Hjælp søges (motor) {{forumTopicSubject}}
Hej Alle sammen.
Jeg er i gang med at renovere min a4 b5 1.8 t avant quattro fra 1997 motorkode : aeb.
Jeg har haft motor og gearkasse ude. Motoren er blevet ultralyds renset og vasket honet og plannet. Den har fået nye lejer, stempler, ventiler, løfter og div pakninger. Indsugnings manifold samt udstødnings manifold er ligeledes blevet renset og plannet. Der er kommet ny turbo, tandrem, svinghjul og kobling, samt hear kassen har fået nyt kronspids hjul, højgaers aksel, bundhjul og 1 gear. Alle olier er selvfølelig skiftet til nye samt hydralik olie.
Det hele er blevet samlet og startet op, og den sprang bare igang. Men den tikker ret hårdt. Har haft en mekaniker nabo til at kigge og lytte lidt til den og vi har tjekket at knaster er synkroniseret og tjecket tandrem sidder korrekt. Dog tikker den stadig =( Jeg tør ikke køre i bilen før problemet er løst.
Jeg har en anden bil, som vi har kørt på arb i og kørt hentet/afleveret børn i mens projektet har været under vejs. Men i torsdags blev den bil påkørt af en lastbil fyldt med sten, så den er blevet sat ud af spillet desværre. Jeg er meget afhængi af bilen da jeg bor på landet, så vil høre om der er nogen fra vest sjælland der kan hjælpe mig med at få Audien ud og køre igen så vi kan få børn afsted og komme på arbejde (hurtigest muligt.)
Er du i stand til at hjælpe mig?
Mvh Hasse
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 1.691
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 296
sep 2008
sep 2008
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 166
(Og hvorfor er den bil ikke oprettet!?)
sep 2008
Og oprettelse kommer når den er blevet malet og har fået fælge på og ny forrude i.
jun 2006
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 35 Svar: 434
Du skriver jo du har udskifte ventilløftere, så man må jo næsten gå ud fra det ikke er dem.
sep 2008
jun 2006
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 35 Svar: 434
Svært lige at sige hvad det skulle være, når man ikke selv kan hører hvordan den siger.
sep 2008
sep 2008
Jeg vil lige sige tusinde tak for hjælpen, det er jeg rigtig glad for.
Der er nu kommet hul igennem i sagen. Jeg har lige snakket med firmaet der har lavet motoren, og de siger de har modtaget en mail om tilbage trækning af løfterne da der er fejl på.
Jeg for selvfølgelig nye uden beregning, så håber vi det virker.
Mvh
Hasse
Hjælp søges (motor)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside