{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

2.9i V6 12v stempler i en 24v Cosworth? {{forumTopicSubject}}

Goddav Ford Familien

Jeg har fået fingre i en 24v Cosworth motor (BOB), hvor der muligvis er gået en pejlstang, har ikke lige fået den åbnet endnu.

Men jeg har så en 12v stående også og så tænke jeg på om jeg evt kunne tage krumptap, pejlstænger og stempler fra den og smide i?

Motoren skal ikke i en gadebil så det gør ikke noget hvis der skal laves noget fusk eller den ikke kører helt optimalt. det bare sjov og ballade smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2.9i V6 12v stempler i en 24v Cosworth?
  • #1   3. aug 2012 krumtam og stænger er ens er jeg ret sikker på ,men stemplet har 4 fordybninger til ventilerne i bobén.

  • #2   3. aug 2012 ja det var også det jeg tænkte, men kan vel bare få fræst noget af, er gode venner med den lokale maskinfabrik og han er også gammel mekaniker så han ved vel hvad han laver hvis man tager de orginaler stempler med ned til ham.

  • #3   4. aug 2012 hvis du fræser noget af sænker du kompressionen der skal ingen ting til 0,8mm sænker den til turbo forhold. har lige åbnet min hdiér den var sunket 1mm den kunne ikke gå på 4 cylinder når den var kold.

  • #4   4. aug 2012 med mindre du tænker han lige kan lave ventil fordybningen smiley

  • #5   4. aug 2012 jamen det var bare til ventilerne han skulle fræse ud, ikke hele toppen af stemplet, har selv drejebænk og fræser bare ikke cnc, derfor jeg vil have ham til det, men kunne du jo ikke vide.

    men hvis det blir helt kedeligt må der jo bare lidt tryk på. sådan en BOB blok skulle jo være god for 350hk uden de store mods, andet end trykket selvføldig smiley


  • #6   4. aug 2012 he he ja det skal nok blive godt jeg er ved at lave en mix motor BOA motor med BOB knaster og vectra v6 dyser samt mega squirt , har læst på flere forummer det skulle blive en vildt god suge motor.

  • #7   4. aug 2012 Jeps har også læst man nærmer sig de 250hk på en BOA med BOB knaster åben luftfilter og DE-Cat, den med dyserne så jeg en lang diskussion om på passionford.com og dem der var imod argumenterede lidt bedre end dem der var for, men det vel værd at prøve.

  • #8   4. aug 2012 ja det skal da prøves ,men større dyser må jo være bedre , hvis man får det trimmet ind sammen , har set mange bud på hk ,men ingen dokumentation , tror ikke helt på de 250 hk syntes det er noget vildt ,men alt over 220hk blir da modtaget med et smil

  • #9   5. aug 2012 HmTjaa du skal jo først og fremmest have mere luft ind før du tilføjer benzin, og tvivler nu på de dyser den kører med yder max, men vil da med glæde hører om hvordan du synes det virker smiley

    Kan godt være 250hk er optimistisk, men du skal tænke på da motoren kom retur fra cosworth lå den over 300hk, Ford valgte så at begrænse hestekræfter istedet for konstant TracktionControl, bla. også derfor den klare 350hk med tryk uden problemer

    Og vil så lige skynde mig at sige det alt sammen er noget jeg har læst mig til, har ingen praktisk erfaring med det endnu smiley


Kommentér på:
2.9i V6 12v stempler i en 24v Cosworth?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce