{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Review : 'The Dark Knight Rises' {{forumTopicSubject}}

Efter Christopher Nolan i 2005 instruerede 'Batman begins' og dermed reboot'ede de klassiske og MEGET tegnefilms-karikerede Batmanfilm, da skabte han en meget mere realistisk og dyster Batman end hidtil kendt.
Nogle få har været mod denne 'generationsskifte', men den generelle pøbel har været yderst taknemmelig for denne betydelige reformation af dette superhelte-ikon.

Men lad det fra start være sagt, denne film handler om meget andet end Batman. Det lyder måske forvirrende, men enhver uddybelse vil kun ødelægge betydelige dele af plottet.

http://www.imdb.com/title/tt1345836/

Castet er som de øvrige film sublimt. Michael Caine skaber i særdeleshed en så vedkommende og minimalt påtaget omsorgsfuld karakter, at han bare har lyst til at kramme ham for hans yderst sympatiske væsen.
Det er ingen hemmelighed, at 'Catwoman' får sin introduktion i filmen, hvilket jeg på forhånd var YDERST skeptisk overfor, idet jeg frygtede at det ville bringe for meget af den gamle urealistiske og karikerede stil tilbage... Men oh boy hvor blev min tvivl bragt til skamme. I rollen ser vi Anne Hathaway, som på alle måder ramme nuancerne i rollen som den - omend en smule ustabile - allierede i trængte tider.
Mit største problem var filmens bad-guy Bane. Problemt ligger til dels i, at INGEN kan overgå Heath Ledgers uovertrufne rolle fra 2'eren. Bane spillet af 'krudt-uglen' ( hans opppustede steroide-dunk afslørede ham lidt ) Tom Hardy, men idet han bærer maske gennem hele filmen, så havde han INGEN mimik og al dialog virkede pre-recorded og lidt efter-indspillet. Han bærer ingen våben udover klør5 og trods en markant fysisk så havde jeg lidt svært ved at tage seriøst, at han skulle kunne give Batman kamp til stregen med disse ydmyge 'værktøjer'.

Spilletiden på små 3 timer, vil for nogen med garanti virke en smule lang. Specielt da der i perioder af filmen er rigeligt med dialog, men som Nolans stil normalt er karakteriseret, så er der normalt en pointe og ikke bare fyld. Hvorfor netop man aldrig helt kommer til at kede sig. Den første halvdel af filmen er en længere introduktion af nye karakterer og lidt historie, som prøver at afdække hvorfor Batman har ligget brak de seneste 7 år ( mini-spoiler, men har ingen betydning for historien ), og hvorfor han netop NU skal genfødes på ny.

Filmen ER i perioder lidt forudsigelig. Men okay, vi VED at det er den afsluttende i trilogien og derfor bør rundes af. Alligevel efterlader den en med spørgsmål.
Mr. Nolans instruktion er som altid nær perfektion, alligevel så var der enkelte scener hvor effekter ikke var helt perfekte.

Rygterne siger at Batman dør i filmen, se filmen og find ud af hvilken skæbne som bliver Batmans endelige..... Du vil ihvertfald ikke kede dig smiley

Pappi-rating 8½ / 10

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Review : 'The Dark Knight Rises'
  • #1   22. jul 2012 Så den i går. Havde stort set ingen eller lidt lave forventninger til den.
    Den overraskede mig på det underholdende niveau og mange special effekter var også fine. Men jeg kunne ikke lade være med at se detaljer af og til. Og der var da nogle negative detaljer måske at mindre betydning for handlingen. Men de fangede mig alligevel.
    Den første var Batmands motorcykel. Det så jo ud til at den var total ustabil at køre på, Selv en anden person (navn ikke nævnt) havde svært ved at styre den. Kanonerne på siderne vibrerede som var de sat på med sort duct tape.
    Den næste var den "store kamp scene". Tog man fokus væk fra de to kamphaner og så på de andre (Politi vs. badguys) der også var i slåskamp, lignede det mere et øvelokale fra den lokale kickboxing klub. Ikke optimalt..
    De stupide Betjente i filmen kunne de godt have undværet. Der tænker jeg bla på ham der skyder og ødelægger Batmands "gun" og ham på broen der ikke ville lukke dem igennem til sikkerhed. Syntes der lige gik lidt "Life of Brian" i filmen der.

Mit største problem med filmen var Bane. Mega irriterende maske og man manglede lige lidt mere historie bag ham. Hans rolige stemme lød mere som var det Sean Connery der bar masken.

Men alt i alt en rigtig god film der underholde mig fra start til slut, selv om det var hele 3 timer. Skulle på wc men kunne ikke forlade filmen da det var for spændende hele tiden. Kan klart anbefales.

MB rating 8/10

PS. Se den ikke i Køge BIO. Der bliver alt for varmt efter halvdelen af filmen. Noget fokus røg af filmen fordi man sad og irriterede sig over at sveden haglede af en. Dårlig aircondition og dårlig lyd.. (BIO rating 4/10)

• #2   22. jul 2012 Hahahaha.... Hæftede mig også TOTALT i den del med kickboxing klub scenen smiley Alle stod og kæmpede 1on1 i sådan en underlig indstuderet måde smiley

PS. Og se den heller ikke i Imperial, den sidste time var næsten uudholdelig pga varmen. Dog er billed og lyd altid i top derinde.

• #3   23. jul 2012 Jeg så den i min lokale bio (frederikssund) der blev så varmt at der var en ung pige der måttes bæres ud efter ca 2 timer... Hun besvimmet ligefrem...

Men filmen var rigtigt god synes jeg, kan ikke sige noget der ikke allerede er blevet sagt...

Draabys Rating: 9/10

• #4   23. jul 2012 Jeg så den i Biocenter Kolding.. Der var god luft og kanon billede og lyd..
    DOG mangler jeg en pause.. For helvede mit nikotin barometer var nede da vi kom ud.. Og manglede bare generalt en strække ben pause.. Bare 10 min.. Hørte flere sige det efter filmen.. Men igen det kan også ødelægge en film med en pause..

Mega fed film.. Dog var der lidt dårlige kampscener.. Hæftede mig ved en hvor batman står og kæmper mod 7-8 onde hvor de nærmest står og venter på han slår dem.. Og så er jeg enig med at Bane lyder som Sean Connery.. Tænkte wtf ?? smiley Og så synes jeg ikk han virker så skræmmende med sådan en rolig stemme og man kan ikk få noget ansigtsudtryk fra ham..

Men generalt fed fed film og var total opslugt af den så glemte nærmest at spise mine popcorn og drikke min kæmpe cola (de er blevet store efterhånden)

Skarv rating 9/10

Imdb ligger på 9.2 lige pt med 84.000 stemmer smiley

• #5   23. jul 2012 Jeg forudser Batmans rating til at blive 8,6. Vent og se smiley

• #6   24. jul 2012 Hold da op jeg er glad for at ha set den nu, for det vælter jo ind med spoilers her .. Men jeg har intet at sige udover at den ska ejes på blu-ray samme dag den kommer ud ..! Hold kæft den var fed!!! Og anede intet om at Catwoman var med, og det blev da KUN bedre a hendes Catsuit da hun sætter sig op på motorcyklen specielt ..! Oh daaamn ! Hun havde ligeså go røv som mig og min homie havde stiv tisseflute ! D:
    Men det med varmen er vist ikke noget biograferne kan gøre ved kan jeg hurtigt regne ud smiley Biocity i Herning har et ganske fint aircon men efter de første par timer måtte jeg da osse sidde og rette lidt på t-shirten, læne mig forover, så bagover osv osv .. Der havde jeg det edderhakmig varmt, og en halvanden time inde ca havde min kammerat samme issue .. Så tror sku bare det er de fulde sale der gør det smiley hehe..

Og Skov - mit nikotin barometer sprang os helt til sidst smiley haha .. Det var jo ulideligt :b til trods for jeg hev en da reklamerne gik igang smiley

Min Rating - hmmm.. 9.5/10 svedne klunker smiley

• #7   29. jul 2012 Så har jeg været i biografen og se denne fantastiske film. Hele 2 gange har jeg været inde at se den, så ja er nok ret vild med den. Hehe.

Det eneste jeg har "imod" filmen er at hans motorcykel ser lidt discount agtig ud, og så ville jeg gerne vide hvordan Bane ser ud under masken. Men intet der kan få mig til at trække ned på filmen.

Den får 10/10 fra mig. smiley og glæder mig til næste gang jeg skal se den, om det bliver i biografen igen eller først når den kommer ud på dvd er lige en gåde endnu. smiley

• #8   30. jul 2012 @Tine : Pas på med spoilers !

• #9   31. jul 2012 Spoilers??

• #10   31. jul 2012 <b>så ville jeg gerne vide hvordan Bane ser ud under masken</b>

• #11   31. jul 2012 Undskyld. Troede bare at det var her at man skrev om filmen. Som du og andre også skriver om ovenfor. smiley

• #12   31. jul 2012 Arrrrrrh PIS.. Ser man ham ikke uden Maske?? PIS så gider jeg sgu ikke se filmen..

• #13   31. jul 2012 Haha. Ja kan godt se at jeg har røbet hele filmen i forhold til hvad I andre har skrevet. Og faktisk vildt imponerende at jeg kunne beskrive alle detaljer i én linie. smiley
    Tror at jeg har misforstået formålet med gruppen, så tror bare at jeg nøjes med at læse hvad andre skriver fremover, uden at skrive selv.. smiley

• #14   31. jul 2012 Tine F : Mit indlæg var så lidt ment som en joke. Har jo set filmen og rated den længere oppe :o)

Meget enig med dig ang motorcyklen. At de ikke selv kunne se det da de lavede filmen og det med at den så hamrende ustabil ud at køre på fatter jeg ikke.
    Bla. pga. det, røg min rating noget ned. Virkede lidt som de havde for travlt med at få filmen færdig.

• #15   31. jul 2012 Synes ikk der har været nogen rigtige spoilers endnu..

At de ting der er blevet sagt ødelægger ikk spændingen på filmen smiley

• #16   31. jul 2012 MB, den fangede jeg, skrev det lidt i ironi. smiley Men ja meget enig med motorcyklen, og folk som ikke har set den endnu, lægger også hurtigt mærke til det. Men jeg er bare så skudt i filmen at jeg ikke kan dømme ned på den. Der er bare mange fede detaljer der opvejer de små ting.

Men der var også lige et par ting som jeg havde svært ved at forstå, men det kan vi sikkert få drøftet når de fleste har set den. smiley

• #17   1. aug 2012 Haha, Pappi skriver det samme som du gør Tine, så ingen grund til du blir irettesat da smiley Men hvis du vil se Bane (under the hood) så hop da ind og google Tom Hardy smiley og ja, det irriterede os mig lidt at man kun så ham et meget kort sekund i filmen ..! (aaaargh)! smiley

• #18   4. aug 2012 Luffe: Jo tak, kan ikke være mere enig. Og desuden er jeg ikke helt sikker på formålet hvis man ikke må snakke om filmene. smiley Men hey, jeg er jo også bare blondine! smiley

Men fik forresten lige søgt på ham Tom, og kan da slet ikke lige se at det er ham. Jeg sad nemlig i biffen og tænkte "Hmm, ham har jeg aldrig set i film før, han må være ny" Haha! smiley Tænkte så derefter at hans trøje sad utrolig pænt. smiley

• #19   5. aug 2012 Han ligner jo også en helt anden person med hår på hovedet. Kan det ikke også være pc grafik det med at han var så stor? For når man ser billeder af ham på nettet, så han jo ikke vanvittig stor.

• #20   5. aug 2012 Jeg ved ikke hvordan de gør det, men forskellen er godt nok voldsom fra de billeder man ellers ser og så hertil. Men hvis det er computerlavet er det hvert fald rigtig flot lavet. smiley

• #22   16. dec 2012 man må sige Pappi du var sku tæt på med rating, du skrev 8,6 og IMDB siger den 8,7

• #23   17. dec 2012 Hehe... man er vel lidt nørd ;-D

Kommentér på:
Review : 'The Dark Knight Rises'

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce