{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Speedometer sensor {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har mulighed for at slå op hvad speedometer sensoren der sidder på gearkassen koster fra ny hos Nissan.
Den har virket som vinden blæser siden jeg fik bilen og jeg har prøvet 3 instrumenter uden at det har hjulpet.
problem er at når jeg har prøvet at måle på sensoren ved lav fart så har det virket.
Nu vil jeg prøve at få det til at virke inden jeg prøver at koble motorstyringen op til ABS signalet.

Skifter snart til den anbefalet hemmelige olie og så kan jeg lige så godt prøve en ny sensor og nye ledninger.

http://s233.photobucket.com/user/dykkerdahl/media/IMG_0281_zps1e420888.mp4.html

Var ud i januar og prøve om alt var som det skulle være, og der var ingen problemer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedometer sensor
  • #1   29. mar 2013 hehe den tager jævnt mange omdrejninger smiley

  • #2   29. mar 2013 Ja køre og trækker meget civiliseret med 2 udstødningsknaster og en aktuator der åbner ved 0.8 bar men dog piker 1 bar over 5000 Rpm
    Dog kan man godt fornæmme at effekten aftager kraftigt efter 7000Rpm selv om indsugningsknasten er indstillet til høje Rpm. Min Rpm er sat til at bryde tænding ved 8000Rpm men der er ikke så meget puf tilbage der oppe. største effekt med mit setup er 6-7000 rpm.
    Min iPhone har bedste tid på 4.51 og 291Hk på hjul med en vægt på 1280kg med mig i.
    jeg kan ved fuldt ladetryk lave 1.3 bar og så bliver den en smule hurtiger fra 100-200Km/t
    Jeg har dog ikke taget nogle film eller iPhone målinger da jeg ikke har kørt med fuld tryk siden sidste sommer.


  • #3   29. mar 2013 hvorfor har du ikke en boost controller så du kan regulere trykket? så er du fri for 0.2bar overboost. Har du ikke en effektmåling man kan se? hvornår laver den de
    0.8bar?


  • #4   29. mar 2013 Jeg har boost controller tilsluttet min Vems.
    Problemet er at sådan en lille dims kun kan afbryde luften til aktuator dåsen (wastegaten) hvis man ønsker højre ladetryk

    Min aktuator åbner wastegaten helt ved omkring 3500 Rpm
    Den indbygget bypass funktion i en turbo er bare i mange tilfælde ikke nok til at forhindre turboen i at rotere op i rpm så ladetrykket alligevel stiger.
    jeg vælger at se dette som et sundheds tegn, løsningen ville være at bore hullet op hvor wastegaten lukker luft ud...

    Bilen har aldrig været på rullefelt så jeg har kun data fra mine Vemslog. og her ved jeg at den kan lade ca 1 bar ved 3700Rpm og jeg kan se at ladetrykskurven knækker ved 3500Rpm/0.8 bar hvor wastegaten åbner.

    På filmen er der ingen styring på Wg og den forsøger at sænke ladetrykket fra 3500 rpm men det vil stige stødt til 1 bar omkring 5000Rpm


  • #5   29. mar 2013 ok, den er ellers ret omdrejnings villig. Og den lyder godt, det er rart at der faktisk er andre med udstødning på deres SX'er. smiley

  • #6   29. mar 2013 Køre også fint med et fint bundtræk.
    Orginal manifold, ebay udstødning, og en racerkat.


  • #7   30. mar 2013 Har fræst wastegatehullet op på en makkers turbo, så kunne han fint styre sit ladetryk

  • #8   30. mar 2013 Ja men det er ikke rigtig noget stort problem. Jeg har ikke behov for at komme længer ned i tryk.
    Men jeg har en gt3071r turbo til at ligge, og den bliver portet lidt i wg inden den kommer på til sommer.


Kommentér på:
Speedometer sensor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce