1.728 visninger
|
Oprettet:
hvad vil i foretrække {{forumTopicSubject}}
jeg har kommet til at invistere i 2 stk. turbo motorer en B21ET og en B23AT motor.
skal have den ene af motorene bygget i min blå volvo 240. men ved bare ikke hvilken motor der er den bedste, og mest holdbare mht mere tryk og sådan? ved i det?
jeg har overvejet at bruge B23AT motoren fordi den er lidt mere original til min volvo da det er en B230a original.
tak for jeres svar på forhånd.
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 12 Emner: 1 Svar: 152
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
Har været med til at bygge en Volvo 242 Turbo GrpA rallybil og den yder 320 hk og 450 Nm på en standard bund, 405 top, større dyser, GrpA turbo, GrpA intercooler og gnistet indsprøjtningshoved.
Det kræver også ombygning af benzintilførslen med trykregulator og ekstra pumper.
Men det er muligt og den kan holde i hvertfald til alm. brug.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
b21et er en ombygning til en turbo model.!
men vil til en vær tid foretrække b21et
b23at lider en del af turbo tøven, det er en del mindre på b21et
smid top og sprøjt fra b21 over på b23, a knast og en manifol fra en b21/23e eller fra en f
jan 2010
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 4 Svar: 18
det medd tøven er det noget med karburatoren a gøre, altså simpelthen fordi indsprøjtningen er mere hurtig og præcis?
min plan er heller ikke at smide den over 200 hk, så håber da 23'eren kan klare presset, da det nok er den motor jeg overvejer at smide i i første omgang
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
ved ikke hvorfor den har så meget turbo tøven..mine med AT kit er først begyndt at trække ved ca 3000o/m og lidt sløv indtil da...med lav tænding og med godt af leve af for den kunne kører med de 1,3 bar den gik med.. var pænt tørstig.. :S
b21et jeg har haft den ene med A knast og e manifold trak rent fra under 2000o/m
den anden var med D knast trak først ordentligt efter 3000o/m
b21et er mere brugbar til hverdags kørsel..
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Nu skriver du ikke hvad du pt. har i, men er det en kaburator motor så kræver det lidt mere arbejde af bruge ET delene: Ny toppakning, installering af benzin retur og benzin pumpe mm.
/Steffen
jul 2005
Følger: 72 Følgere: 70 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 96
Se det er et KONGE klaver
hvad vil i foretrække
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside