Overførsel som betalingsmiddel? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg står i en situation som gør mig en smule forvirret, hvad angår min sikkerhed for et salg.
Historien kort sagt: Jeg har solgt min bil via Autocom. Selvfølgelig under mindstepris og alt det sædvanlige, men denne gang skulle det bare gå stærkt.
Køberen (en bilforhandler) skriver i mailkorrespondancen med mig at han ikke ligger inde med kontanter, men at han kan tilbyde at overføre pengene til mig imens jeg venter, og at jeg så kan sende registreringsattesten til ham når pengene er gået ind på min konto.
Hvad siger I til ovenstående? Jeg er umiddelbart ikke interesseret i at starte en diskussion med ham omkring at han skal i banken og hæve over 50.000,- kontant, hvis det virker forholdsvist sikkert via bankoverførsel.
Er det for usikkert? Jeg formoder at jeg stadig har en del sikkerhed ved at beholde registreringsattesten, så længe der naturligvis angives på slutsedlen at betalingen foretages via bankoverførsel.
På forhånd tak for svar.
feb 2011
Følger: 9 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 184 Svar: 818
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 91 Svar: 1.454
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 933
jeg har selv solgt en bil til en forhandler på samme måde (det var dog en forhandler jeg har handlet med før og normalt kommer og får lavet service.
ved), der aftalte vi bare at han overførte pengene til mig og så når jeg havde pengene på min konto så fik han registreringsattesten.
og han bruger tit den måde når han j¨handler med andre bilforhandler (så tror det er meget udbredt at der der den måde forhandler handler på) og med en bankoverførelse er du også beder stille end hvis du eks. fik en bankcheck af forhandleren, for når først pengene er inde på din konto så kan de jo ikke trækkes tilbage igen, men med en check kan du jo aldrig vide om der er dækning.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
Ikke at det er relevant i denne situation men good to know
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
Overførsel som betalingsmiddel?