{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Kim S
Kim S
Biler: 1 Emner: 8 Svar: 27

Overførsel som betalingsmiddel? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg står i en situation som gør mig en smule forvirret, hvad angår min sikkerhed for et salg.

Historien kort sagt: Jeg har solgt min bil via Autocom. Selvfølgelig under mindstepris og alt det sædvanlige, men denne gang skulle det bare gå stærkt.

Køberen (en bilforhandler) skriver i mailkorrespondancen med mig at han ikke ligger inde med kontanter, men at han kan tilbyde at overføre pengene til mig imens jeg venter, og at jeg så kan sende registreringsattesten til ham når pengene er gået ind på min konto.

Hvad siger I til ovenstående? Jeg er umiddelbart ikke interesseret i at starte en diskussion med ham omkring at han skal i banken og hæve over 50.000,- kontant, hvis det virker forholdsvist sikkert via bankoverførsel.

Er det for usikkert? Jeg formoder at jeg stadig har en del sikkerhed ved at beholde registreringsattesten, så længe der naturligvis angives på slutsedlen at betalingen foretages via bankoverførsel.

På forhånd tak for svar. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overførsel som betalingsmiddel?
  • #1   11. aug 2013 Så længe du stadig har registreringsaftesten indtil alle pengene er overført, kan jeg ikke umiddelbart se noget problem i det. Prøv evt. at se på "Trustpilot" og se om forhandleren er troværdig smiley

• #2   11. aug 2013 Hvis i har samme bank kan du jo se penge på din net bank med det samme, eller så aftaler du bare med ham at han får banken til at udstede en check, bare fordi det er en forhandler kan du ikke være sikker på han har rent mel i posen

• #5   11. aug 2013 det burde ikke være noget problem så længe du stadig har registreringsattesten med en bank overførelse

jeg har selv solgt en bil til en forhandler på samme måde (det var dog en forhandler jeg har handlet med før og normalt kommer og får lavet service.
    ved), der aftalte vi bare at han overførte pengene til mig og så når jeg havde pengene på min konto så fik han registreringsattesten.
    og han bruger tit den måde når han j¨handler med andre bilforhandler (så tror det er meget udbredt at der der den måde forhandler handler på) og med en bankoverførelse er du også beder stille end hvis du eks. fik en bankcheck af forhandleren, for når først pengene er inde på din konto så kan de jo ikke trækkes tilbage igen, men med en check kan du jo aldrig vide om der er dækning.

• #6   11. aug 2013 Lad ham stille med en bank-garanti. Altså et oficielt dokument fra banken, som beviser han har pengene til dig, på en konto, hvor de er låst til kun at kunne overføres til dig. Lige som med hussalg smiley

• #7   11. aug 2013 Der er intet galt i hvad i gør. Men samtidig vil jeg godt lige påpege at indehaveren af registreringsattesten ikke defineres som civilretslige ejer af køretøjet pr automatik smiley
    Ikke at det er relevant i denne situation men good to know smiley

• #10   11. aug 2013 de færreste bilforhandlere bruger kontanter, vi overføre også altid hvis vi har nogen sager såå ja der burde jo være garanti over autocom

Kommentér på:
Overførsel som betalingsmiddel?

Annonce