1.768 visninger
|
Oprettet:
justering af ventiler.. {{forumTopicSubject}}
hej,
hvordan foregår det på en ca18det motor, og ting man skal være opmærksom på?
på forhånd tak
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
Har du en idé om, hvad du laver er der ikke noget anderledes ved CA18 motoren.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
Hvis du mangler mener jeg at jeg har nogle tiæ at ligge.
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
måske kan det her bruges http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?519616-How-to-rebuild-refirbish-CA18DET-hydraulic-lifter-valves
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
det er kun når du starter motoren og bremser nærmest helt ned, lyden bliver ikke højere når man kører med den, kun når du feks kobler ud, og omdrejningen falder på omkring 1500 , så laver den lige 4-5 gange tik tik tik tik, ren faktisk kun på vej ned af mener jeg..
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men hvis det ikke udvikler sig tror jeg ikke at den fejler noget.
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
også lidt derfor den teori..
lyden bliver ikke lavere eller højere, kører jeg hurtig og kobler hurtig ud og omdrejningen falder hurtig ned så kan man ikke høre det, det er mere i det lave gear , foran huset, lyskrydset ,generalt når man kører langsom.
jeg har kørt med det siden den "nye" motor kom i, men nu hører man det mere fordi jeg kører en carbon klap med riller magen til Claus's.
jeg har endda kørt meget rådden osv der sker ikke rigtig noget, har prøvet 10-60 olie, og nogle olie tilsætningsmidler osv.
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Svar: 88
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvis du står foran motoren kan man jo også høre sine dysset, nogle dysser tigger som en diesel, men det ved du jo. Ellers må du lave sådan et kobber rør med en vandslange op til et høreværn, de er fantastiske til at høre lyde.
Bare svært at lytte efter lyde i toppen da der er meget støj fra alle de bevælige dele.
Men det giver respekt på strippen når du ruller forbi med høreværn og en slange ud gennem vinduet.
Er selv blevet stoppet af den røde golf på Amager på den måde, de ville ikke være med på en lytter og kørte hovedrystende igen efter en lang forklaring om lyde i en gammel motor LOL de kunne bare lade være med at spørger.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Svar: 88
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Svar: 88
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
justering af ventiler..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside