{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af motor?
  • #1   14. mar 2012 En AT motor har ikke nogen specielle plejlstænger eller stempler, det bare en b230a motor med eftermonteret turbo, det der hvertfald meget stor chance for. så ville bestemt tage og flytte hele motor over.


  • #2   14. mar 2012 I følge Volvo i Randers blev der monteret andre stempler og stænger når der blev monteret AT kit. Men om de har fyldt mig
    Med løgn ved jeg ikke smiley passer det hele over eller skal der
    Klippes og loddes??


  • #3   14. mar 2012 mener jeg bestemt de har gjort så, men der kommer sikkert en der kan bekræfte min påstand:)

    ja der bliver nok noget klippe kliste med at få ledningsnet til at passe, men det ved jeg ikke helt så meget om:)


  • #5   14. mar 2012 Men hvad ville du vælge at gøre? Flytte hele motor eller kun toppen med indsprøjtning osv?

  • #6   14. mar 2012 der snart mere bøvlet kun at flytte topstykke og ledninger, som bare at flytte det hele;)

  • #8   14. mar 2012 Syn af bilen kommer til den tid. Nu skal jeg bare have nogle flere hk og derfor vil jeg have indsprøjtning på. Men hvad med ledningsnet, skal det skiftes helt ind i bilen eller hvordan ser det ud?

  • #10   14. mar 2012 Der var en der sagde at man max kunne hive 220hk ud af min karburator motor så derfor har jeg købt en anden motor. Men 300-350hk er målet men det bliver det nok ikke i første omgang da jeg godt vil have gearkasse osv til at holde

  • #11   14. mar 2012 Du skal da tage hele motoren og flytte den over i 240eren.
    B230FT er en langt bedre motor, da den fra fabrikken er lavet til turbo og du ved derfor med sikkerhed, at den har de rigtige stempler.
    Og en ikke uvæsentlig detalje er, at en B230FT har oliespr'øjt under stemplerne i hvert fald, hvis det er en fra de sidste årgange af 900serien 1994-1997.
    Og du skal være fuldstændig ligeglad med synsmanden. For han kan ikke se forskel på en B230FT og B230A blok alligevel. Han skal jo skille den ad for at finde forskellen, da selve støbningen er 100% ens.


  • #12   14. mar 2012 ja flyt det hele det kan der ikke være spørgsmål til.. smiley

  • #13   14. mar 2012 Ville også bruge den B230FT motor du har fået fat i smiley

  • #14   15. mar 2012 vis det er originalt AT-kit der sider på så er stempler og plejlstængerne med i det kit som er monteret men det er ikke sikkert at det er et originalt kit der er sat på så derfor ville jeg vælge b230f motoren da den standart klan tåle tryg op til 1,5 bar uden at du skal være bange for at der pludselig skulle ske problemer. ( vis du har papirene på¨at det er et originalt AT-kit der sider på så kan du bare skifte toppen over for så er både stempler og plejlstænger skiftet da det var en del af det originale kit)

    Christian


  • #15   15. mar 2012 ja 1,5bar er ikke noget problem på den b230ft motor, det har jeg kørt 12000km med efterhånden.

  • #16   15. mar 2012 Hvad er det for noget sludder mht. plejlstængerne.
    Der fulgte altså ikke specielle plejlstænger med til et AT-kit.
    Det er noget vås og fuldstændig vanvittigt at stole på, at en gammel B230 fra 1985-1988 kan holde til en fandes masse tryk, bare fordi den har været monteret med det effektsvage AT-kit. En B230 fra 1985-88 er med de små hovedlejer på 55 mm og svage plejstænger, så den vil brække sig lynhurtigt.
    Den stærkeste motor er og bliver altså FK/FT blokken fra 1994-97. Og den vil under alle omstændigheder holde til at blive brugt netop pga. de større hovedlejer på 63 mm, de stærkere plejlstænger og undersprøjtet under stemplerne.

    Et AT-kit kommer jo heller aldig til at kunne yde det samme som en FT med Turbo+ eller Turbo++ kit.


  • #18   15. mar 2012 ja så lærte jeg så meget:) troede fraktisk ikke der var stempler med.

    men den køre faktisk helt fint uden de stempler dengang jeg kørte med det kit, men den skulle køre 98, ellers tændingsbankede den.


  • #19   15. mar 2012 du skal alligevel have det andet svinghjul på til krumtaps giver, vis ikke det er lh2.2 der er med til motoren..
    så det giver ikke så meget mening at beholde den B230AT i og du slipper for at skifte toppakning.. så det er også billigere

    ja man kan da sagtens kører med almindelige stempler kan så bare ikke kører med så meget tryk


  • #21   16. mar 2012 Kent.

    det handler jo egentlig bare om han skal bruge sin gamle motor eller sin den nye han har købt...
    stemplerne er gode nok på den B230AT det er resten bare ikke vis man ønsker at tune på den længere er den ikke.. han kan pille stemplerne ud og kaste resten i jernkassen... har læst mange tilfælde af 200hk B230AT bare ikke holder i længden...

    der er faktisk ikke nogen som helst grund til at lade den gamle motor blive i...
    med mindre han vil kører den som en standard B230FT


Kommentér på:
Valg af motor?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce