{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.771 visninger | Oprettet:

Anders P
Anders P
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Nedvejning citroen xsara picasso HDI 2.0 2003 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er blevet bedt om at undersøge prisen for nedvejning af ovenstående bil af hjælpe et familiemedlem.

På den midlertidige registreringsafgift står der at den er nedvejet til 2001-2500 kg - er der et sted hvor jeg kan se hvad den oprindelige totalvægt var?

Nå men samlet pris for registreringsafgiten er ca. 9300 kr. for en bil til mindre end 20.000, hvilket er lidt voldsomt....

Ifølge denne side koster det ikke alverden at få nedvejet den, så beløbet bliver mere overskueligt.
https://www.nedvejning.dk/kom-i-gang/info-over-2t.aspx

Der er kommet en regning på de 9300 som skal betales indenfor et par uger. Mit spørgsmål kommer her.

Skal vi undlade at betale denne inden der er styr på nedvejningen, som så vidt jeg kan se kan tage nogle
uger/måneder. Eller kan de modregne dette beløb med udgifterne til nedvejningen og ny årlig registreringsafgift. Hvordan skal jeg gå igang med forløbet?

Håber der er nogen der har prøvet noget lignende der vil byde ind.

Mvh Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nedvejning citroen xsara picasso HDI 2.0 2003
  • #1   9. aug 2013 Anders.. den der hjemmeside, de kan postulere hvad de vil har SKAT vurderet at afgiften er 9300kr ekstra, så er afgiften 9300kr ekstra, det er jo ligesom dem der bestemmer..

Du kan så klage over det, og forvente at få svar i 2015.. helt seriøst.. vi har klaget over en afgift, og fik et brev om at vi kunne forvente svar ultimo 2014..

Betal, eller glem det..

• #2   9. aug 2013 Tja betaler i den ikke må i jo heller ikke benytte bilen

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    apr 2013

#3   9. aug 2013 Morten D.. Du svarer ikke på spørgsmålet omkring nedvejning? er udemærket klar over det du skriver. Ved dog ikke hvad du mener med 9300 kr. "EKSTRA".

Mit spørgsmål går på forløbet af evt. nedvejning og ikke klage....

• #4   9. aug 2013 Betal, få den nedvejet og få penge retur. Betaler i ikke står bilen jo som ikke betalt vægtafgift Og i kan få bøde. For det kan jo sagtens gå mange måneder før det bliver kørt igennem.

• #5   9. aug 2013 Anders: Nu er det jo tydeligt, at du ikke helt ved hvad du har med at gøre... Men vi forsøger alligevel på den Pædagogiske måde...

Loven, da din bil var ny, var således.

Vejer bilen over 2000kg, er registreringsafgiften 30% af bilens pris.
    Vejer bilen under 2000kg er registreringsafgiften 95% af bilens pris.

Det gav en grov stor prisforskel om den xsara balje, vejede over eller under 2000kg.. men nu er de ved at være slidte, gamle og triste, og koster intet.. og 65% af næsten ingenting, er jo mindre end 65% af nyprisen, derfor kan det ofte betale sig at få omregistreret sin bil til under 2000kg totalvægt.. for det er hvad det drejer sig om, ikke nedvejet. det er bare en formalitet der skal til for du kan omregistrere din bil..

1) Det hedder ikke midlertidig registreringsafgift, det er en attest, ergo midlertidig registreringsattest.
    2) Nedvejning er noget synshallen gør.. det koster et syn..
    3) hvis den er vejet ind til mellem 2001kg og 2500kg, er den jo ikke nedvejet endnu.
    4) Hvis du vil omregistrere din nu nedvejede bil, til en totalvægt under 2000kg, koster det 65% ekstra, af den afgiftspligtige værdi, din bil nu har ifølge skat..

Skat har så vurderet at det skal koste 9300kr... klag, gør hvad du vil.. men det ændrer ikke på deres opfattelse.. du kommer af med de 9300kr..

Rent teknisk vurderer du selv din bil til 20.000kr inkl 30% afgift, det giver 20000/130 * 100 = 15500kr i afgiftspligtigt værdi.. det skal du så betale 65% ekstra af.. 15500*0,65= er 10000kr... så jeg syntes egentligt, skat har ramt rigtigt fint..

Hvad jeg mener med ekstra, det er at din bil ligenu er belagt med 30% afgift, og der skal betales 65% EKSTRA, det har skat vurderet til 9300kr i EKSTRA afgift...

var det skåret nok ud i pap for dig...

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    apr 2013

#6   9. aug 2013 Hej Morten D.

Jov tak, du har ret i jeg ikke ved meget om emnet. Og tak for din forklaring.

Jeg er med på at prisen er 9300 årligt nu. Men vi kan vel blive enige om at det kan betale sig at omregistrere/nedveje den til <2000 kg. hvis dette koster nogle tusinde eller 5 incl synsafgiften, og den årlige afgift derefter er 3-4 tusinde. (Se indlæg 8 her: http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=496018)

Eller har jeg misforstået det hele?

• #7   9. aug 2013 Morten D satserne er ændret de hedder.

Vælger du at betaler 50% afgift står bilen til 2001-2500 kg
    vælger du at betale 95% betaler du den lille vægtafgift
    Anders P det er jo nedvejning og så den nye afgift du skal betale. Du skal jo betale de resterende penge op til de 95%

• #8   9. aug 2013 Anders: Du kager jo rundt i betegnelserne...

Du betaler vægtafgift hvert år nu, ikke registreringsafgift..

nu gik jeg ud fra, at de 9300, var hvad skat ville have i ekstra REGISTRERINGS-AFGIFT.. ikke vægtafgift.

Men forvent det vil koste et engangsbeløb i størrelses ordenen omkring 10000kr at få den nedvejet, og registreret med en totalvægt under 2000kg.. så er vægtafgiften til gengæld kun 3420kr/årligt...

Men helt ærligt, læs lige alt det jeg skrev igen... og igen, til du forstår det...

• #9   9. aug 2013 Lasse: Det er korrekt de er ændret..

Men er hans picasso uden ruder, så går de ikke ind uder de 50%, men er stadig kun en 30% bil..

Der var en del altea/touran/c-max ejere der sparede de 20% da de ændrede de regler smiley

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    apr 2013

#10   9. aug 2013 Regningen lyder på:

Udligningsafgift: 1237.
    Vægtafgift: 3144,17.
    Tillægsafgift: 5050,83

Det må være vægtafgift. Registreringsafgift betaler man kun første gang en bil indregistreres i Danmark kan jeg læse mig til. Beklager.....

Så ja du har ret i jeg kager i begreberne. Koster det virkelig ca. 10.000kr at nedveje/omregistreret en bil til knap 20.000kr.?

• #11   9. aug 2013 Din købs pris har jo intet at sige. Om du så har givet 1 kr for den så koster det jo de 10.000. Da de går efter årgang hvilken bil osv. salgs/købs pris betyder intet.

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    apr 2013

#12   9. aug 2013 Okay, tak for hjælpen begge.

Kommentér på:
Nedvejning citroen xsara picasso HDI 2.0 2003

Annonce