{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

ang tuning af corolla e100 {{forumTopicSubject}}

hej bg er der nogen der ved noget ang tuning at en corolla 4a-fe motor..

har nemlig hørt noget om at man kan tage et topstykke fra en carina e 1,8 , og så få lavet nogle andre knaster der til + motorstyring, det skulle give meget godt..

ville bare høre om der er nogen der har erfaring med det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang tuning af corolla e100
  • #1   24. jul 2013 Den har jeg aldrig hørt før, og jeg kan heller ikke se hvad det skulle hjælpe at bruge toppen fra en 7afe, da det er slaglængden der er forskellen på en 1,6 og en 1,8..

  • #2   25. jul 2013 Topstykket får du intet ud af at skifte..

    Ting du ka gøre:

    Lettere svinghjul
    Powerrapped standard bananmanifold
    Racer katalysator
    2" udstødning fra kat
    Sjældhuse fra en black/silvertop motor
    Adapter til spjældhuse.. De findes men der er få.. Eller lav en selv..

    Og til sidst få det kørt ind med en map converter eller helst en megasquirt eller ligne motorstyring..


  • #3   25. jul 2013 Og portet top og knaster self.. smiley

    Men har ingen ide om hva du vil ende med af hk..

    Ved bar at standard ind manifold er noget hø at tune på med mindre vi snakker turbo.. Så ka den godt bruges smiley


  • #4   25. jul 2013 har hørt at hvis man tager et 7a-fe topstykke kan den få meget mere luft, og så hvis man får deet bearbejdet skulle det blive rigtig godt..

    men det er ikke noget jeg ved det er derfor jeg spørger..


  • #5   25. jul 2013 Tvivler på leanburn topstykket ka være godt da den laver færre hk med det.. Og det fra en celica er magen til smiley

  • #6   27. jul 2013 nej okay men det havde jeg bare fået fortalt smiley

  • #7   13. aug 2013 Ka fortælle flere har taget indsugningen fra en e11 4afe (bedre flow) og fået slebet knaster ved westspeed. Andre dyser og Fjernet omdrejningsbegrænseren og katten. De laver typisk 135-140 hk..

    Hvis jeg sku prøve at lave hk på en 4afe (uden turbo mont) ville jeg tage bunden fra en 7afe og montere toppen fra en 4age. Så har du momentet fra 7afe'eren og omdr. villigheden fra 4age. Husk at uden NM har du ikke noget at "slæbe" med. Du ka jo søge på youtube efter 7age smiley


  • #8   13. aug 2013 Her er en lille forklaring ang Toyotas motorkoder

    The first numeric characters specify the engine block's generation
    The next one or two letters specify the engine family
    The suffix (separated by a dash) specifies the features of the engine:
    B Twin SU-style side-draft carburetors
    C California-spec emissions
    D Twin Downdraft carburetors
    E Electronic Fuel injection
    F Economy narrow-angle DOHC
    G Performance wide-angle DOHC
    H High compression like 9.8:1 (example: 5E-FHE) or High pressure charged (example: 2L-THE)
    i Single-point fuel injection
    J Unknown meaning (example: 2Y-J Low rpm type?)
    L Transverse
    P Unknown meaning (example: 3RZ-FP)
    R Air injection
    S Swirl intake (1980s)
    SE Direct injection (1990s)
    T Turbocharged
    U With Catalytic converter Japan-spec emissions
    X Atkinson cycle
    Z Supercharged
    P LPG fuel
    N CNG fuel
    For Example 4A-GE
    4 - 4th Generation Engine in the Engine Family.
    A - The Engine Family it is in.
    G - Wide-angle dual Camshaft.
    E - The engine uses Electronic Fuel Injection.


Kommentér på:
ang tuning af corolla e100

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce