{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.648 visninger | Oprettet:

Træls "klik/klunk" lyde {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Når jeg bremser ved meget lav hastighed i min Lexus siger den en klik/klunk lyd.. Ofte kommer den ved nedbremsning i lav hastighed når jeg bremser ned og skal om et hjørne, ind i en indkørsel eller lignende.

Jeg kan snart ikke finde ud af længere hvad det er.
Jeg har skiftet skiver, klodser og fikset kaliberne med et repsæt - hjalp ikke.

Så kom jeg til min anden mistanke, nemlig hjulophænget.
Her har jeg skiftet:
- stabilisatorbolte
- bærekugler
- styrekugler
- støddæmpere
- tårnlejer
- øverste bærearme

Alle dele der er skiftet har selvfølgelig været slidte, ellers blev de ikke skiftet.

Jeg kan ydermere fortælle at der er tale om dobbelt wishbone hjulophæng og bremserne er ikke magen til Supra MKIV, men de er meget lignende disse.
Jeg har kigget fora som f.eks. www.clublexus.com efter lignende problemer og der er da andre folk som har haft samme problem, endda mange andre bilmærker og modeller laver disse lyde, men synes alle har forskellige svar.
Tænkte så, at det kunne være en fordel at spørge herinde når nu det er flere mærker disse lyde kommer frem på, og at det så er på dansk, hvilket er en del nemmere at forstå smiley

Håber på lidt respons jeg kan bruge!

På forhånd tak smiley

Mvh Daniel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træls "klik/klunk" lyde
  • #2   22. apr 2013 Jeg havde samme problem på en kundebil for ikke så lang tid siden, det var godt nok på en IS 200 men det var klodserne der skulle vendes 180 grader altså hvis du forstår, der sad en lille fjeder arm som tager stødet ved bremsning... Efter det car der ingenting... Håber det hjælper dig, det lyder som en dyr omgang smiley

Morten

• #3   22. apr 2013 tjek at klodserne sidder godt fast i bremseåget, og de ikke kan give sig op og ned.

• #4   22. apr 2013 Tak for svarene smiley

Andreas, klodserne sidder ordentligt smiley

* Østbjerg * er ikke helt med, mener du at de bare skal byttes om fra den ene side af skiven til den anden? Det har da kostet lidt, men det er godt man kan købe i England uden at skulle betale told.. deres priser er noget anderledes end herhjemme smiley men vil da helt klart prøve det af når jeg ved hvad du mener smiley

William A - jeg har lige bestilt bøsninger til de nederste bærearme, så dem skifter jeg når de er landet.. hjælper det ikke, så har jeg en mistanke om at stemplerne i kaliberne er så slidt at de kan give sig.. den er slem til at hyle i bremserne, selv med nye bremsedele, så har lidt en mistanke til at kaliberne skulle have været skiftet stedet for repareret..

• #5   23. apr 2013 På den IS 200 jeg lavede mener jeg der sad en "fjederarm" på den ene ende af klodserne og de skulle byttes rundt... Jeg kan så desværre ikke huske om de skulle sidde foroven eller forneden men prøv og kigge om der ikke også er sådan nogle på dine klodser og så evt. bytte om på dem...

• #6   23. apr 2013 Er det den fjeder der går fra den ene Klods til den anden? Dem skulle der gerne være to af ved hver Skive smiley

• #7   23. apr 2013 Nej der hvor klodsen sidder fast i bremseået kan ikke lige komme på hvad man skal kalde det smiley

• #8   23. apr 2013 Nåe, det er et monteringssæt smiley det vil jeg da lige prøve så, det er jo til at gå til smiley

• #9   24. apr 2013 Hehe... Ja det ord kunne jeg bare ikke lige komme på i går hehe... Håber det hjælper!

• #10   24. apr 2013 Jeg ser på det i weekenden i hvert fald hvis der bliver tid smiley Skal nok skrive herinde smiley

• #11   25. apr 2013 Nu er jeg ikke inde i Lexus med er de ikke baghjuls trukket ? hvis de er det kunne det så ikke være bagtøj,kardan aksel for min sierra samt min fars gamle transit siger det temmlig meget klonk der fra hvis man slipper speederen eller bremser ned

• #12   26. apr 2013 Godt bud, dog ikke det da det tydeligt kommer udefra forhjulet af smiley

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #13   28. apr 2013 det gjorde min gamle hvide mazda også, jeg spændte alle hjulboltene og satte centerring i fælgen, så stoppede det smiley

på min nyindkøbte gamle mazda, sagde den pludselig klonk lyde på vej hjem fra sjælland, jeg troede jeg havde købt en død bil, men da jeg kom hjem lå der et løbehjul i bagagerummet ^^
    det er min billigste "reperation" i alle mine biler smiley

det jeg tænker er du kan måske have en sten eller lign liggende i noget skørt/plastik, og når du så bruger bilen rokere den rundt nu og da, og giur nogle sjove lyde
    det har min bror oplevet, og det var endda et værksted der ikke ku finde fejlen hihi

• #14   29. apr 2013 Jeg tror jeg har fundet ud af problemet! smiley Der er en glider ved højre kaliber der havde noget rust på sig og derfor ikke kørte så godt som den anden på denne kaliber.. Jeg fjernede det rust jeg kunne og smurte den godt med noget bremsefedt.. Der har ikke været en lyd siden.. Men lur mig om ikke det kommer igen, så tror hellere jeg må få bestilt nogle nye glidere og få gjort holderen til klodserne fri for rust indeni det hul glideren kører i smiley

Kommentér på:
Træls "klik/klunk" lyde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce