 Svar: 286
okt 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 3 Emner: 158 Svar: 683
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
En ret skine på og se om det er skævt eller har huller som coop skriver. Dog har jeg aldrig haft problemer med at toppakningerne ikke har holdt bagefter.
okt 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 3 Emner: 158 Svar: 683
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 1.144
ja så længe dyser knast og alt andet er standart vil du ikke få noget der kan mærkes bare ved at pille et par mm. af toppen.
tilgengæld ville det også være tosset at plane toppen med standart knast. og så sener proppe en tunings knast i. changcen for du får taget for meget af så tunings knasten ikke kan stilles rigtig bag efter er meget stor. da standart og tunings knaster ikke har samme løfte højde. en 252 har typist en løfte højde på 7,65 og en 292 en løfte højde på 10,02 alt efter mærke.
så kan du nok selv se det er så dumt at man har hevet 3mm af og så står og mangler måske 0,54 for at ventilerne kan være der.
en tunings knast er jo beregnet til at ventilerne står længere åben og typisk et par mm. mere. for at der lettere kan komme luft ind i cylinderen.
okt 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 3 Emner: 158 Svar: 683
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 1.144
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
planing af topstykke.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside