{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fotovogn om natten
  • #1   15. maj 2012 ved det ikke men tror du ikke der kommer et billede med posten sammen med bøden

• #2   15. maj 2012 jamen det ved jeg nemlig ikke da jeg lige er blivet ringet op af politiet hvor de spørger om det er mig der køre bilen eller en anden for så vidt jeg ved er det ikke mig der kørte men han vil ikke sende mig billet hvorfor ved jeg ikke han sagde bare at han gerne vil vise mig det vis jeg kom ind på politigården smiley

• #3   15. maj 2012 Det giver mening hvis vedkommende sidder med en joint i kæften, eller laver andet som giver anledning til flere bøder, men ellers kan jeg sgu ik se hvorfor du skal komme ind på stationen.... Hvis billedet er for dårligt bliver det kasseret uanset hvad, så det kan ikke være fordi de vil have en tilståelse ud af dig...

Jeg er i øvrigt blevet blitzet en vinteraften for et par år siden, og billederne bliver tydelige nok, desværre....

• #4   15. maj 2012 Du har pligt til at oplyse hvem føren er af bilen hvis det ikke er dig. Nægter du dette hæfter du selv for bøden og klip i kortet.

• #5   16. maj 2012 Min kone fik den samme besked og et brev at hvis det ikke var hende der havde ført bilen, så skulle hun oplyse hvem der havde ført bilen under straffe ansvar. Ellers ville hun blive dømt for sagen.
    Hun sagde at det var hende og et par dage efter kom der så et bøde forlæg med posten inkl. fotos af hende.....

• #6   16. maj 2012 Jubidition

Sikke en gang vås.
    Hvis du nægter, så får du en både på 2500 Kr. for ikke at udtale dig til politiet (uanset årsag)
    Men de vil komme og tjekke det efter, så det skal man kun gøre hvis man er sikker på man ikke har kørt bilen og vil skåne evt. låner af bilen for klip eller i at midste kortet.
    Så kan personen i stedet betale dig de 2500 Kr.

For ca. 3 år siden ændrede man denne bøde fra kun 500 Kr. til 2500 Kr.

Men det er korrekt man har oplysnings pligt om hvem der hørt ført ens bil på et hvilket som helst tidspunkt.
    Også selvom bilen har været til salg og evt. testekører har taget en tur.
    ellers ender man selv med en bøde for ikke at oplyse herom, også selvom man ikke kan eller har mulighed fordi man ikek kender personen osv.

Men klip kan aldrig overføres til andre end den som har lavet forseelesen, og ligeledes er det med bøden for selve hastigheds overtrædelsen.

• #7   16. maj 2012 har lige været det der igennem. klippet går kun til den der fører bilen.
    hvis du ikke ved hvem der har ført den får du en bøde på 2500kr.
    til gengæld burde de udlevere billedet ellers kan du jo ikke se hvem det er? jeg fik da udleveret billedet...

• #8   16. maj 2012 BRABUS, nu var min pointe egentlig ud fra at han havde ført bilen og ville benægte det. for det ville give bøde plus klip som jeg skrev. men kan godt se det var knap så vel formuleret smiley

Kommentér på:
fotovogn om natten

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce