{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.423 visninger | Oprettet:

Er krom folie lovligt..... {{forumTopicSubject}}

Hej i kære BG bruger.,,,

Står virkelig med et godt spørsgmål. Er krom/chrom folie lovligt???

Ville gerne hvis nogen kunne svare mig på det. Helst ikke et postulat, men et svar med paragraf.

Kan ikke rigtig finde svar nogen steder andet end, - min nabo's far er politimand og han siger, bla bla bla - Og det kan jeg ikke bruge til noget

Håber der sidder nogle kloge hoveder derude.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er krom folie lovligt.....
  • #1   21. dec 2013 I Trafikstyrelsens bestemmelser er der ikke noget, der kan forbyde en spejllakering/ folie på en bil.

    I Færdselsloven kan der måske være tolkninger af bestemmelser, der gør, at Politiet kan have indsigelser imod spejlreflekterende biler.
    Kontakt venligst Rigspolitiet: Tlf.: 33 14 88 88


    Med venlig hilsen

    Kurt Jensen
    Trafikstyrelsen


  • #2   21. dec 2013 Sådan - lige mine ord.

    Har lige haft en blå spejlfolie bil inde i min synshal, Kunne absolut ikke finde noget i synsbekendtgørelsen om dette. Ergo lovlig på dette punkt.

    Jeg refererede også til en evt færdselslov...... hrmm men hvilken en, er et godt spørgsmål.

    Mvh


  • #3   21. dec 2013 Tænker lidt at det jo nok godt kan være til fare for andre bilister på en solskinsdag.

  • #4   21. dec 2013 der er en vis % del genskin din bil må give tilbage. så det engang i politijagt men kan ikke huske hvor meget det var smiley

  • #5   21. dec 2013 Der er noget med netop chrom folie og genskin i trafikstyrrelsens paragraffer men at finde det må du sgu selv klare.

  • #6   21. dec 2013 læste et sted fra en folie mand at det var ulovligt

  • #7   21. dec 2013 der er en taxa i kolding der køre med det så tror nok at det er lovligt


  • #8   21. dec 2013 SOJYL-Faerdselsafd@politi.dk

    25. sep.

    til mig

    Hej Lasse.


    Tak for din mail.



    Spørgsmålet er rigtig godt og viser du bekymre dig om, hvad der er lovligt. som du selv skriver, så kan man ikke finde noget direkte omkring hvilken farve, herunder evt. chrombelægning man må give en bil. Men du kan i Justistministeriets bekendtgørelse nr. 154 af 20. april 1977, § 1 læse at ethvert køretøj skal være således indrettet og holdes i en sådan stand, at det kan benyttes uden fare eller ulempe for andre samt uden skade for vejene.



    En chrombelagt bil vil virke som et stort spejl og vil derfor uværgerligt være til ulempe og muligvis også fare på en solskinsdag eller ved refleksion fra andre kørendes lygter. Det er derfor min klare overbevisning, at du ikke kan få synet og godkendt et sådant køretøj i Danmark. Køretøjer af denne art ses fra tid til anden i show sammenhæng, men aldrig på gaden.



    Mvh





    Jesper Engelund

    Vicepolitikommissær



    http://koncernstyring/medielog/Delte%20dokumenter/Autosignatur/Sydøstjylland_signatur4.png

    Færdselsafdelingen

    Trafik sektionen

    Skolegade 3A

    7100 Vejle

    Telefon: +45 7643 1448

    Direkte: +45 7562 6300 + lokalnr.

    Lokal: (04) 3701

    Mobil: +45 7258 3288

    E-mail: jen002@politi.dk

    Web: www.politi.dk/sydoestjylland


  • #9   21. dec 2013 Det var osse i P3 på et eller andet tidspunkt hvor de gravede i det.

  • #10   21. dec 2013 jeg kan huske at der var en her inde med en opel calibra som var malet krom favet og der var noget med at det ikke var lovligt..men jeg kan bare ikke huske hvad han hedder

  • #11   21. dec 2013 Jan det var kenny p der havde den calibra..
    Og så til spørgsmålet..det er rigtigt de undersøgte det i sara og david på p3 og de snakkede med en fra køge folie center eller hva det hed..
    Han navnte lige netop det der står i paragrafen oven for..
    Og sagde også at det IKKE er lovligt at monterer crom folie eller spejl folie på en bil..


  • #12   21. dec 2013 En bil må ikke være mere end 15% krom da det kan forvirrer andre trafikanter.

    Mvh. Thomas.


  • #13   6. apr 2014 man må godt at der er nogle der håber andre ragler men vi skal her holde os til regler om lak og ikke andet smiley ellers er det tit med biler vi skal kigge på hvad eu regler siger for dem skal danmark overholde ellers for staden problemer med eu

  • #14   6. aug 2015 hva så med chrom blå eller chrom guld smiley det giver ikke Helt den samme glintende effekt

Kommentér på:
Er krom folie lovligt.....

Annonce