1.290 visninger
|
Oprettet:
Bremse rør Zafira OPC {{forumTopicSubject}}
Er der en som har erfaring med udskiftning af bremserør på Zafira OPC byggeår 2003?
Jeg tænker på om der er en der ved, om de komplettet sæt man kan købe til en alm. Zafira A passer på en OPC som jo muligvis har anden ABS blok pga. ESP.
Har f.eks fundet et komplet sæt hos merkonomen.
Kan nemlig se org. bremserør fra Opel købes pr. løbende meter, og jo nok derfor kræver værktøj.
Jeg skal havde det ordnet om 1 uges tid, så det er bare et spørgsmål om hvad der er den bedste / nemmeste løsning for en gør det selv mekaniker.
sep 2005
Følger: 253 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 302 Svar: 6.315
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
der køber jeg alt mit skrammel.
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
Dennis J: Det er muligt det kan lånes hvis man lige kendte en mekaniker, hvis desværre ikke er mit tilfælde. Værktøjet koster nemlig mere end et komplet sæt ved merkonomen.
HansZafiraOPCHald: Vil det sige at du har købt bremse rør ved pkwteile.de til Zafira OPC og ved at de passer ?
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
Det hjalp godt at få bilen op på 3 bukke og så fjerne indsugnings rør fra intercooler, batteri, batteriholder, bøjle over ABS pumpe, div kabler og stik og så selve ABS pumpen. Så var der fornuftig med plads til at få dem kringlet ud.
Det kan anbefales at være 2 mand til at guide rørene ind og ud, og til at kopiere rør bukkene fra de org. rør.
Desværre og nok ikke overraskende passede rørene fra merkonomen ikke ordenlig så de måtte lige kortes lidt af, men havde købt bremseudlufter, rør bukkere og det billige krave sæt ved Biltema, og de 2 stykker rør værktøj var fine nok til opgaven.
Det billige krave værktøj lavede nogle utrolig fine kraver på rørene, prisen taget i betragtning.
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Bremser/Dobbeltkoningsvarktoj-19837/
Og med hjælp fra bukkeren fik jeg storset rørene til at ligne de org. rør.
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Tang/Rorbukningsvarktoj-121181/
Så nu er vognen klar til at køre til syn
Bremse rør Zafira OPC
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside