{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

E39 M5 erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Er blevet ramt lidt af M5 feber.
Efter at have været væk fra BMW i halvandet år, er planen at der inden for de næste 6-9 måneder skal stå et Beyerrisk køretøj i indkørslen igen.
Jeg har hele tiden haft en E90/91 (familiebil) 330i i tankerne, men fik pludseligt øjene op for en gammel E39er med det legendariske M på bagklappen lige over de 4 udstødningsrør.
Budgettet bliver omkring 200K give or take og ja, jeg ved godt at en gammel M5er vil være lidt dyrere når der skal skiftes bremser osv. Men er det helt galt at vælge sådan en bil som den eneste til en lille familie? Vores kørselsbehov er max 20.000 km årligt...

/Jimi


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E39 M5 erfaringer
  • #2   14. jul 2013 Du burde kunne finde et fint eksemplar i Tyskland og indregistrere den herhjemme for under 200. God jagt, glæder mig til at se den her på galleriet smiley

  • #3   14. jul 2013 Just do it ! smiley

  • #4   14. jul 2013 Jeg mener nogle af de tidlige modeller havde problemer med diverse elektronik i motorrum, såsom tændspoler, luftmassemåler osv... Så få fat i en "Facelift" der har de rettet mange "småfejl" på bilerne...

    Men ville helt klart hente en i Tyskland, hvis du alligevel skal købe og har monete til det, jeg tror der er penge at spare...


  • #5   14. jul 2013 Hej igen. Tak for inputs. Det lyder til at det ikke er afskrækkende.
    Det bliver først aktuelt til næste forår, men hvis jeg finder den rigtige bil i Tyskland eller Italien (har familie der) så kan den jo godt hentes inden...
    Jeg søger en faceliftet og helt original bil med god historik, nul rust og ingen skader af betydning (hvis den findes...)
    Mine bekymringer omkring vedligeholdelsen er der dog stadigt, da jeg kan at f.eks bremser til bilen ikke er helt gratis.
    Jeg har læst mig frem til at biler med et højt kilometertal ikke behøver at være et problem, blot de er vedligeholdte...
    Kommenter gerne smiley


  • #6   14. jul 2013 De første motore havde problemer med foringerne - find en model efter 01, helst 02, ved godt de bliver dyrere, men en motor renovering er endnu dyrere

  • #7   14. jul 2013 Jeg har læst en del på diverse fora, men det forvirrer næsten mere end det gavner.
    Det jeg gerne vil, er at skabe mig et overblik over faldgrupper i forbindelse med en evt. handel. Men også i høj grad at høre andres erfaringer med driftsomkostninger. For en hver med smag for biler kan se at en 10-12 år gammel M5 stadig er en fed vogn. Det synes jeg også om en E90/91 330i, som er konkurrenten på ønskesedlen. Men hvis driftomkostningerne ikke er langt højere på M5 så er den da bare lidt sjovere...


  • #8   14. jul 2013 Hej Lars. Jeg kan se på de biler du har og har haft at du ved lidt om tingene. Jeg er godt klar over at det er billigere at køre en 116i til service end med en M5. Jeg kan ikke lave andet end olieskift selv og plejer at benytte mig af Schmiedmann.
    Jeg har naturligvis læst skrækhistorier om Vanos, kobling og bremse-reperationer som har beløbet sig op i 10K alene.
    Det er for mig lidt afskrækkende. Jeg har kun har erfaring med mere almindelige 6 cylindrede BMWer. Derfor har jeg stadig 330eren i baghovedet som det "fornuftige" valg, da jeg kender konstruktionen og ikke regner med at blive synderligt overrasket der.
    Med hensyn til forsikring er det ikke et problem. De er stort set ligeglade med om det er den ene eller den anden...


  • #9   14. jul 2013 Tak igen Lars.
    Det er fristende. Ærligt, så ved jeg ikke hvad jeg ender med.
    Og som jeg har skrevet, så har jeg lidt betænkningstid endnu.
    Tror det kommer an på hvilken bil jeg finder. Jeg har ikke før prøvet at importere, men som jeg kan se ud fra vurderinger på SKAT.DK så kræver begge disse biler at man kigger i udlandet.
    Prisniveauet på M5 svinger ekstremt meget i forhold til 330eren. De billigste M5ere koster ikke meget mere end 5- 6000,- euro. Det er typisk de aller første og med en hel del km på klokken. Det er lidt en jungle, så tager god tid...
    Tak for hjælpen ind til videre. Jeg surfer lidt mere Mobile.de og Autoscout24 i min ferie smiley


Kommentér på:
E39 M5 erfaringer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce