{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.039 visninger | Oprettet:

alternativ til weber ? {{forumTopicSubject}}

Som sagt søger jeg et alternativ til weberer, skal bruge 3stk. dobbelt kaburatorer 45mm. men skal jeg være helt ærlig synes jeg det bliver for meget at skulle betale over 10 kilo. for de 3. måske er det muligt at finde Kopi modeller eller ??

Mvh. Tobias

Ejer af Opel Commodore A Coupe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alternativ til weber ?
  • #2   17. mar 2013 Nu kan et sæt brugte jo nok godt bruges.. Men ellers har Dellorto det med at være lige en lille smule billigere end Weber og så kan de iøvrigt justeres mere præcist end webere.

  • #3   17. mar 2013 Og er der nogen speciel årsag til at det skal være 45mm ? Lyder mig noget stort medmindre der selvfølgelig er tale om en meget tunet motor..

  • #4   17. mar 2013 skarp knast og weberer var min eneste tanke. tror du ikke 40mm er for lille ?

  • #5   17. mar 2013 Man kan købe nogle i Sverige, som er en Weber kopi. Vist nok 4000 svenske for to i 45 mm

  • #6   17. mar 2013 40 ville være rigeligt ! smiley og billiger, det har både Jeg selv og Ruben U kørt med (jeg købte mine af ham smiley

  • #7   17. mar 2013 40 er rigeligt. De 36mm venturier man kan få til dem dækker op til 650ccm pr cylinder @ 6500 rpm så 40 er rigelig fint. Med 45 og større venturier risikerer du at få en rigtig dårlig motorgang til vejen under 2500 rpm.

    Check min Monza ud, den kørte jeg med 40mm på og det var en 177 hestes C30NE maskine. Kender en fra England der bruger 40mm Dellorto på en C30SE altså en 24V´er.

    40mm kan du få brugt for meget få penge. Køb dellorto og køb alt hvad du skal bruge af dyser osv hos dellorto.co.uk

    Og lad være med at købe Dbilas manifolde hos westspeed eller risse motorsport som jeg gjorde medmindre du vil bruge lige så mange penge på manifolde som på karburatorer og dertil vil stå og rette dem af en hel weekend før de passer smiley


  • #8   17. mar 2013 Men skriv hvad du pønser på, har som sagt lavet ombygningen før og der er nogle enkelte ting der lige skal være styr på, heriblandt termostathus.

  • #9   17. mar 2013 jamen nu er jeg lige blevet tilbudt 3 stk. 40mm med manifold til 4200 brugt selvfølgelig. ,, ( fair nok pris ? )
    men så vil jeg smide en god skarp/bred knast i . men hvor skarp ?
    Motoren får også nye plejlejer når jeg er igang. motoren er ude og er en 2,8 fra en commodore b GSE.


  • #10   17. mar 2013 Hvis jeg var dig ville jeg smække en C30NE topstykke på de er magen til 2,2 / 2,4 topstykkerne til de 4 cyl, mem har større ventiler end dem iøvrigt. Super godt topstykke med store kanaler, store ventiler og med en skarp knast får din 2,8´er nemt de 180hk.

    Køb en god enem knast svarende til deres Y12 knast til de 4 cyl.


  • #11   17. mar 2013 okay spændende. . tager du de 180 ud fra nyt topstykke, weber, knast ? og hvor skarp er knasten ?

  • #12   18. mar 2013 Hvor skarp knasten er er ikke væsentligt. Det har kun noget med omdrejninger at gøre. Det du skal gå efter er en knast med en rimelig duration timing samt et ordentlig løft. Som sagt ,kontakt ENEM de kan hjælpe dig med den helt rigtige knast.

    Topstykket vil give ret så meget. 3,0NE topstykke på en 2,8 bund er jo næsten det samme som en 30NE, så de 177hk burde være indenfor rækkevidde alene med topstykke og triple karburatorer. Knast oveni burde få maskinen til at ramme omkring 200hk uden de store kvaler.

    Jeg fik aldrig målt min egen, men jeg er meget sikker på den havde et lille stykke over 200hk. Eneste der var gjort var tre x dellorto 40mm samt udstødning.

    Jeg baserer det på en 2,2 liters motor jeg tunede med karburatorer en gang. Den fik 131hk altså en stigning på 16hk alene ved montage af dobbelte dellorto. Ganger man det op til den identiske c30ne med 2 ekstra cylindre burde der være tale om en 24 hestes effektforøgelse = 201 hk.

    Som sagt. Var det mig der skulle tune en 2,8´er ville jeg smide C30NE top på, 3 x 40mm karburatorer, en god udstødning på max 2,5" og gerne samlet i 1 rør, alternativt 2 stk 2". Husk at man med udstødning på CIH motorer bør gå efter at få noget hastighed på, dvs røret skal gå ned i dimension, og aldrig op.

    Husk på at Steinmetz hev 280hk ud af 2,8´erne til race og det var tilbage i 72´...


  • #13   18. mar 2013 Jeg fik 204 hk ud af min 30ne med de dellorto fra Ruben, samt
    En 299 graders knast fra westspeed og en custom lavet banan manifold som endte i 2,5" rustfri. (Jeg har i øvrigt stadig termostathus) speedertræk købte jeg fra dellorto.co.uk og det fungerede rigtig godt.

    Jeg er ved at bygge en motor til min drifter med 288' knast med højt løft, omslevne racer ventiler og wolf3d motorstyring. Så jeg er også spændt på at se resultatet smiley



  • #14   18. mar 2013 jeg ville vælge et nyt sæt hos risse-motorsport. det koster kassen men der er til gengæld alt med. og det virker også. det løber næsten op i det samme og finde det hele brugt og man ved ikke om det dur 100%

  • #15   18. mar 2013 Risse stinker så det var ikke der jeg ville købe så meget som en møtrik. Hvis man skal købe nyt skal man købe af eksperterne, eventuelt Dellorto.co.uk

  • #16   18. mar 2013 Argh. Risse-motor tror jeg nu ikke det bliver til. hvor finder jeg et topstykke til en overkommenlig pris ? er der nogen ide i at fræse et par millimeter af topstykket når jeg har det ude.? for at hæve kompressionen. det skal siges jeg er smed så det ikke det store problem. . og var prisen for 3 kaburatorer med manifold OK ? tak for alle de gode svar og forklaringer.

  • #17   18. mar 2013 Prisen for karburatorer med manifold er ok, men vær opmærksom på at der skal andre manifolde på hvis du smider 30NE topstykke på. Ja det ville være fint at slibe mellem 1 og 1,5mm af topstykket.

  • #18   18. mar 2013 okay er der forskel på flangerne ?

  • #19   18. mar 2013 Jeps, indsugningshullerne på C30NE er placeret højere og er større og er iøvrigt mere runde, hvor dem på din 2,8 er placeret lavere og er mere firkantede. C30NE passer manifold med 2,2 og 2,4 CIH bortset fra den har 2 cyl mere. En populær tuning på 2,2 og 2,4 er netop at skære 2 cyl af enden af en indsprøjtning til C30NE da den har større spjæld og bedre flow.

  • #20   18. mar 2013 Okay. så må jeg jo ha fat i sådan nogle =)

  • #21   18. mar 2013 ellers kan du lige lave folkeræs metoden, med at bore et hul i topstykket og sætte en møtrik på indersiden smiley så passer 2,0 manifolde på hehe..

  • #22   18. mar 2013 Westh, og så skal de altså bearbejdes lidt i kanalerne så de passer til de større og rundere indsugningshuller smiley

    Men nu du er smed Tobias så kan jeg da lave en cad fil til dig af flangerne hvis du giver mig mål, så er det bare ud og få skåret flanger med en CNC maskine, så kan du svejse din egen manifolde smiley


  • #23   22. mar 2013 1 til 1,5 mm af topstykket ! Det var meget ? Mener 0,8 mm er max for de 4 cylindrede, hvis du også vil have mulighed for at kunne pillen toppen af igen ?
    Jeg har et 2,0E top der er blevet skævt efter at have pillet 1 mm af, monteret og afmonteret - too much, for nu kan jeg ikke hive mere af smiley
    Men det måske noget andet med C30NE toppe...

    Du kan snild renovere gamle Dellorto's. Efter hvad jeg har hørt er det er også bedre at have de rigtige modeller lavet i Italien, end nyere stuff.


  • #24   22. mar 2013 Ja men hvis han skifter til C30NE toppe gælder der det samme som med 2,2 top på 2,0 blok, kompressionen bliver pr definition lavere, hvorfor du kan tage mere af en 3,0NE top end 2,8 toppen. Er det standard 2,8 toppen vil jeg sige max 1 mm.

Kommentér på:
alternativ til weber ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce