{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

IMPORT {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Jeg vil høre om nogen ved hvordan det forholder angående forsikringer når man importerer bil fra Tyskland?

- Førhen ved jeg at forsikringerne har været dyrere på import biler, men kunne hos nogle selskaber afværges ved at man omkodede bilnøglerne.

- Er der nogen der ved hvordan det er i dag med det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IMPORT
  • #1   24. jun 2012 Same shit idag. Importbiler = dyr forsikring. Også er de svære at sælge.

• #2   24. jun 2012 Damn it.... jeg prøver at komme lidt til bunds hvorfor de er så dyre, for de biler som jeg kigger på er der hele 180.000 sek i forskel!!! Og det er en stor besparelse synes jeg...

• #3   26. jun 2012 Dsv man kan omgå de ekstra høje forsikringer ved at lade en forhandler importere den`?

Har også tænkt på måske tage den via forhandleren, da jeg har hørt at de svenske banker KUN låner penge til bil, hvis du køber den i sverige.

- En af mine venner fik nemlig afslag på at låne pga dette, så endnu noget der taler for at man lader forhandleren hente den.

• #4   27. jun 2012 Det jo fucked... kan de ikke "vente" med at tage den som sikkerhed, altså lige indtil man har indregistreret den....

....Ellers må man bare få en forhandler til at tage den hjem... smiley

• #5   29. jun 2012 @ Raf

Jeg snakkede lige med en bilforhandler i dag, og han sagde at der ikke var noget problem med dyre forsikringer hvis man importerede selv en bil....?

Man bliver åbentbart nød til at ringe til forsikringsselskaberne og snakke med dem for at være helt sikker....

- Jeg ved fx at min motorcykel er dyrere i forsikring hos mærkeforsikringen Suzuki, fordi importøren vil ikke have at man importerer selv, derfor er den 25% dyrere hos netop dem hvis man skal have forsikret en importeret suzuki... BS efter min mening!

• #6   29. jun 2012 Forsikringerne gør hvad der passer dem, desværre.

• #7   29. jun 2012 Så har jeg talt med TryggHansa, og de siger at hvis man selv importeret bilen, så får man en dyrere forsikring.

I de første 30 dage hvor bilen endnu ikke er registreret i sverige, da får man en "midlertidig forsikring", ansvar koster 1200 sek mens kasko koster 3600 sek.

Efter de 30 dage, når bilen er indregistreret i sverige, FØRST DA, kan de beregne hvor meget forsikringen bliver, og den bliver dyrere end hvis det var en bil du købte i Sverige ved en forhandler.

- Grunden til at de var dyrere er simpelt hen bygget på en statistik over svindel og ulykker med importerede biler, så derfor er forsikringen dyrere.

> Til gengæld, hvis du køber bilen hos en forhandler, og han har importeret den, så betaler du bare almindelig forsikring!

> Så det er den vej man skal gå hvis man gerne vil have en bil med almindelig forsikring.

• #8   29. jun 2012 Cool

Kommentér på:
IMPORT

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce