{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.711 visninger | Oprettet:

Gæld i bil.. {{forumTopicSubject}}

Har kigget lidt på en bil. Men når jeg slår den op står der at det er tinglyst gæld i den. Og det er ikke i hans navn ham der ejer bilen, og hverken ham eller tidligere ejer har hørt noget om det. Kan se på det vedlagte billede at den står skrevet i pant til de to navne på billedet?? Er det så deres gæld eller følger den så stadig bilen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gæld i bil..
  • #1   24. dec 2013 Pantebrevet eller hvad det nu hedder bliver ikke altid fjerne når lånet er betalt ud, har jeg selv prøvet, så skal du have fat i panthavere og have dem til at slette det

• #2   24. dec 2013 Det virker mærkeligt der sku være så meget gæld i så gammel en bil

Men det kan også have været start gælden der står der endnu

Min kones bil står der også hvis jeg slår den op 73.090 men det var da hun købte den hun skyldte det, det er forlængst betalt ud men det står der stadig,

Så det er ikke altid man kan stole på det der men jeg ville få det tjekket for en sikkerheds skyld

• #3   24. dec 2013 Kan være at gælden bare ikke er blevet slettet. Men det skal du være 100% sikker på at den bliver hvis du vil købe den.

Men hvis der stadig er pant i bilen og de en dag ikke betaler deres lån. Så kan banken komme og hente bilen.

• #4   24. dec 2013 men ja gælden følger ALTID bilen

• #5   24. dec 2013 Jeg har haft købt en bil, hvor jeg ikke kunne se noget gæld.

Da jeg så omregistrerer den, så er der pludselig udlæg for 75000,- i den og jeg bliver lidt overrasket, også fordi den slet ikke var 75.000,- værd.
    Men det var 7 år gammelt, og ikke fra ejeren før mig.
    MEN, det følger bilen, og nu ejede jeg den, ergo er det mig der hang det det...
    Jeg købte den dog af et dødsbo, og ham der solgte mig bilen vidste udemærket til gælden, han kunne pludselig ikke huske navnet på hans svigerfar osv osv der havde haft bilen før mig... Da jeg og advokaten ville gå ind i sagen.
    Men advokaterne der står for at inddrage gælden til dem som har pengene til gode, var meget søde ved mig. og gjorde indsigt i dødsboet, da den jo ikke lovligt kan sælges uden at have været gjort op af skifteretten osv. så det endte med han måtte betale gælden ud af arven.
    Men det var lige ved at koste mig 100.000,- at købe en bil til under 30 smiley

Så gælden følger bilen, og du kan hænge på den. så sørg for at have dokumenter der bekræfter at skidtet er betalt fri osv. så du ikke pludselig skylder 150 ekstra.

• #6   24. dec 2013 Nej gælden følger ikke bilen... Pant er bare at bilen er stillet som sikkerhed for et lån.

• #8   24. dec 2013 Det er sku ikke rigtig til at blive klog på. Det ser jo også mærkeligt ud der står 150 igæld præcis, fra 2006. smiley

• #9   24. dec 2013 man kan kun slå op hvad det oprindelige beløb er.

Hvis du har 200.000,- i gæld på bilen, men afdrager 4000,- om måneden, så hvis du kigger om 2 år, står der stadig 200.000,-. man kan ikke se hvad den er nedskrevet med.

og som PRNDS skriver, så kan det som i hans kones tilfælde, bare være det ikke er blevet slettet.
    du skal bare huske at have styr på det inden køb.

• #10   24. dec 2013 Jeg har heller ikke tænkt mig at købe den før jeg har snakket med indehaveren af panten:)

• #11   24. dec 2013 Men for svarene smiley

• #12   24. dec 2013 Ken p om der er gæld eller pant i bilen er det samme det følger bilen begge dele

• #13   24. dec 2013 Helt det samme er det nu ikke. Hvis han skylder 150.000 kr i bilen og kreditor kun kan sælge den for 100.000 kr. Så vil du ikke komme til at hæfte for de sidste 50.000 kr.

Men du mister din bil når der er pant i den.

• #14   25. dec 2013 Allan M ->Der er væsentlig forskel i pant og gæld..

Kommentér på:
Gæld i bil..

Annonce