{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Er det et fornuftigt byt? {{forumTopicSubject}}

Godaften alle sammen.

Jeg er måske igang med at "forhandle" et byt med denne Landy ( http://www.dba.dk/land-rover-defender-35-v8/id-87832491/ ) for min Strada. Har dog aldrig kørt en Defender før, og er 194cm høj.

Men vil meget gerne have en anden bil jeg kan slæbe ud i noget terræn uden at være så "påpasselig" og tude mig i søvn over evt. at ødelægge en dyr lysbro eller noget.

Var det et byt i havde sagt ja til? Han vil gerne have lidt oven i evt., og har tilbudt 5K indtil videre, hvad mener i om det?

Søger gerne svar fra folk der kører i sådan nogle kampvogne til dagligt, for det skal den også bruges til ud over terræn kørsel.
Er sådan en 3,5'er kvalitetsmæssigt i orden? Er det en motor der holder?

Mvh Jesper smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det et fornuftigt byt?
  • #1   7. dec 2012 Du vil gi din bil i bytte og 5000 og samtidig være mindre øm, Hehe virker lidt forkert. Har haft en rangerover med den 3.5 motor i dem holdt til mange mange tæsk men den er tørstig og det er det dyre sovs. Ved dog ikke hvordan den magter de store hjul.

  • #2   7. dec 2012 Hans Defender er jo "lavet" til terrænkørsel, så ja, den vil jeg være bare en kende mindre øm over for. Hvis det giver mening. Taget i betragtning af at jeg nok for den billigere i forsikring, og 7000.- mindre i vægtafgift om året, så kan det vel i sidste ende godt betale sig at have en benziner der sluger lidt, når man "kun" har 6km på arbejde. smiley

  • #3   7. dec 2012 du skal kigge godt på rammen og ved fod brønden og husk hvis det er med karburator kan de godt drille ved kraftig offroad. og så kig med fornuftige øjne det er en gammen dame evt skriv på dlrk.dk der kan de svare på dine spørgsmål.
    dlrk dansk-landrover-klub


  • #4   7. dec 2012 det er jo nok lidt mere en traktor at køre i end den du har. jeg havde beholdt den du har og så lavet den så den ku tåle lidt offroad...


  • #5   7. dec 2012 Kører traktor dagligt, og har gjort det de sidste mange år. Så det er der ikke noget nyt i. smiley

    Men jeg ved sku ikke helt, det lader til han vil have lidt mere end 5K oven i. Og som der er sagt, det er en gammel dame, så jeg syntes måske det er tosset at give mere oven i? smiley


  • #6   7. dec 2012 Nu ved jeg ikke hvad din strada er værd i ren handel, men 80 kilo for en LR 110" årg. '85 er vel ikke i den billige ende....
    V8'eren er ganske rigtigt ret tørstig og det er sikkert ikke blevet bedre med weber'ne på...
    Til gengæld er LR dejlig billige i reservedele. Især hvis du handler i England. Og du ka' få ALT i fedt 4x4-udstyr til LR... ;-D
    Motoren er ganske solid hvis du sørger for at skifte olien tit og ofte og ikke kører den alt for varm...
    Du vil helt sikkert også opleve at den ka' mere i terræn end Strada'en.
    På landevejen er det derimod nok Strada'en der vinder. Dog har den ingen stil sammenlignet med LR'en der er en født klassiker...


  • #7   7. dec 2012 Tjoo... Kommer til at kører en del landevej og motorvej om ikke forfærdeligt langt tid. Kunne måske være jeg skulle finde noget mere vej attraktivt end denne kampvogn... smiley

    Nu er hans Defender jo klistret til med dyrt terræn udstyr, som formegentligt nok er købt herhjemme. Men syntes da 3,5'eren plejer at være jævnt billig, selv med udstyr, da der ikke er mange købere til en så tørstig bil?.


  • #8   7. dec 2012 Der er somend ikke noget galt med den som sådan. Men det at den koster 25.000.- bare at have om året + diesel, og kort vej til arbejde, og 1.- pr l i forskel på diesel og benzin, så vil det nok være lidt billigere i det lange løb og have en benziner, så man evt. også kunne få lidt sjovere motor og lyd på. smiley

    Det er ikke en efterligning af en kommunebil, jeg arbejder i landbruget. Så det er nu meget rart at have på hånden. smiley


  • #10   7. dec 2012 Han siger den går mellem 5 & 8 km/l i blandet kørsel. Er dette korrekt, eller er der pyntet på det? smiley

  • #12   7. dec 2012 Hvis den max går 5, så er den fandme mindre økonomisk end de gamles 4,7L V8'er? Så tror jeg det bliver et nogo herfra, gider heller ikke tanke hver anden dag.
    Men jeg siger tak for svarene indtil videre ihvertfald! smiley


  • #13   7. dec 2012 det er satme mange penge for den, jeg havde ik byttet.... 25000kr om året for din, hvordan det.?

  • #14   7. dec 2012 Mænd der kører LR har det helt sikkert sjovere og alle ved jo at de eneste der er bedre end sex er 8 ( V8 ) smiley

    Min går ret stabilt 7 km/l , men det er også bare en 90" med standard su-karbu'er og lidt mindre 255/85-16 dæk...

    Men motorvejskørsel er altså bare ikke LR'erens livret... Jeg er heldigvis blevet så gammel at jeg ka' leve med 90 km/t og får jeg trang til højere hastigheder tager jeg en tur på en af mine MC'er smiley


  • #15   7. dec 2012 Brian. Den koster 10.200.- årligt alene i afgift, og så lige forsikring oven i. smiley

    Så kunne jeg lige så godt finde en amerikaner slæde med en større V8 benziner som mine forældres Cherokee. Så har man satme også god køreglæde... smiley



  • #16   7. dec 2012 det var satme mange penge i forsikring, men sån er det jo, jeg havde beholdt din, den anden er da en traktor at køre i... og vildt mange penge for en 27 år gammel bil

  • #17   7. dec 2012 Jeg er trods alt kun 19 til foråret, så forsikring er pt. ikke så billigt for den større bil. smiley

    Men ja, den Landy er taget af bordet igen. smiley


  • #18   7. dec 2012 Vil godt lige komme med en kommentar til forsikring, er man ung og kører 4x4 går de amok måtte smide 22.000 om året for min Pajero..


    Men Jesper tag ud og prøv en LR, det er langt fra en L200 på vejen.

    Kig mere i retning af land cruiser, Patrol, hyundai galloper, Pajero, måske ældre vitara med lidt udstyr er den vild i terræn


  • #19   7. dec 2012 Ja, jeg syntes selv jeg er sluppet ret godt med min ansvarsforsikring årligt... smiley

    Alle dem er overvejet nøje, men jeg ender alligevel det samme sted. Diesel + kort til arbejde og dyr vægtafgift.
    Det skal vidst være en benziner, og meget gerne med aut. gear. Har da kigget lidt på sådan en sjover her: http://www.dba.dk/ford-f150-46-v8-4x4/id-87029411/

    37" dæk kan vel også tage lidt terræn? smiley


  • #20   7. dec 2012 jeg har kørt patrol og suzuki... til de penge ville jeg købe en landcruiser 80er uden tvivl. og så hold den før 98. så spare du også lidt der. de er også ved at billige.

  • #21   8. dec 2012 køb min billige vx80ér... 2130kr om året i vægtafgift..:)

  • #22   8. dec 2012 Du har ganske ret Thomas. Har da også kigget lidt efter nogle før 98. Men men, syntes det er reletivt svært at finde et eksamplar der har gået under 300tkm, ikke skal have lavet rust, eller ikke er indregisteret som bus. smiley

    Brian. Har ikke kort til en bus, og jeg skal af med min egen før jeg skal ud og bruge penge på anden bil. Har hverken tid, lyst eller råd til at have 2. biler på samme tid. smiley


  • #23   8. dec 2012 jeg kan tage din i bytte, dog skal det være fornuftigt, da min er meget billig

  • #24   8. dec 2012 Har stadig ikke kort til en bus... smiley Hvor meget har den da gået? smiley

  • #25   8. dec 2012 bus kort koster 3500kr, og tager 3 uger. det er sparet hjem på under et år, når du tænker på vægtafgiften, se min annonce

  • #26   8. dec 2012 hvad har den kørt af km brian.... den er jo 22 år gammel. 12 ell 24ventilers

  • #27   8. dec 2012 Den Ford der er en mandskabsbil så husk lige lidt afgift og moms i regnestykket

  • #28   8. dec 2012 Den er inkl. moms, og afgiften er netop ikke betalt til bagsæderne, derfor kan den ikke være indregisteret som mandskabsvogn?... smiley

  • #29   8. dec 2012 bilen er total rustfri, og aldrig svejst, en af de fineste jeg har set, det er den rigtige 12V... ik så meget der kan gå i stykker, alt er lavet af det dyre i forbindelse med syn, der er ofret for 30000kr kun i dele, og det er med mellem 20-35% på. alle kvit haves, samt den står nys. km 357000. men kan ik mærkes, det er jo ingen km. for sådan en bil, når den er vedligeholdt rigtigt, og ikke har kørt terræn, ses tydeligt på den.! intet slid i kabinen, som man ellers kan se normalt.

    jeg forstår virkelig ik den ik er væk min, den er bare fin, 31 henv. på 14 dage, samt 5 fremvisninger, alle siger bilen er fin, og den er fremvist på lift også. men alle skal lige i banken, eller ha solgt først. den er danmarks billigste med det udstyr, samt alt det der er kostet på den, alle andre der er i den billige ende, skal ha lavet det ene og det andet, det skal min ikke.!


  • #30   8. dec 2012 jesper, den mangler at få betalt afgift, når det er mandskabs bil

  • #31   8. dec 2012 den er ikke mandskabs bil den ford, kan jeg nu se

  • #32   8. dec 2012 Den ser skam også utroligt fin ud Brian. Havde jeg buskort, så havde jeg da også sagt ja... smiley

  • #33   8. dec 2012 Der står da at der opkræves afgift for privat anvendelse

  • #34   8. dec 2012 Nej, der står extra afgift hvis den er fra 98. Bilen er fra 97. smiley

  • #35   8. dec 2012 Åhh javel ja

  • #36   8. dec 2012 hva med denne den skulle være i tip top stand og har snakket med ham der er ekstra fælge og et nyt spil til at mont på træk krogen . den kunne jeg godt tænke mig men konen er sat til på fredag så kan ikke bruge en 2 personers øv

  • #38   8. dec 2012 og den er billig i afgift ca 3600 årligt

  • #39   8. dec 2012 Jeg har faktisk sjovt nok kigget på den. Ved bare ikke meget om den 3,5 liters der ligger i? smiley

  • #40   8. dec 2012 Mitsubishi v6 benzin motorer er rigtigt fine de fejler sku aldrig noget.

  • #41   8. dec 2012 mon dog ik det er en 3,5 når det står i teksten samt på bilen

  • #42   8. dec 2012 Hvad generere den af heste, og hvor benzinøkonomisk er den mon? smiley

  • #43   8. dec 2012 den køre ca 5-6 sådan en 3,5 realistisk set blandet kørsel, det gjorde den jeg har kendskab til ihvertfald, fin bil, men de plejer at være væk i vangerne, specielt i bag

  • #44   8. dec 2012 Du skal da have US V8, min går lige så langt på literen som min gamle trold. Forsikring og vægtafgift er det samme. forskellen er bare reservedelspriser er MEGET billigere til en kaner end en japansk 4x4. Hvis du så kører meget med trailer er mange kubik og autgear også lækkert

  • #45   8. dec 2012 Kører ældre benzin 4x4'ere med alt større end en 3 liters bare ikke særligt langt?

    Ruster den op i vangerne eller hvad? smiley

    Mine forældres 4,7'erne er langt mere økonomisk end end den Pajero og Defender, eks. Men jo, jeg kigger også mere og mere på noget amerikansk, mest for god kørekomfort og aut. gear. smiley


  • #46   8. dec 2012 men man køber vel ik en 4x4 for at køre langt på literen, min vx100 går da heller ikke mere end 5-6 v. blandet kørsel. den 4x4 jeg har haft, der både kunne trække som et godstog, samt monster hurtig, og faktisk kunne gå over 10 på literen var min ml 400cdi, fantastisk bil, der bare køre derudaf

  • #47   8. dec 2012 Nej, man køber dem umildbart ikke for god brændstoføkonomi. Men min egen går mellem 10-12 alt efter dækmontering, så man kan jo lige så godt finde en benziner der går 7-8 end en der går 3-5 smiley

  • #48   8. dec 2012 min vx80 jeg har til salg går 10 v blandet kørsel. men forstår slet ik, hvorfor du bare ik beholder det du har, det bliver nok billigst i sidste ende, og det er jo en stærk bil.! fordi den bliver ridset eller bulet, kan det jo blivet lavet,

  • #49   8. dec 2012 Ja, alt kan laves. Men min Strada har lige fået skiftet topstykke m.m., og da jeg ikke har længere på arbejde, så har motoren ikke godt af det. Så når den har så mange nye dele som den har nu, går jeg ud fra det er nemmere at komme af med den uden at tabe for meget. smiley

    Og ja, den er dyr at have om året, alene i vægtafgift. smiley


  • #50   8. dec 2012 du får ikke mere for den, fordi den er lavet, det gør bare at den måske er nemmere at sælge. kan forøvrigt se du sælger lidt forskelligt lys gejl, tager du noget i bytte på det

  • #51   8. dec 2012 Måske, send mig en PB med hvad du har. smiley

    Ja, den vil være nemmere at sælge, til en nogenlunde fornuftig pris.


  • #52   9. dec 2012 brian. 24v er nemmere solgt. din er stadig "kun" fra 91. altså uden ac. den er formentlig med man gear. det koster ca 30kg at renovere foraksel på sådan en bandit, og det kan ikk vare længe med de km... det trækker desværre alt sammen ned.

  • #53   9. dec 2012 sådan noget pjat, du kan da ik sige på forhånd hvad bilen kommer til at fejle, du har slet ik set bilens stand, og årg. kan jeg jo ik gøre noget ved samt udstyr, og at den er man. gear kan jeg heller ik gøre noget ved, det trækker da ikke ned, hvis den nu havde været med aut. gear og der kom en og skulle bruge man. gear, så havde problemet været det samme, det er jo hvad man er til.! nu har jeg haft en del af disse biler, og har ALDRIG renoveret for eller bagtøj/gearkasse eller andet, selvom bilerne har kørt helt op til 800000km. den jeg har her, er den der har kørt mindst, ET KM. TAL er pisse lige meget når vi snakker 4x4, så længe der er service histroie på bilen, samt den har været passet og plejet.

    da jeg købte denne her, havde jeg det fint med, det var en 12V, den er meget nemmere at skrue på end 24V, den slæber det samme og køre lige så godt, den har bare en hårdere motorgang. jeg har selv vx100 også, og denne 12v trækker altså bedre og er hurtigere, og den står std. ikke skruet

    min ven har også en magen til, som de har haft fra ny i familien, den står på 724000km nu, og der har aldrig været renoveret noget af drivlinien.

    de biler de er renoveret på, har haft DÅRLIG service, samt kørt hårdt terræn... hvorfor tror du de ruster uden i "knoglen" i fortøjet, det er netop pga. folk tror det er en evigheds bil de har fået, og køre og køre, og tror de kan bestige bjerge uden vedligeholdelse. den går ikke, en landcruiser skal passes som alle andre biler+ lidt mere, da der er mange dele der skal gå´s efter på sådan en bil, nok også derfor den jeg har til salg, er i den stand den er, da den er blivet holdt.

    i mine gamle dage kørte jeg ræs, og folk kunne knække den ene trækaksel efter den anden, samt smadre gearkasser osv osv... jeg kørte i 3 år, uden nogen def. dog brugte vi meget tid på at vedligeholdelse, nok derfor det altid kørte!

    jeg har også haft en mercedes ml400 v8cdi, ALLE sagde det var en dårlig motor og den sprang i luften, min kørte 270000km uden problemer, havde aldrig problemer med bilen, og den fik lov at arbejde hver dag, med trailer kørsel 3500kg. dog kostede det en gearkasse, da jeg fik den, men her igen var bilen uden skyld, da tidligere ejer havde kørt over service på gearkassen.( 40000km) men resten kørte bare altid.!

    denne kørte jeg service interval på 10000km i stedet for som mercedes forskriver 20000km, og den brugte ik olie, som folk ellers siger de gør.



  • #54   9. dec 2012 Så, rolig nu drenge... smiley

  • #55   15. jan 2013 Nå, der er kommet nyt på bordet. Den her: http://www.bilgalleri.dk/marked/bil/1564131-nissan_patrol
    Den har gået 260tkm, har tidligere fået nyt topstykke, ny dieselpumpe, tandrem og lign., undervognsbehandlet flere gange, så skulle efter sigende være rustfri. 3" OME undervogn og 33x12,5 dæk, manuelt gear dog.

    Manden vil bytte lige over med min egen. Er det fornuftigt? Eller i det mindste tæt på noget i måske ville gøre?


Kommentér på:
Er det et fornuftigt byt?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce