{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

Review: Red State. {{forumTopicSubject}}

De fleste filmnørder får et fjoget smil på når snakken falder på Kevin Smith og hans film, men go’ grund, han er manden bag film succeser som bl.a.: Clerks 1og2, Jay and Silent Bob Strikes Back og Dogma.. Hvis du ikke kender ham, så start med de nævnte film.. Nu..

Med ’Red State’ er han dog gået en helt anden vej, dette er absolut ingen skæv komedie. Godt nok sad jeg og klukkede af grin da filmen var slut, ikke fordi den var sjov, men af ren forbløffelse og eufori over hvad jeg lige havde set..

Kort om filmen: Jarod, Travis og Billy-Ray er bedste kammerater, de går i skole sammen og hænger ud i fritiden som alle andre unge. Jarod har chattet med en kvinde over nettet, og hun invitere de tre gutter over til sex. Den chance kan de selvfølgelig ikke lade passere, så Travis låner forældrenes bil og de køre spændte af sted, med forventninger om en fræk og dirty aften.. Det viser sig dog at være en fælde de er løbet i, en fælde sat af en ekstremistisk okkult sekt, som ønsker at ”rydde op” i menneskeheden og afskaffe alle som i deres syn og tro er syndere. De tre drenge er nu bagbundet, adskilt og holdt fanget, klar til henrettelse. Hvad stiller de op?
Udenfor er der et andet drama i gang. Drengene påkørte en bil på vej til deres aftale, og blev eftersøgt for ”hit and run”. En politimand spotter deres bil hos den okkulte sekt’s kirke og undersøger sagen, det udvikler sig og snart er kirken omringet af politistyrkens specialenhed, under ledelse af agent Joseph Keenan, som har fået uomtvistelige ordre oppefra, som han er stærkt imod.

http://www.imdb.com/title/tt0873886/

http://www.youtube.com/watch?v=uJ1v6oFHefc

Jeg elsker film som overrasker mig, og det gjorde denne film. Den efterlod mig med samme følelse som når jeg har set en Quentin Tarantino film for første gang, det er nok den bedste måde jeg kan beskrive det på.. Filmen fangede mig hurtigt og holdt mig interesseret, nysgerrig og gættende helt til det sidste, genialt skruet sammen..! Kevin Smith – YOU ROCK !! Respekt for at turde lave denne film, i min optik burde ratingen ligge langt højere på imdb, men det er en film der skiller vandende og forarger mange. John Goodman spiller fremragende i sin rolle som agent Joseph Keenan, han løfter virkelig filmen. Det samme gør Michael Parks i rollen som lederen af den ekstremistiske kult, han spiller så godt at man kommer til at hade ham næsten på højde med T-Bag fra Prison Break’s første sæson. Vi kender i øvrigt Michael Parks fra flere af Quentin Tarantino’s film..
Jeg kan kun anbefale jer at se den, men for guds skyld EFTER børnene er puttet.! Jeg ligger rigtig højt i min rating, men jeg er virkelig vild med den film.

Anders B. rating.: 9/10 stjerner.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Review: Red State.
Kommentér på:
Review: Red State.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce