2.355 visninger
|
Oprettet:
Afmontering af gearkasse Golf 3 1.8 1995 HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}
Hey
Er igang med at skifte kobling på min Golf 3, har afmonteret trækaksler, det venstre bagerste motorophæng samt det forreste mortorophæng, og selvfølgelig koblings kabel, gearskiftet og forrøret.
Gear kassen er løsnet fra motorblokken, men kan fandme ikke få den af? skal jeg virkelig til at tage det sidste motorophæng i højre bagerste side for at kunne få sådan en gearkasse ud?
Det er en ADZ motor der ligger i den hvis det har noget at sige?
Nogle her der har nogle fif eller et godt trick til at få den skide gearkasse af, ja så høre jeg meget gerne fra jer
På forhånd tak.
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 20 Emner: 51 Svar: 321
og det beslag der ligger oven på (gerakas ophæng føre siden) det er spændt fast men 2 gennem gående bolter helt ud mod vangen i føre siden..
og på bag siden a blokken sider der også så vidt jeg husker en 6mm boldt der holder det lille skjold lige som i bunden der er også et lille skjold der sidder med 3 6mm bolte? på gear kassen i er der 2 store bolte i toppen (stel kabel på den ene) så er der en på bag siden helt nede ved trækaksel og så går der 2 igennen starter tror det var alle de store?
lige et fif til næste gang du skal ha gear kassen a så lad for røret sidde på det er ikk nødvendig at tage lige som i den lange træk aksel den behøver du heller ikk afmontere helt det er nok at tage den a på gear kassen..
men hvis du er 100% på alle bolte er løsnet og du har alt a som det skal være så skal du bare lige vippe lidt med den evt et koben kan hjælpe dig lidt men ikk tag det sidste ophæng a!!
når du så for den til at slippe motoren så skal du dreje difen (bag siden hvor trækaksler er monteret på) op over gear kas beslag for at få den ud!
og husk at få centeret koblings pladen ordentlig ellers får du meget sjov ud a det igen hehe
jan 2009
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 90 Svar: 126
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 20 Emner: 51 Svar: 321
jan 2008
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 23
Afmontering af gearkasse Golf 3 1.8 1995 HJÆLP!!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside