{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.840 visninger | Oprettet:

Forsikring. Uretfærdigt vurdering af Venstresving ulykke. {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

For et par mdr siden blev jeg påkørt under et Venstresving til privat indkørsel.

Det foregår i Slagelse midtby på en smal villavej. Jeg skal som sagt dreje. Blinker i god tid. Standser helt op. Orientere mig bagud, ved at se over skulderen og i spejl. Som jeg er ved at slippe kobling får jeg side airbag i hovedet. Og ser en sort audi flyve forbi. Denne stopper 100 meter længere nede af vejen.

Når ikke at snakke med modpart da jeg skynder mig at få begge min små børn ud af bilen. Herefter kommer vi hurtig ind i ambulance, og bliver afhørt af politiet. og derefter kørt på skadestuen.

Der er 3 vidner der uafhængigt bekræfter min historie for politiet og vurdere modpart til at have kørt mellem 80 og 100.
Alle 3 har set mig blinke til venstre.

Modparten forklare at han har set mig holde og blinke til højre og da han så vil overhale drejer jeg ud i ham.

Han rammer mit venstre forhjul. Motor falder ud af min bil, og den er total skadet.

Jeg ringer til forsikring dagen efter. Og de mener det 100% er min skyld, da jeg skal holde tilbage for dem der kommer bagfra. Men de vil afvente politi rapport før de tager beslutning.

100 meter bag ulykkesstedet er der et sving. Så hvis han kommer med f. Eks bare med 70 km/t har jeg 5 sekunder fra jeg ser der ikke er nogen. Til han rammer mig.

Forsikringen modtager rapporten men ændre ikke mening. Jeg får hele skylden.

Har snakket med politiet, de forstår det ikke, jeg havde ikke en chance for at gøre noget. Samtid ligger de sag an mod modparten. Og vil tage hans kørekort

Normalt når man har modstridende forklaringer, får man 50% skyld hver. Men fordi der er vidner og politi har klarlagt forløbet Og bekræftet min historie Får jeg hele skylden?

Mystisk.

Nogen der har erfaring med noget lignende?

Hvad gør man her det lyder jo helt absurd, når politiet siger jeg ikke har en chance.

Jeg havde ikke kasko på bilen, og som det der ud nu får jeg jo så ikke en krone..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring. Uretfærdigt vurdering af Venstresving ulykke.
  • #1   28. jan 2014 Jeg ville skrive en skriftlig klage og forklare hele sagen med politiets rapport mm. (det lyder til at du kun har snakket med dem telefonisk?)
    Hvis du er i tvivl om hvor du skal sende klagen hen, ville jeg give et opkald en sidste chance og slutte af med at spørge hvilken mail en klage skal sendes til.

Held og lykke, det lyder umiddelbart som at du har en god sag.

• #2   28. jan 2014 Hvilket forsikringsselskab har du? Lyder som noget man skal holde sig fra.

• #3   28. jan 2014 Har samme selskab som modparten. Og han har kasko så der lugter jo lidt af fusk. Det er jo spørgsmål om de skal betale 1 eller 2 biler.

• #4   28. jan 2014 Men hvilket selskab er det? smiley Jeg vil jo helst undgå det selskab i fremtiden smiley

• #5   28. jan 2014 Betjenten der afslutter politi sagen har haft ringet til forsikringen i dag. Så nu vil de gennemgå sagen n igen. Men under alle omstændigheder vil jeg stadig få 2/3 af skylden. Det er da et skridt i den rigtige retning. Men hvis han ser mig blinke og stadig vælger at kører over 80 på en villavej, og tilmed overhale. Kan jeg ikke se jeg skulle ha nogen skyld.

Men hvad gør man. Hvis jeg går med retssag og advokat risikere jeg at miste endnu flere penge.

Får man noget ud af at gå til medierne?

• #6   28. jan 2014 Top Danmark.

• #7   28. jan 2014 Forsikringsselskabet plejer at have deres egen klageafdeling, prøv at få de sag derhen først.

Hvis det er helt ude at skide så prøv hos http://www.ankeforsikring.dk/

Sidst men ikke mindst håb på det bedste! smiley

• #8   28. jan 2014 Jeg fik lov til at betale gildet efter en idiot valgte bevidst at køre ind i siden på mig. Han forfulgte mig og prøvede først at køre ind foran mig, og valgte til sids at brage ind i min venstre side, mens jeg holdt stille. Fordi jeg flygtede af fare for mit og min passagers helbred fik jeg ikke nummerpladen, hvilket var en stor fejl. Politiet var de største svindlere, de valgte at tage det som et færdselsuheld, og overlod det derfor til mit forsikringsselskab. Min bil var smadret i venstre side og højre side fordi hans passager havde kastet noget der lignede en iphone, den ramte min a stolpe og derefter side spejlet. Taksator kunne jo se politirapporten, og der stod at jeg var blevet påkørt i et uheld, og derfor mente han ikke at skaden i højre side kunne være opstået med den i venstre side, og hvis jeg ville have forsikringen til at dække, ja så skulle jeg betale 2 gange selvrisiko.

Politiet sagde i telefonen mens jagten var i gang at de ikke havde tid til at komme ud, og de sagde at jeg bare kunne møde op på stationen dagen efter og lave en anmeldelse. Der møder man så verdens største skrankepave af en fed kælling, undskyld mit franske.

Jeg stoler ikke på politiet og forsikringen efter dette. Jeg skrev en klage til statsadvokaten og politichefen. Gæt hvem der skulle afgøre klagen over politiets afgørelse, politiet selv. Mon de gav mig ret i klagen? Nej, med stort N. Og jeg skulle i øvrigt ikke ligge og ringe til dem hver gang jeg så en mørk Opel Corsa. Bevares, havde ringet 2 gange med 14 dages mellemrum, første gang var det en nitte, men anden gang var det modparten. De ville dog intet gøre før jeg så føreren køre i den. Flot. F*ck jeg er træt.

• #9   28. jan 2014 Det jeg ville sige var, er at de er fuldstændigt ligeglade, så længe de får deres penge.

• #10   28. jan 2014 få hjælp af FDM

• #11   28. jan 2014 Havde ringet til en advokat forklaret ham sagen mener han du har hold i det det vil han tage sagen,

• #12   28. jan 2014 se her http://www.ankeforsikring.dk/upload/13_630_100_ansvar_ved_sammen.pdf billede 2 venstre sving.

• #13   28. jan 2014 Efter lasse p´s link.. Får du hele skylden så vidt jeg kan forstå.
    Selvom det i mine øjne virker helt latterligt..

• #14   28. jan 2014 Ja den har jeg set. Men hvordan kan den bruges hvis modparten kører hasarderet, og tilmed mister sit kørekort. Dette burde tages med i overvejelserne.

• #15   28. jan 2014 det er forsikring desværre pisse ligeglade med... det er en sag for policen

• #16   28. jan 2014 Martin hvordan han køre er lige meget, du må ikke dreje før du ved der er fri bane også selvom han overhaler dig.

• #17   28. jan 2014 skal man nu også holde til bage for bagfra kommende hvordan i helvede skal jeg nogle sinde komme nogle steder. min kørelære har altid sagt hold tilbage for forankørende og modkørende...

• #18   28. jan 2014 Det kan godt være jeg altid skal holde tilbage fra bagfra kommende, men når nu har har så høj en hastighed at man intet kan gøre. Har jo ikke en chance som politiet jo også siger.

• #19   28. jan 2014 Venstresving er bare noget lort at komme ud i når det giver buler, for som færdselsloven siger må man først dreje når man ikke er til gene eller fare og desværre ser de nok muligheden for at nøjes med at betale den bil der var kasko på og ikke din. Din er bulet i venstre side og ramt bagfra....og til #17 så pas på hvis du er ved at dreje til venstre på en hovedvej for der skal du osse lige sikre dig at der ikke kommer en idiot bagfra og overhaler selv om du blinker.

• #20   28. jan 2014 Klassisk en TopDanmark Sag...

Der er osse huse fra Seest ulykken der ikke er erstattet fra TopDanmark endnu.

• #21   28. jan 2014 Han har ramt venstre forhjul af min bil så motor er røget halvt ud. Færdselsloven siger også at du kun må overhale en bil der blinker til venstre højre om. Og at du ikke må overhale hvis det er til fare. Og du ikke må køre 80 hvor du må køre 50. Han bryder endnu flere punkter end jeg. Hvorfor Skal Det ikke også tages med i beregningen. Undskyld hvis jeg er langsom, men jeg forstår ikke deres måde at vurdere det på. De kan da ikke afgøre alle sager ved at kigge i deres lille hæfte. Hvad hvis jeg havde nået og køre bare en meter. Så var det mig det var blevet mast. Eller 2 meter så havde det både været min datter på 1 år og jeg.

Efter han havde ramt mig kørte han 100 meter før hans bil stoppede.

• #22   28. jan 2014 Haha... Topdanmark prøvede at tage røven på mig for 5 års tid siden, men bil blev påkørt med 70 km/t mens den holdt parkeret, hvor vi bor er der en cykelsti som en del af vejen, og derfor holder man ca. 1 meter fra kantstenen, bilen der påkørte min sagde at jeg ikke havde holdt under en lygtepæl, og efter 3 mdr. Hvor jeg konstant ringede til forsikringen for at få en afklaring valgte de at gøre krav til mit forsikringsselskab for at give mig skylden, de kørte min kæreste så langt ned at havde jeg ikke holdt på min ret havde hun givet op. Derudover havde taksator allerede efter en uge vurderet min bil, beløbet var aftalt og de havde overtaget bilen, som blev skrottet, den var altså ikke mulig at få igen, så jeg valgte at melde dem for tyveri af min bil, nå, men efter ca. 4 mdr. Hvor jeg også selv til sidst er ved at opgive, finder jeg ud af at der er noget der hedder forsikringsoplysningen, kontakter dem for at få lidt vejledning, de nærmest griner af mig og spørge mig hvilket selskab der påstår at man skal parkere under en lygtepæl. De oplyser derudover at man ikke har påkørselsret i Danmark og om jeg så holdt på tværs af vejen på en mørk markvej ville der stadig ikke være påkørselsret, herefter går det stærkt, kontakter Topdanmark og fortæller at jeg har snakket med forsikringsoplysningen, og at de vil overtage sagen, jeg får derefter afdelingschefen der siger at de vil kontakte mig inden for 30 min. Efter kort tid ringer de tilbage og spørger hvilket konto nr pengene skal overføres til. De var kun ude på en ting, nemlig at trække den så langt at vi ville give op, det var løgne fra start, og de var 100% klar over at det ikke ville holde i retten, men gik den så gik den. Men ring til forsikringsoplysningen og få noget vejledning, jeg tror næppe den holder i retten. Kan kun sige hold jer langt væk fra topdanmark

• #23   28. jan 2014 Martin at han bryder andre regler betyder intet for at du påkøre ham da han overhaler dig. Du har ikke holdt øje med om der kom nogen bagved da du drejede. For havde du kigget bagud mens du drejede ville du ha set ham. Så du har jo ikke først set om der kom nogen forfra og så bagud lige inden du skal dreje

• #24   28. jan 2014 Lasse. Så har du ikke læst hvad det handler om. Der er et sving 100m bag ulykke stedet. Med den hastighed han har tager det under 5 sekunder fra han er gemt i svinget til han rammer mig. Politi udtaler ydermere at jeg ikke har haft en chance. Under normale omstændigheder havde jeg også fået bøde i denne sag. Men da jeg ikke kunne ha gjort noget anderledes får jeg ikke det.

• #25   28. jan 2014 Martin J når du drejer og kigger bagud vil du stadig kunne se ham komme. så du har jo åbenbart ikke set bag ud mens du satte i gang. Du må jo ha kigget bag ud kigget fremad og så bare begyndte at dreje og kørt ud i ham. I stedet for at se om der er fri forfra og så kigge bagud og mens du kigger bag ud så sætte i gang og dreje.

• #26   28. jan 2014 RR tak for du delte din historie. Forsikrings oplysningen skal da helt sikkert prøves.

• #27   28. jan 2014 Efter jeg har kigget bagud når jeg ikke andet end at kigge frem. Og begynde at slippe koblingen. Før jeg bliver ramt.

Og når politiet også vurdere at man intet kunne ha gjort. Det er jo ikke noget de udtaler sig om normalt med mindre de er 100 procent sikre.

• #28   28. jan 2014 Ser ud til at Topdanmark er det værste skrammel der findes. Det skal jeg sku aldrig ha'.

• #29   28. jan 2014 det er sgu lidt tosset at man skal holde øje bagud om folk finder på at overhale indenom når man drejer....

har selv fået kvæstet en bil sådan engang..

• #31   28. jan 2014 Ja de prøver alt hvad de kan, var ude for at naboen kørte hen af siden på min bil forrige vinter da der var glat, da taksator så kom og kiggede på bilen sagde han at det der var skrabet og bulet på panelet var en gammel skade da der var rust, ja gu var der lidt rust på panelet, men der var også helt friske hvide ridser hele vejen hen over rusten, den ville de så ikke dække, så sagde jeg til naboen, at det måtte han selv finde ud af med forsikringen, jeg fik lavet bilen og gav ham regningen

Kommentér på:
Forsikring. Uretfærdigt vurdering af Venstresving ulykke.

Annonce