6.216 visninger
|
Oprettet:
Afgift af bil med LPG {{forumTopicSubject}}
hej derude i stuerne
håber det er her man laver emnet.
Magter ikke told og skat for de fatter normalt ikke en skid.
det drejer sig om en Audi A8 4.2 V8 (med gas)
Bilen er med tyskafgift.
spørgsmålet er så.
hvordan er afgiften mon på bilen når den kan køre på både gas og benzin ?
og hvordan mon på bare vægtafgift ?
håber nogen ved lidt om det her
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
ja vi siger (uden dansk afgift så)
men nej ved gamle biler gjorde det men har hørt lidt om de gerne vil have biler på el og gas og den salgs.
lure bare lidt på men kunne få en dejlig stor bil."hvor man tænker på miljø" hehe ej havde bare regnet med den kunne blive billigere at eje
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 632 Svar: 5.084
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
gå hellere i seng for du er lidt plat og høre på
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
men jeg må prøve at sætte et par timer af til at ringe til skat og høre om det har nogen indflydelse på afgiften selvom det måske ikke har,som i skriver...
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.841
Det er en halvdyr ombygning, da anlægget SKAL bygges i bilen i Tyskland, for at kunne godkendes hos TüV. Et tilsvarende anlæg koster i Polen fx. kun det halve af et anlæg i Tyskland, men mangler de korrekte tilladelsesdokumenter......
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Det er har INGEN inflydelse på bilens afgiftsvurdering.. Har selv haft nogle stykker nu, hvor der er eftermonteret gas anlæg.. Det er et tilbehør, som eks. et u-originalt navi anlæg.. Jeg har bare slået gassen fra når jeg kørte til Toldsyn, og så er det ikke engang påført toldsyns rapporten.
Synshallen har heller ikke udstyr til at "syne" en gas installation.
Gas er smart for os der kører meget i tyskland og holand/belgien samt Italien hvor Gas er meget udbredt.. en liter gas koster lige omkring 5kr/l i udlandet, og så kan selv en stor V8 være rimeligt økonomisk at køre i
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
det er måske ikke så dum ide med sådan en alligevel
men utrolig de danske syns haller ikke kan taste det nu det ikke er så langt igen fra gas systemet i en campingvogn ellers.
men godt i skriver det med tuv på anlægget den havde jeg ellers ikke set for mig
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
De anlæg der er monteret i Italien, og Polen er nøjagtigt de samme, som der bliver monteret i tyskland. Og det er en and, at bilen ikke kan synes med disse anlæg i tyskand.
Problemet er at montøren ikke er godkendt, så anlægget skal gåes igennem af en fagmand, før det kan synes i tyskland.
Men du har intet at bruge den bekymring til, eftersom de danske synshaller er pisse ligeglade med hvem der har monteret anlægget, så længe det er slukket når du kører bilen til syn..
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
men rigtig godt nytår til jer alle
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 288
Jeg mindes bare for år tilbage at have læst at man ikke kunne få en bil på plader i Danmark hvis den kørte på LPG, men det er måske bare en skrøne eller et fortidslevn.
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
men på den anden side kan man jo heller ikke forbyde en tysker på at køre til dk på Lpg
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Du må gerne køre på GAS i dk, i Fredericia har vi sågar en naturgas tankstation...
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Nej Naturgas er ikke det samme som LPG.. Men ikke desto mindre kan man sagtens ombygge en LPG bil, til at køre på CNG (Compressed Natural Gas)
CNG i sin hyppigste udbredelse, hedder H-gas, og 1kg H-gas, modsvarer ca. 1.5Lbenzin. I tyskland afregnes CNG i KG, og koster ca. 0.9€/kg.. modsvarende en Benzinpris på 4.5kr/L.....
Af uransagelige grunde, har NaturgasFyn valgt at afregne i m3, hvilket betyder at med en massefylde på 0,784Kg, så svarer hver m3, ca. til 1.176L benzin.
Og med en m3 pris på 10kr, så koster det hvad der svarer til en benzinpris på 8.5kr/l..
Modsat LPG, som ved stuetemperatur er flydende, og dermed skal varmes op, for at blive til en gasart, er CNG i gasform, ved stuetemperatur, og skal derfor komprimeres, for at kunne benyttes til køretøjer.
Så den store forskel på LPG og CNG setup, er at LPG kører med en varm-fordamper, og er afhængig af motortemp, for at fungere.
Mens CNG har en reduktionsblok monteret, der reducerer trykket fra 200bar, og denne type bil kan derfor starte direkte på gas.
Nu bor jeg i vejle, og gider ikke køre til Fredericia, men ligeså snart der kommer CNG tank i Vejle, kører jeg CNG fremfor LPG... Indtil da, så forbliver mine biler på LPG..
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.841
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
Afgift af bil med LPG