25. jul 2004 Følger: 99 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 621 Svar: 5.241
Review : 'James Bond - Skyfall' {{forumTopicSubject}}
Bond, James Bond.... Hvem har ikke hørt denne sætning op til adskillige gange gennem deres liv ?
http://www.imdb.com/title/tt1074638/
ALLE kender 'historien' om Bond, damerne, bilerne og ikke mindst skurkene. Udfordringen med tiden er dog blevet, hvad skal vi nu finde på?! Med Daniel Craig som den nye Bond i de seneste 3 film, har filmen som så mange andre film-dynastier gennem de senere år, oplevet en reformering til en langt mere seriøs rolle, hvor skurkene ikke er så karikerede længere og historierne i langt højere grad er langt mere realistiske og i min terminologi mere gennemført.
I denne nyeste installation er Bond oppe mod ukendte kræfter, som pludseligt tager styringen over MI6 og pludseligt skal finde tilbage til rødderne - helt bogstaveligt faktisk Uden at røbe for meget, så ses i filmen mange referencer til de klassiske Bond-film, hvilket på en let fordøjelig måde linker dem alle sammen, på en utroligt varm facon. Ingen i biografen smilte og bifaldte ikke, da den klassiske Aston Martin pludseligt blev pakket ud og pustede en del af den klassiske sjæl ind i den ellers kyniske genfødsel af Bond-personificeringen som Craig har givet ham.
Jeg har aldrig tidligere brudt mig om Judi Dench som M, men af uforklarlige årsager så fungerer hun utroligt godt her og skaber gennem hele filmen nogle sympatiske relationer, som var set yderst sparsomt i de forrige film. Som filmens über-skurk ses Javier Bardem, som med lidt billig makeup er blevet forvandlet til en afbleget kynisk killa', som vil lægge verden for sine fødder. Trods forholdsvis begrænset screentime, så bærer han alligevel rollen utroligt godt og fanger virkeligt opmærksomheden når han er på.
Som en tilføjelse til serien har Albert Finney samt Ralph Fiennes fået roller i den nye, som hhv. Bonds forældres gamle ven samt den siddende Prime Ministers højre hånd. Begge spiller fænomenalt i deres rollen og gav faktisk hele filmen et langt højere helhedesindtryk, da troværdigheder og substansen af deres roller virkeligt fyldte farverne ud som på et halvfærdigt maleri - SUVERÆN casting !
Som instruktør ses selveste Sam Mendes, som tidligere vandt en oscar for 'American Beauty', hvilket overraskede mig meget. Men hans evne til virkeligt at fange ufatteligt smukke billeder og virkeligt indkredse hele atmosfæren af de lokationer, som de benytter i filmen gør kun, at man lever sig bedre ind i filmen. Top$... Lad ham endeligt instruere de næste par stykker - som iøvrigt netop er blevet announced
En man Bond-fan, så er den et MUST-SEE !... Er man ikke, så er det stadigvæk er MUST-SEE !!! For uanset om universet tiltaler en eller ej, så er det stadigvæk en fremragende actionfilm, lidt i stil med Bourne-filmene, dog betydeligt bedre produceret IMO.
Filmen varer lidt over 2½ time og er ikke et sekund for kort. Som en klog mand engang sagde, så er gode film ALDRIG for lange. Da rulleteksterne kom, da sad jeg og var ærgelig over at den allerede var slut - og overvejede hvornår jeg skulle se den igen
For mig, så er dette ikke bare en af de bedste Bond-film ever, men DEN bedste!
<b>Pappi-rating 9½ / 10
jan 2006
Følger: 58 Følgere: 62 Biler: 4 Emner: 197 Svar: 2.081
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.836
Var med til forpremieren i onsdags (skulle servere drinks i Bond tøj) og så hvor mange der var stadset ud til eventet. Tror ikke jeg så én i almindeligt tøj.
Vil tror det er noget af det største Imperial har lavet til dags dato.
jul 2004
Følger: 99 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 621 Svar: 5.241
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.902
PD rating 10/10
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 806
jun 2006
Følger: 61 Følgere: 65 Biler: 6 Emner: 251 Svar: 1.939
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.902
jul 2004
Følger: 99 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 621 Svar: 5.241
maj 2007
jan 2004
Toilet og kiosk meget tæt på, hvis man løber tør under filmen og man trække det korte strå, er det et hurtigt 10m løb.
jan 2005
Følger: 91 Følgere: 112 Biler: 2 Svar: 870
Synes at de sidste to var gode, så skal i biografen på lørdag for at se skyfall... Glæder mig!
jan 2004
Syntes du skulle se dem fra en ende af alle sammen.. Jeg starter med at se dem alle igen efter jeg har set Skyfall på søndag :o)
maj 2007
jul 2005
Følger: 97 Følgere: 100 Biler: 4 Emner: 563 Svar: 7.211
Synes ikk der var noget overraskende og sådan spændende som der plejer..
Fanger ikk nogen præcis handling udeover ham skurken laver lidt rod i MI6 netværk..
Rimelig skuffet over filmen og kan ikk blive til mere end en 7/10 fra mig..
Så venter jeg hellere tilbage starten af rækken og tager hul på nummer 7 som jeg er nået til..
Review : 'James Bond - Skyfall'
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside