{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

SÅ DØDE DEN SKU :-) {{forumTopicSubject}}

Heeej venner smiley

jeg fik i onsdags min rolla ud at køre igen efter den har fået ny topparkning plus nye ventilfjedre fra toda og nye olietyve og ny slebet ventiler....

igår da jeg kørte hjem begyndte den bare at rasle og så var jeg godt klar over at den var død....

nu skal jeg have fat i en anden motor og nu er mit spørgsmål bare....

hvor meget skal der til for at smide en blacktop motor i hvis det ønskes og hva skulle man ellers gøre ?

Mvh. Mikkel Møller

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ DØDE DEN SKU :-)
  • #1   1. sep 2012 Øv!

Du skal lave om på kølevandsystemet og tændingen. Der findes diverse kits, der løser opgaven, men det koster jo lidt smiley Og så er der lidt med ophæng, der skal ændres, men det er i småtingsafdelingen.

Men regn med en renovering, da de ikke holder deres biler på samme måde som os i Asien...

• #2   1. sep 2012 okay tak for det jan...

hvad vil du tro det kommer til at koste hvis man siger man finder en motor til 5 og der følger ledningsnet med til og hvis man lige skulle sætte nye plejelejer plus diverse

• #3   1. sep 2012 Puha, der er jo mange måder at gøre det på, men det hurtige overblik:

- Motor 5000
    - Motorstyring 3000-?
    - Vandomløb - 0-5000
    - Tænding 500-3000
    - Udkogning af motor 500
    - Planslibning 500
    - lejer + bolte 1500
    - Pakninger 2000
    - Indkøring 3000-?
    - Tandrem+hjul 1500
    - Tragte 1500

Total = AV!
    Men nogle ting er jo afhængende af standen på motoren og præferencer...

• #4   2. sep 2012 JA DET ER MEGET AAAVVVV !!!!!

• #5   2. sep 2012 Ja, det løber op, hvis det skal være i orden... Men der koster mindst det samme at bygge en 16V med samme hk og den vil ikke give så pænt moment i mellemområdet.

Og så skal der også en bedre udstødning til, for den originale kan ikke følge med til mere end 150 hk;)

• #6   3. sep 2012 Okay smiley
    Har lige sat komplet janspeed udstødning på med maniold og det hele.

Jeg tror det er det ene plejeleje der er færdigt på min motor smiley

Skal man have fat i nogen specielle plejelejer når nu man er bede ved dem eller vare originale ?

• #7   3. sep 2012 2" Jan speed er da fint til en tunet blacktop, du skal bare ændret det yderste hul i manifolden, så passer den på smiley
    MCN Motorsport, har et vand relokerings sæt til 2700kr smiley

Originale Plejllejer til din egen motor er fint, når du ikke har planer om at smide turbo på med 400HK.

• #8   3. sep 2012 nej har kun planer om et sæt spjældhuse og ja planet top og afdrejet svinghjul...

så det er ikke det store men ja....

Kommentér på:
SÅ DØDE DEN SKU :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce