volvo 244 spørgsmål {{forumTopicSubject}}
hej gutter..
købte for ikke så længe siden en 244 B19AT (turbo kit)
planen var at lave den i stand, men sådan skulle det ikke helt gå da det løber for hurtigt op mht. til rust..
min plan er nu at finde en anden 244 som ser bedere ud rust mæssigt.. og så bygge alle de dele fra den jeg har holdene over på den nye løbene..
men nu er mit spørgsmål bare skal jeg kigge efter en med en B230A blok eller hva ville i vælge?
er blevet rådet til at lægge den B19A motor over i den volvo jeg køber da den kan klare det R sport kit noget beder end en B230A ( T ) men hvordan med ledningsnet på de gamle 240 (hvis man nu fandt en flot en med en F motor feks.)
evt. link til den jeg har holdene..
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=92175
mvh. jannik.
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Jeg ville klart vælge en B230A motor, og bygge dit AT kit over på. Kan ikke rigtigt se hvorfor du tænker på F-motor.?
Ps. Jeg er stadig interesseret, har bare ikke hørt fra ham endnu
Mvh.
maj 2007
Følger: 102 Følgere: 102 Biler: 5 Emner: 54 Svar: 286
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 145
og det med F motoren var bare et forslag hvis man nu fandt en der bare stod flot i karossen men med sådan en motor i, hvor svært det var at bygge den B19A motor over i uden at skulle lave for meget ledningsnet osv. om for så bliver det jo også et større projekt..
okay.. han skrev til mig den anden dag nemlig så troede du havde hørt fra ham også!!!
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 145
maj 2007
Følger: 102 Følgere: 102 Biler: 5 Emner: 54 Svar: 286
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 145
maj 2007
Følger: 102 Følgere: 102 Biler: 5 Emner: 54 Svar: 286
Jeg ligger en B234 med spjældhus i min 360
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 145
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Nu har min bror haft en 244 med B230A motor og AT kit. Og det gjorde den ikke. Så kender ikke til det.?
Det med kompressionen, der kan du bare ligge dobbelt pakning i, eller få lavet en pakning der er højere en de normale er.? Man kan godt ligge dobbelt uden der sker noget. Men det ville selvfølgelige være optimalt at få lavet en højere pakning.
Det med F-motoren ved jeg ikke noget om, så det vil jeg ikke udtale mig om. Men tror nu ikke det er det sværeste i verden.
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 164 Svar: 1.940
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 145
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 145
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
topstykket skal bare byttes til almindeligt 530 eller ligne.. så er den klar til turbo..
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Jeg mangler lidt viden omkring dit formål for vi kan give dig det bedste råd. Hvad skal bilen bruges til? Er det for sjov/ekstra bil, er det en "daily driver", Er benzin økonomi vigtigt?
Efter hvad jeg kan finde ud af så her en B19ET 135HK ( http://volvo242gt.se/Volvo%20R%20Sport-2.pdf )
Så i mine øjne vil det være et håbløst projekt at købe en 2.3l motor for at udskifte den med en 1,9l. Du kan sagten hente mere en 135 suge heste ud af en B230XXXX.
Så ville jeg hellere opgradere en B230XXXX, men det komme igen an på hvor meget effekt er du ude efter 150, 200, 250HK?
Mvh
Steffen
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 145
jamen bilen skal bare kunne bruges i hverdagen og lidt sjov og balade.. havde bestemt ikk tænkt den skulle bruges til noget vildt og voldsomt..
mht. HK så havde jeg håbet et sted mellem 170 -190 hk hvis det var muliget..
jeg skal til fyn i weekenden og kigge på en 244 B230A fra 86 som skulle stå flot i karossen..
det med benzin økonomi det betyder intet og ordet økonomi røg jo nærmest også når man tænker volvo 240..
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Jo det er jeg klar over, men jeg ville "aldrig" vælge en motor med mindre cc. og slet ikke når valget står imellem disse to motorer. Jeg mener at man skulle kunne få nogle billige stumper for at hente flere HK ud af B230 blokken.
Der er naturligvis udfordringen med de første B230'ere, men det tror jeg nu ikke er noget problem når målet kun er små 200 HK.
/Steffen
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Som eks. så gave jeg 600 kr. for en komplet B230FX motor, jeg valgte at bygge den om til Turbo, men hvis man lod den være std. Ville man have ca. samme ydelse som en B19ET.
Min motor er en '89 med de forstærkede plejlstænger og hovedlejer, så det behøve ikke at være dyrt at få dele til de gamle biler.
/Steffen
volvo 244 spørgsmål
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside