27. sep 2003 Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Fast And The Furious 6 {{forumTopicSubject}}
Så var jeg i biografen her til aften og se det seneste skud på F&F stammen.
Jeg gik ind til filmen med en blandet forventning.. da jeg bestemt ikke brød mig om F&F 5 som en "street race film"
Don't get me wrong de seneste F&F film har skam været meget underholdende som action film, men jeg syntes hele F&F konceptet der oprindeligt handler om biler, street-race og street cred.. noget man rent faktisk kunne relatere til.. er helt væk.
De har efter min mening fuldstændigt tabt bolden omkring hvad F&F filmene burde handle om.
og F&F 6 er bestemt ingen undtagelse, alt street race og biltuning er så godt som fjernet fra filmen og erstattet med hardcore action, nonestop skyderi, hoppen rundt på tage af biler og huse og andet som man nu er vandt til fra div. action film.
Man kunne ligeså godt kalde filmen noget helt andet, Die Hard, Mission Impossible eller måske Rambo?
Men ikke Fast And The Furious.
det kan godt være det er mig det er galt med, men jeg var temmelig skuffet over filmen som en helhed, men mest fordi de har kvalt det eneste som jeg syntes var fedt ved F&F.
Den får 5/10 stjerner fra mig
Grunden til at den ikke score lavere er at det er en ganske udmærket action film med en masse kendte mennesker, og ikke at forglemme danske Kim Kold og Tue Lindhardt.
Se den og bedøm selv
jan 2010
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 1.773
Og så lavet Furious 6 i den rigtig stil. Med biler, ræs og damer.
Mem trodsalt var der mere ræs i 6ern end 5ern.
Så 6.5/10 herfra
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 162 Svar: 1.823
Det er så tamt det er blevet en action fremfor bil film, 5'eren var elendig hvis man ser den med forventning at se en bil film.
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 223 Svar: 2.135
Personligt syntes jeg det ville være tamt kun med bil ræs i 6 film, det gør bestemt ikke mig noget med noget mere action, så længe der stadig er fede biler med.
Fast & furious er vel direkte oversat "hurtig og vildt", hvilket de har formået at få med de sidste, dog i form af action og eksplosioner.
Er det bare mig der er helt galt på den eller?
Nygaard
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Det var F&F filmene der startede hele hypen omkring street race, det er det der gjorde filmene kendte.
Jeg forstår ikke at de bevæger sig væk fra det koncept som var så succesfuldt, og erstatter det med mainstream action.
apr 2007
Det er vel bare sådan folk har opfattet dem, fordi den første og "originale", kun handlede om det?
Luften var jo allerede ved at gå af ballonen, ved 2 fast 2 furious, mht street race...
dec 2006
Følger: 78 Følgere: 69 Biler: 17 Emner: 61 Svar: 522
sep 2003
Men det var jo den del af det som fik folk op af stolene og syntes det var fedt, det er klart at der skal også være andet i handlingen.
Men nu er plottet efterhånden ret tyndt og alt energien er brugt på store action scener.
Som de skriver på EB.dk
"Historien er tynd som et nedslidt sommerdæk, skuespil og dialoger nærmer sig ofte det ufrivilligt komiske, og spilletiden er alt for lang. Til gengæld er de ofte både absurde og groteske actionscener ualmindelig fermt skruet sammen. Og det er og bliver jo hovedattraktionen."
Det handler mere om at smadre bilerne end det gør at køre i dem
jun 2008
Følger: 56 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 758
syntes det er fedt at de bygger videre på historien, og på den måde får det til at virke mere "real life" agtigt.
personligt så gider jeg ikke se en film som bare handler om det samme, der skal ske noget nyt og gerne uventet.
har desværre ikke set filmen i nu men glæder mig:-)
sep 2005
Følger: 153 Følgere: 153 Biler: 13 Emner: 286 Svar: 3.118
Men Fast 5 var alt for meget action, der var slet ikke den "kerne" a street race miljøet som JEG ihvertfald forventer .. Så længe der er babes og biler holder det i retten, men allerede da jeg så The ROck sku med i Fast 5 tænkte jeg lidt "åh nej, nu går der guns and roses i den.. Glæder mig til at komme ind og se om det er helt tabt nu ... De ku ligeså godt omdøbe den "Walking Tall - The movie series" ?
apr 2007
Som sagt tidligere, så tror jeg hurtigt det ville blive tamt, kun med streetrace og damer, og det er vel udelukkende pengemaskinger de film?
Så kan jeg godt se hvorfor de er gået i en anden retning end den første...
apr 2007
At der så bare er lidt fede biler og gode skuespillere med i fast and the furious filmene, ser jeg kun som et plus..
sep 2008
Men du ved jo også godt at det har været konceptet fra starten af, hvis jeg ville se en action film er der tonsvis efterhånden og det er bare at vælge, der er så få ordentlige bil film, og der var fast & furious en af de få.
At de så bevæger sig væk fra det og går over til action film istedet syntes jeg er noget pis.
apr 2007
At det så måske er en skam kan vi hurtigt blive enige om.
sep 2008
Syntes stadig det er synd at en af de fedeste bil film serier bliver lavet til en action.
De har vidst også allerede announcet en 7'er, og jeg tror ikke videre den bliver anderledes.
apr 2007
syntes det er nogle fede film, action eller ej;)
aug 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 300 Svar: 921
sep 2008
Du kan ikke sige der var meget ens ved de 3 første, jeg syntes det var super fedt de skiftede rundt og skiftede steder, viste lidt af hvert fra bil verdenen.
Det jeg syntes der var rigtig rigtig ærgeligt ved 5'eren var at da de stjal bilerne, så man intet fra det, kun at de kom med dem.
Alene dét ødelagde det, jeg ville godt ha set nogen bil scener, hvor de fks fyrede dem af efter de havde hugget dem eller lign.
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 146 Svar: 1.544
- Men her i 6'eren synes jeg de rammer plet, ment på den måde man ikke kun kan lave en film med streetrace, det vil være for kedeligt. Her handler det om både biler og en masse andet, istedet for at det kun handlede om action ligesom den forrige.
Jeg skal helst sikkert eje filmen, og synes helt klart det er en af de bedste fast and furious der er blevet lavet!
- 9/10
sep 2008
arh. det var der da, den handlede en del mere om biler også.
men pyt, jeg skal da se filmen også må jeg tag det derfra hvad jeg syntes.
aug 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 300 Svar: 921
sep 2003
haha præcis! den brøler irritere nemlig osse mig helt vildt ved filmen
Fast And The Furious 6
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside