{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.792 visninger | Oprettet:

Rasmus J
Rasmus J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Kræve udlæg i bil {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min far ejer en bil som vi kan kalde en Ford. Nu står jeg som primær bruger af bilen. Jeg skylder en hel del penge væk og kreditorerne er i nakken af mig og jeg har lige fået en insolvens erklæring.

Kan det passe at kreditor IKKE kan kræve udlæg i bilen jeg "låner" af min far og som jeg er primær bruger af?

//RasmusJ

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kræve udlæg i bil
  • #1   24. feb 2014 Jeg tror du skal spørge en advokat istedet for BG smiley

• #2   24. feb 2014 det kan de ikke... Da det er din far der ejer bilen!..

Men hvis de kan bevise at det faktisk er DIG der har købt og betalt og derfor rent teknisk ejer bilen, så kan de godt...
    Men det kræver ret meget og ofte kan det "kun" bevises hvis du har lånt penge til bilen med pant i bilen i dit navn.

• #3   24. feb 2014 Det er korrekt forstået. Hvis din far reelt er den juridiske ejer, og der ikke blot er tale om proforma, kan kreditorerne ikke foretage udlæg i bilen.

• #4   24. feb 2014 De kan jo kun lave udlæg i ting du ejer. Kreditorer kan jo ikke tvinge andre til at betale din gæld.

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #5   24. feb 2014 OK tak gutter for hjælpen, super hurtige smiley

Nej det er rent faktisk min far der ejer bilen og jeg låner den kun af og til.

Fortsat god Mandag til Jer.

//RasmusJ

• #6   24. feb 2014 Hvis det var tilfældet, at kreditor kan gøre udlæg i en bil man tilfældigvis kører rundt i, kan jeg anbefale dig at tage hen til nærmeste mercedes-forhandler, låne en sprit ny M-klasse på hvide plader, ræse forbi din kreditor og lav lidt hjulspind for at få hans opmærksomhed. Lade ham inddrage bilen og få gælden ud af verdenen..

Spøg til side - som andre siger, kan de ikke gøre udlæg i en bil du kun låner, med mindre den er sat som konkret sikkerhed for dele af din gæld. Det kan du tjekke om den er, ved at slå den op på nummerplade.net

• Nullermand
    Nullermand Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
    #7   24. feb 2014 Problemet er måske at du står som bruger af bilen. Men så skal du bare holde fast i at det er fordi din far har brug for at du sommetider kører med/for ham.

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 876
    #8   24. feb 2014 Du låner den kun af og til, men du står alligevel som primær bruger?

• zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 215
    #9   24. feb 2014 Hvorfor skriver flere han skal holde ved han kun låner den af og til... Hvis han sår som bruger må han da køre alt det han vil selvom han ikke ejer bilen

• Nullermand
    Nullermand Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
    #10   24. feb 2014 Ja, men det kan blive et problem at overbevise kreditor/skifteret om at det rent faktisk ER hans fars bil når han står som bruger af den, og specielt hvis han siger at han kører i den hele tiden.

• #11   24. feb 2014 Det er kreditor, der har bevisbyrden, så det er absolut ikke noget problem.

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.131
    #12   24. feb 2014 hvis din far stå registret som ejer af bilen
    og du stå som bruger af bilen,

så kan de ikke rør bilen, før din far få penge problemer,

• Theis R
    Theis R Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #13   25. feb 2014 Hej Rasmus

Som de andre brugere skriver, så kan dine kreditorer ikke forfølge deres krav i din fars bil, da den ikke indgår i din formue.

Du skriver at du "skylder en hel del penge væk". Har din far hele tiden stået som ejer af bilen?

Med venlig hilsen

Theis Rasmussen, cand.jur, sagsbehandler
    denprivateretshjælp.dk

Kommentér på:
Kræve udlæg i bil

Annonce