{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

afgift ved ombygning? {{forumTopicSubject}}

vis man fx har en benzin bil, man vil vælge at bygge om til diesel bil, hvad siger reglerne så med hensyn til afgift/godkendelser, har hørt lidt forskelligt enten bare melde det ind ved syn, så det bliver ændret i papierne?. eller melde det ind til skat?..

bilen er 31år gammel, så ved ikke om der er andre regler ved ældre biler eller sådan, har fået en del forskelligt af vide..

og ellers hvem kan man snakke med for at få godkendt hele lortet, så der ingen problemer er der, så må man jo bare betale sig fra hele moletjavsen smiley

håber i kan hjælpe og vejlede, og tak for svar på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afgift ved ombygning?
  • #2   10. mar 2014 Det er mandag i dag, alle synshaller samt Skat har åbent, så hvorfor nøjes med gæt her fra?

• #4   10. mar 2014 Siger jeg heller ikke, men der laves om på reglerne hele tiden, ting der var lovlige før er lige pludselig ikke lovlige osv, derfor er det ALTID bedst at have en ansat man kan skyde skylden på, dig og mig tager jo ikke ansvar for at det Michael laver pludselig koster penge eller ikke kan godkendes, vel?

• #5   10. mar 2014 så længe bilen er typegodkendt med den motor du vil have i er det ikke noget problem
    20 % reglen gælder også her
    og husk lige årgang på bil og motor hvis motoren er yngre end bilen er det ikke sikkert den er godkendt til din årgang bil
    har prøvet det i en passat
    andet end det går vel under konstruktiv ændring altså afgift hvis det kan godkendes med type godkendelse fra producenten

ret mig gerne hvis jeg tager fejl

• #6   23. mar 2014 det en golf 2 1.6 benzin fra 83, som jeg vil ombygge med en 1.9tdi motor, og tænker bare der skal vel laves noget ændring med hensyn til "fra benzin til diesel"

• #7   24. mar 2014 Helt klart, for diesel er jo meget dyrere i årlig afgift, så det er vigtigt for skat at de får det skrevet på din reg attest, ellers mister de jo penge.

Kommentér på:
afgift ved ombygning?

Annonce