{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  reservehjul syn
  • #1   6. mar 2014 Nej

• #2   6. mar 2014 dækkene skal parvis være samme størrelse, og alle 4 være af samme type..

Fx ka du godt have større hjul bagpå end foran, men du må, så vidt jeg ved, ikke have sommerhjul og vinterhjul blandet..

• #3   6. mar 2014 De skal være samme størrelse medmindre bilen er født med forskellige størrelser - dvs stort set ingen biler...

• #4   6. mar 2014 Reservehjulet er lige meget om det er samme størrelse
    Men dem der sidder på skal have samme brede hvis de går i små sko(og det gør de)
    Og så må det ikke være sommer og vinter og så skal dækkene være ens sætvis dvs samme mærke på de 2 foreste og samme mærke med de bagerste smiley

• #5   6. mar 2014 Klaus H du må da lovligt ændre forskellen mellem for og bag dæk mel 5 % uden abs og 3% med abs Så nej bilen skal ikke være født med forskellige str dæk på.

• #6   6. mar 2014 Et nødhjul på en Golf 3 er i hvert fald ikke samme størrelse som de org.
    Slet ikke.
    Jeg mener ikke der er regler om nødhjul.
    Har aldrig set en synsmand kigge på nødhjulet.

• #7   6. mar 2014 Nej det er ikke muligt.

• #8   6. mar 2014 Alle 4 dæk skal ikke være ens i mønstre eller mærke, det må gerne være 4 forskellige mærker, dog skal det være sommer eller vinterdæk og have samme mål + / - bredden

• #9   6. mar 2014 Nej der er ikke krav om at du skal køre på hhv. 2 michelin dæk og 2 Conti dæk, du må som køre med et dunlop, et nankang, et roadstone og et bridgestone hvis du har lyst til det, så længe rullediameteren er indenfor en hvis procent af originalen samt for/bag maks må variere 5/3% som Lasse P skriver.

Der er inge nkrav om nødhjul, men monteret er det kun til at komme på værksted, altså ikke til at syne med mv. da de tit er begrænset til midlertidig brug og lave hastigheder.
    Desuden er der vidst en regel som folk også skriver om at fælge skal være ens i størrelse, medmindre den er født med eks. 18" foran og 19" bag.

Noget helt andet er så at du ikke må ha for brede fælge og øge sporvidden for meget, så dumper den.
    MEN hvis du kører på nedslidte dæk, får du kun en anmærkning?!
    Synsmanden synes selv det var tåbeligt med min L200 som jeg måtte hjem og skifte til nogle møre gamle original hjul istedet for mine brazil med nye dæk med en lavere et..

• #10   6. mar 2014 Der må sidde 4 forskellige hjul på, rullediameter må bare ikke afvige mere end 5 %

Kommentér på:
reservehjul syn

Annonce