{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Review : 'Total Recall' {{forumTopicSubject}}

Efter en yderst lovende trailer til den ikoniske og ikke mindst legende-skabende-kult-scifi-klassiker - snakker her om Arnies spæde skuespils-år - så var forventningerne skyhøje før dagens premierefilm....

http://www.imdb.com/title/tt1386703/

Vi kender historien : Douglas Quaid har mareridt, tager til hjerne-manipulatorfirmaet Rekall, noget går galt og 'Good vs bad'-guys kæmper på Mars for at rette op på frihedskæmpernes ret til et bedre liv. ALT er det samme i dette remake, pånær Mars-delen... Som man desværre har udeladt. Istedet er rammerne udelukkende jorden, som nu er opdelt i 2 fri-zoner, som atomalderens apocalypse har skabt idet jorden nu er 80 % ubeboelig. Bekvemmeligt nok, så ligger disse zoner diagonalt mod hinanden, så man lige har gravet en tunnel gennem jorden, hvor fremtiden lyntog lige taget et smut igennem. Må ha' været interessant, at ha' været mine-arbejder, da de gravede gennem kernen?!...
Well, anyway... gode effekter gennem hele filmen og hele skabelsen af Jorden anno 2xxx var ganske flot. Men okay, med Len Wiseman bag roret ( Underworld-filmene samt seneste Die Hard ), så burde kvaliteten også være hædelig.

Castingen består af et stort udvalg af A-liste skuespillere, som Colin Farrell, Kate Beckingsale, Jessica Biel og ikke mindst Bill Nighy, som for såvidt måtte kunne bære filmen. Skuespillet er på ingen måde dårligt eller kunstigt, men har bare så svært ved at tage seriøst når... *** SPOILER ***... At den altid ufatteligt smukke og polerede Fr. Beckingsale rundsmadrer - en til rollen yderst veltrænet - Colin Farrell i utallige scener... *** SPOILER OFF ***.

Det jeg aller mest savner er 'atmosfæren' fra den oprindelige film - nej, skal IKKE tages bogstaveligt smiley - Men charmen ved Arnie-udgaven var netop hans dårlige skuespil, hans ultimative Hulk-fysik og de super karikerede Mars-boere.

Bevares, er man scifi-freak, så er den absolut et must-see. Det er vigtigt at understrege, at det på ingen måde er en dårlig film, men den mangler simpelthen bare 'charmen' som netop gjorde den første til noget helt specielt.

Når jeg ser så mange film, som jeg har gjort de seneste 20 år, så har jeg en stærk tilbøjelighed til at hæfte mig ved alle dårlige og utroværdige detaljer i film. Bliver de for forudsigelige, utroværdige eller ganske enkelt platte, så står jeg helt af. Men der var faktisk utroligt få ting, som gav anledning til at rulle med øjnene... Så helt slem var den altså ikke smiley

NB. På trods af at denne film på meget få områder slægter sin forgænger på, så er dog medtaget en håndfuld sjove gimmicks, som gamle fans vil grine godt af... Vil ikke røbe noget konkret udover : 'Two weeks'..... God tur i biffen smiley

<b>Pappi-rating 7 / 10

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Review : 'Total Recall'
Kommentér på:
Review : 'Total Recall'

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce