{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.369 visninger | Oprettet:

ABS fejl {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Min E39 begyndte en dag at lyse i ABS og TC lampen.
Jeg kunne så visuelt se at min højre forreste ABS føler var defekt. Den har jeg så skiftet nu, og prøvede at pille stelpolen af for at nulstille, men den lyser stadig i lampen.
Så mit spørgsmål er om fejlkoden skal slettes med tester eller hvad gør man?
På forhånd tak for svar.

Mvh Philip

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS fejl
  • #1   28. maj 2013 Mener man kan være heldig at holde tænding på et minut også måske den forsvinder. Ellers kør en god tur i den så kan den vidst også forsvinde smiley

• #2   28. maj 2013 Ja, godt råd er at køre en god tur, abs kan forsvinde når den begynder at få kontakt til den nye føler...

Men en god ide er altså at få den fejludlæst...

• #3   28. maj 2013 Tak for svar smiley
    Jeg har kørt nogle km siden jeg har skiftet den, og nu har jeg lige prøvet med tænding på i 2 min men det hjalp heller ikke. Så jeg må nok hellere få fejludlæst den, frygter bare at der er andre ting i vejen.

• #4   29. maj 2013 Hvis fejlen har været der i længere tid er den blevet lagret, det kræver en tester at få slettet, de fleste værksteder har grejet

• Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #5   29. maj 2013 Hvis fejlen er løst vil ABS lampen slukke efter tænding har været afbrudt et stykke tid. Fejlkoden vil stadig være lagret, men lamperne vil slukke og systemet være aktivt hvis ikke der er en fejl på systemet når du starter bilen.

Der er helt sikkert noget galt endnu, siden lampen ikke er slukket...

Hvis det er kan jeg hjælpe dig med fejludlæsning og fejlfinding. (Du kan bare sende en pm)

Mvh Per

• Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    jun 2009

Følgere: 1 Emner: 42 Svar: 173
    #6   29. maj 2013 Min fejl blev der lige meget hvor meget jeg kørte, slettede den med tester. Kan gøre det for dig i Kbh

• Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

#7   31. maj 2013 Ifølge BMW WDS:

Indicator lamps

ABS/ASC system faults or system statuses are indicated in the instrument cluster with the aid of the ABS safety lamp and the multifunction lamp.

The ABS/ASC system is switched on automatically and then ready for operation every time the ignition is switched on. If the entire system is free of faults, both the ABS safety lamp as well as the multifunction lamp go out after approx. 2 seconds (lamp check).

If the safety circuit detects a fault in the subsystem ABS, the entire system, i.e. ABS and ASC, is switched off (ABS safety lamp and multifunction lamp light up). If the fault no longer occurs during the next starting procedure both lamps go out again after the lamp check.

If the safety circuit detects a fault in the subsystem ASC, either the entire system or the subsystem ASC is switched off depending on the type of fault (ABS safety lamp and/or multifunction lamp light up).

The ASC subsystem can be switched off with the ASC passive button under special driving conditions (e.g. driving off in deep snow). This is indicated by a steady light in the multifunction lamp.

The driver's attention is drawn to an ASC control function by the ASC multifunction lamp flashing while driving (frequency 3 Hz).

Note

During diagnosis (communication with the diagnosis and information system), the ABS safety lamp and the multifunction lamp light constantly.

• Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    jun 2009

#8   31. maj 2013 Wierd, har set flere opleve det samme som mig. Og kan bare sige min blev der, og skulle bare slettes. Melder hverken fejl i cluster eller Inpa

• #9   3. jun 2013 Jeg skiftede alle følere da testeren sagde det, men lige lidt hjalp det. Det hjalp først da jeg skiftede et forhjulsleje...

• Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    jun 2009

#10   3. jun 2013 Ja det er så abs ringen den er gal med derfor smiley
    Og var det på min bil Thomas?

• #11   5. jun 2013 lytter lige med her for har samme fejl på min, den er udlæst osse til højre forhjul men efter 2 stk nye følere lyser den stadig konstant.

• Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    jun 2009

#12   5. jun 2013 Har du slettet fejlen? Selvom Per L siger noget andet, så var det det der skulle til på min. Kan evt gøre det for dig i kbh. Ellers er der nok abs ringen det er galt med

• #13   7. jun 2013 Hej alle.
    Tak for de mange svar.
    Skylder jer vidst en status på mit problem.
    Jeg har fået udmålt ABS nu, og den melder fejl på venstre forreste hjulføler. Jeg har ohm'et den igennem, og den har en modstand på ca 3 K ohm, ved ikke om det er helt forkert? Tænker lidt at det er ABS ringen den er galt med, men kan jeg vel se hvis jeg afmontere bremseskiven?

• Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    jun 2009

#14   7. jun 2013 Du har ikke svaret på mit spørgsmål endnu. Er fejlen slettet, og så kommer den igen?

• Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

#15   8. jun 2013 Hvad årgang er din E39? Er den efter 9/98 er den med aktive hjulfølere og så kan du ikke ohme dem...

Mvh Per

• #16   8. jun 2013 Jeg skiftede den højre forreste føler da ledningen var revnet. Så fik jeg udmålt den, og så meldte den fejl på venstre forreste føler. Vi slettede fejlen, men kom igen efter jeg havde trillet 10 m.
    Den er fra 96' så den er vel med induktive følere?

• #17   10. jun 2013 Det var måske lidt forvirrende så prøver lige igen smiley

Jeg har fået den udlæst nu, og nu melder den fejl på venstre forreste hjulføler (nok det der har været fejlen hele tiden, og det der gør at lamperne lyser).
    Vi prøvede at slette fejlen, men den begyndte at lyse i lampen igen da jeg kørte. Jeg har så efterfølgende ohm'et føleren igennem, og der var ca 3 K ohms modstand. Ved ikke om det er helt ved siden af, men tænker det kan være ABS ringen? Har ladet mig høre at når den er fra 96' så har den ABS ring og induktive givere. Er det rigtigt?
    Mvh Philip

• Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    jun 2009

#18   10. jun 2013 Hvad med at skifte venstre også? Koster jo ikke mange basseører, og så slet fejl, og så se om den ikke er væk

• #19   10. jun 2013 Nej det er rigtigt men vil ikke skifte den hvis den ikke fejler noget. Tror jeg starter med at tjekke ringen om den er ok, for hvis den er det kan det kun være føleren.

• #20   10. jun 2013 Det er desværre en typisk fejl på dem, gør dig selv en tjenste og køb en org føler, de er lidt følsomme med følere, og mange af de uorg er bare ikke gode nok, min lavede det samme nummer, købte en uorg og intet skete, købte så en org - og wupti smiley

Men dine ABS ringe kan selvfølgelig også lave ballade, lidt lejeslør er også nok til feljmelding på ABS/ASC

• #21   11. jun 2013 Jeg har skiftet den højre forreste føler, den er uoriginal og det ser ud til at virke. Den melder kun fejl på venstre forreste føler nu.

• #22   11. jun 2013 Oki, og dine forhjulslejer er ok ? Læste på et tysk forum at selve ABS blokken også kan give samme fejl, venstre forhjul - så den blev også skiftet på min, desværre uden held, tror mest på de org dele når vi snakker elektronik

• #23   12. jun 2013 Umiddelbart er de ok, der er ingen slør og de larmer heller ikke. Men hvis du ikke havde held med at skifte blokken er det vel dumt bare at skifte den?
    Har du stadig den fejl eller har du fundet problemet?

• #24   13. jun 2013 Skiftede til en org føler, så virkede det, grunden til jeg skiftede blokken var nogle indlæg på nogle tyske forums, men det gav som skrevet ingen resultat

• Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    jun 2009

#25   13. jun 2013 Det var da en halvdyr løsning som så ikke virkede

• #26   13. jun 2013 Nu har jeg fundet ud af hvad problemet var, så skylder jer flinke folk en forklaring smiley

Skilte venstre side ad idag, da den jo meldte fejl på venstre forreste føler. Jeg kunne så se at føleren har skubbet sig en lille smule ud af dens plads pga ir fra fjederbenet. Så jeg fjernede det, skubbede føleren ind på plads igen og vupti lampen er gået ud.
    Så den har ikke kunne få signal fra magnetfeltet i lejet, pga den for store afstand ud til føleren. Hold da op en billig reparation.

Men jeg vil sige tusind tak for alle jeres svar.

Mvh Philip

Kommentér på:
ABS fejl

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce