{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Mine billeder i andres salgs annonce {{forumTopicSubject}}

Hej synes det er lækkert men kan se min gamle bil tilsalg. Og sælger ikke kan tage sine egne billeder. Og når man så skriver velbekommen til at han bruger mine billeder. Og skriver til ham at han nok burde tage sine egen billeder.
Så ryger man på hans filter liste. Det er sku lidt sjovt,.

Her er bilen www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1799866-bmw-530d-steptronic-st_car

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mine billeder i andres salgs annonce
  • #1   29. jan 2014 kan virkelig ikke se problemet i at andre bruger de billeder du selv har lagt på netttet

• #2   29. jan 2014 Og hvad så?! Er det ikk fucking ligegyldigt?

• #4   29. jan 2014 Jo i princippet. Og som jeg skriver synes jeg det er lidt sjovt man ryger på hans filter liste. Har kun skrevet til ham jeg synes han skulle tage han egne.

• #5   29. jan 2014 Pd jamen det er modtaget hvis du mener du har noget at undskylde for

• #6   29. jan 2014 Når man lægger noget på et offentligt forum som bilgalleri så fraskriver man sig sin ophavsret, såfremt andet ikke fremgår smiley

• #7   29. jan 2014 Det' standard smiley
    - en af mine tidligere biler, er lige blevet oprettet her til aften, af ham som købte den af mig. Vel og mærke for over et år siden smiley
    Teksten er fuldstændig den samme, dog kun ændret på hvilket anlæg der sidder i og flere af de billeder jeg har taget af den, har han også brugt.
    Men hva' faen, fred være med det .. smiley

• #8   29. jan 2014 Synes godt nok det er dyrt for en gammel spand der har gået snart 300 tusind

• #9   29. jan 2014 Det er også fair nok. Men som tidligere skrevet synes jeg det er sjovt at jeg ryger på hans filter liste. Som om han skulle være bange for jeg ville skrive noget som kunne skade hans annonce

• #10   29. jan 2014 Ja synes også prisen er kommet godt op. Jeg havde den tilslag til 85 da den blev solgt. Men den står også 98 % snor lige. Var sku glad for den

• #12   29. jan 2014 Nej jeg solgte den til en fra Roskilde. Og ved ikke hvor god reklame det er nå jeg skriver jeg solgte den for 85 ca.

• #13   29. jan 2014 100 tusinde er da os en sjat..

• #14   29. jan 2014 Ja det må man sige. Havde selv et håb om jeg kunne få 100 for den. Men det kunne jeg godt se ikke kunne lade sig gøre. Det er ikke nemt at få penge for en bil i den klasse. Det er jo ikke lige frem en billig bil at have

• #15   29. jan 2014 Velbekommen?

• #16   29. jan 2014 Alt på nettet er alles. Væn dig til det.

• #17   29. jan 2014 Jeg tror der er nogen her på BG, der skal sætte sig lidt mere ind i reglerne omkring ophavsret. Som sædvanligt på BG er der lige så mange forskellige meninger som der er kommentarer.

Personligt ville jeg også blive irriteret, såfremt en person jeg har solgt en bil til bruger MINE billeder. Der er dårlig stil og ren og skær dovenskab.

• #18   29. jan 2014 El comandante som du kan læse længere oppe synes jeg det er sjovt at jeg ryger på hans filter liste. Tror nu nok jeg kan sove selvom han bruger mine billeder.
    Mener bare det lidt er en princip sag.

Vectradude er helt enig med dig

• #19   29. jan 2014 Jeg kan sagtens sætte mig ind i jeres tankegang men det er umuligt at styre/stoppe noget man har sendt ud på nettet.

Han burde slette det på en direkte opfordring.

• #20   29. jan 2014 Men altså, det jo vinter, man får direkte RINGE billeder nu. Hvis man ikke kan finde ud af det.

• #21   29. jan 2014 Det er ikke nemt at tage billeder nu.
    Og hvis han havde svaret på den besked jeg skrev til ham. Havde han dag også bare kunne bruge dem længere er den ikke.

• #22   29. jan 2014 Enig med VectraDude,
    Billeder, som man selv har taget og uploadet på Bilgalleri, ejes stadig af fotografen - som er beskyttet af loven om ophavsret.

Ronni J kan til hver en tid kræve at enten billederne bliver fjernet fra annoncen eller at sælger betaler for at bruge HANS billeder, og hvis han ikke vil betale for at bruge dem, kan den ryge til inkasso.

Dette gælder ikke kun billeder Ronni J har taget, men alle fotografer - Således at du heller ikke må anvende billeder fra Google image-search uden tilladelse,

hvilket også fremgår fint i brugerbetingelser på Bilgalleri.

Ophavsret og deling af beskyttet indhold
    "Det er kun lovligt at uploade billeder, film, musik, tekster mv., hvor du selv har ophavsretten eller har fået tilladelse af rettighedshaveren til at uploade. Ligeledes må der ikke uploades billeder af tredjemand uden tredjemands tilladelse.
    Ligeledes er det ikke tilladt at opfordre til at krænke andres immaterielle rettigheder, eksempelvis ved deling af musik mv."

Hele ophavsretsloven kan læses på Retsinformation.dk
    https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=129901

Men, om der bliver gjort noget ved det tvivler jeg på, men kan godt se det spøjse i at sælger ikke vil tage nye billeder..
    Dovenskab, eller har han 'glemt' at vedligeholde fin bil i den tid han har ejet den?

Personligt ville jeg nok reagere på samme måde som Ronni i denne situation, at sælger ikke engang kan vende tilbage og skrive at han håber det er ok, men istedet bare smider ham på filter er lidt hulemand-agtigt.

Kommentér på:
Mine billeder i andres salgs annonce

Annonce