Hvid røg {{forumTopicSubject}}
Goddag Sxere.
Jeg har et problem med min nissan 200sx Ca18det årg. 1991.
På godt gammelt dansk kan man sige den ryger som en skorsten !
Når den får gas så skyder den olie ud af udstødningen.
Røgen den er tyk og hvid, og lugter af olie.
Jeg har inden for de sidste 2 uger skiftet følgende:
Topstykket renoveret (glasblæst/malet/slebet ventiler nye olietyve)
Toppakning
Pakdåser til knasthjul og diverse pakninger også skiftet.
Olie + vand er skiftet
Tandremmen stod forkert, men er timet rigtigt nu.
Er der nogen der har oplevet noget lign eller ved hvad jeg skal gøre?
Jeg har selv en mistanke til hvad det kunne være, men vil gerne høre hvad i andre mener det kunne skyldes inden jeg kommer med mit eget bud.
jeg har video/billeder hvis det er nødvendigt.
på forhånd tusind tak for hjælpen !
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 335
feb 2007
Følger: 71 Følgere: 70 Biler: 5 Emner: 51 Svar: 172
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 335
Aabenhus ved stempel ringe så er røgen da blå eller er det mig der tar fejl ?
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 335
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 335
Der er mega meget slør i turboen , så det klart den skyder olie
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Bruger den meget olie?
Søg efter tegn på olie i dine tryk rør...
Tag billede af dine tændrør med cyl.nr...
Køre propellerne frit i din turbo eller skraber de på kanten....?
Jeg går ud fra at det er en kugleleje turbo og her skal der være slør, mest på tværs af akslen og en lille smule i akselens længde.
Jeg har ca en 1mm slør i min turbo men den lader fantastisk og snurrrrre 20sek efter at jeg har stoppet motoren
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 335
Jeg har ikke lagt mærke til den bruger mere vand eller olie end normalt, men pladerne bliver afleveret imorgen så har ikke fået kørt særlig meget i den grundet det røgslør den lægger .
Hvad hvis der er olie i mine trykrør ?
Mine tændrør de er en smule sorte - ikke den normale nøddebrune farve .
Jeg må lige ud og få tjekket det slør i turboen, men jeg synes det virkede som om der var meget sidst jeg tjekkede, kan det være derfor den oser så meget ???
- Ja der skal/kan godt være slør i en kugleleje turbo, men hvor går grænsen ?
Jeg har ikke bemærket at turboen skraber på - men jeg kommer lige med en update mht tændrør, trykrør, samt slør i turboen (tjekker det imorgen)
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvis ikke kan det være at det kun kommer ud af turboen på udstødningssiden.
Jeg syntes at det er positivt at dine tændrør er rimelig ens!
Hvis det er en toppakning der lægger vand eller olie til en eller flere cyl bør der være en farve forskel.
Det samme gælder hvis du har brændt en ring eller på anden måde ødelagt noget.
Jeg syntes måske at du giver op lidt for hurtigt.
En komparations test ville også afsløre om du havde ødelagt en ventil da remmen sad forkert.
Krumtaps udluftningen kan også være skyldig hvis den er stoppet nede fra bundkaret eller hvis der er knækket en ring.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 335
Tak for din ekspertise !!
som jeg skrev lidt længere oppe i tråden så er Toppakning udskiftet samt ventiler renoveret efter jeg fandt ud af at remmen sad forkert.
INDEN jeg skiftede toppakning og fik toppen renoveret så lød komp. testen på følgende :
cyl 1 - 7
cyl 2 - 6
cyl 3 - 8
cyl 4 - 5
men den har fin kompression nu her efterfølgende hvor det hele er blevet samlet/lavet. den havde nemlig 2 bøjede ventiler og en skidt toppakning, men dette er så fikset nu.
Krumtaps udluftningen - måske dumt spørgsmål - men hvor sidder dette??
(tilslutningen sidder den ved olie filteret , for de slanger har jeg nemlig skiftet)
Jeg er ikke typen der gir op, men tanken om at jeg skal ud og investere 5-6 k til en ny turbo nu hvor jeg er på elev løn med sølle 8400 udbetalt gisper lidt i mig, for så bliver jeg nød til at sætte bilen i "hi" . De penge jeg sparer på forsikringen+vægtafgift kan jeg så derfor bruge på nye dele
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Det er et mystisk grumt rør med mærkelige buk.
Der er vist en billig 28'er turbo tilslag her et sted. Ellers er det bare at finde en brugt T25 turbo der vil passe på.
En brugt t25/t28 bør ikke ligge omkring 1000kr da alle skifter dem.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 335
jeg ved ikke hvad den tidligere ejer har brugt men jeg bruger kun castrol selv
mit sidste spørgsmål - hvor meget slør må der være ved turboen ?
Og er der olie/vand tilslutning på standard turboen???
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Der må være så meget slør at faneblade ikke rør huset.
Jeg ved faktisk ikke om man kan teste en turbo for utætheder.
Men prøv at se nogle af de film der ligger på youtube eller spørg på powerforum.
Der skal nok være nogle gode svar.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 335
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 335
Vil det så ellers passe sammen ?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men pas på den laver meget mere luft sådan en 28"er
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 335
Jo tak skal nok sørge for at køre med mindst muligt tryk
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
En 28'er køre med en T25 flange og bør i min verden side sammen med orginal manifold som stage 1 eller 2.
Jeg vil tro at du får 280hk ved 1.1 bar og stage 2 fra hd.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 335
Har desværre ikke orginal manifold på
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Få bilen indkørt eller brug denne chip( går ud fra at det er en s14 turbo )
http://www.h-dev.co.uk/product_info.php?products_id=5030
Undgå tændingsbankning ved at din tænding står på 15" eller måske 14" hvis du køre drift og alt bliver meget varmt.
Alle former for knock vil være meget hårdt ved dine plejlejer.
Frisk olie af god kvalitet der ikke må blive for varm... Ex 10w40 max 100" og 10w50 max 110" over det kræver en oliekøler.
Og vigtigt for at undgå at olien bliver oppe i topstykket så pumpen løber tør...
Sørg for at krumtapsudluftningen er helt ren.... Også hullet ind i motoren kan stoppe til.. De 2 knast dæksler skal også være rene....
Oliepinden virker ikke, vær omhyggelig når du aflæser pinden og held gerne 2-3 mm over stregen det er der plads til.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 335
vil denne passe ?
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 335
passer den lige over?
Hvid røg
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside