EFTERLYSNING/ADVASELS {{forumTopicSubject}}
Jeg ligger dette på vejene af Allan Jørgensen, for at dele vigtig viden for jer der køber og sælger biler privat ps. beklager stavefejlen i emnenavnet:
I marts 2013 købte jeg en Audi A6 Avant af en person ved navn Michael Jarnsbøll. Jeg var helt tryg ved handlen, fordi jeg fik to nøgler, bilen, to originale hele registreringsattester og alle bilens dokumenter udleveret. Den seneste registreringsattest viste, at bilen stod registreret med en Peter Bro Nielsen som ejer. Michael Jarnsbøll oplyste, at han havde købt bilen af Peter Bro, og at han ikke havde omregistreret den. Jeg solgte den videre uden at omregistrere den, men måtte tage den tilbage, da det viste sig, at den var stjålet. Den tidligere ejer har meldt bilen stjålet under hen-visning til, at Michael Jarnsbøll under et møde har frastjålet ejerens søn bilnøglerne og derefter stjal bilen, hvori der lå begge originale registreringsattester og alle papirer om bilen. Der har kørt en fogedsag om min pligt til at udlevere bilen eller ej. Sagen er endt med, at fogedretten har be-stemt, at jeg skal aflevere bilen tilbage, fordi fogedretten ikke synes, at ejeren har handlet uforsig-tigt, og hans ret til bilen derfor vinder over min.
Fogedrettens kendelse betyder i grove træk, at man som køber af en brugt bil, hvor man får begge nøgler, original hel registreringsattest, bilens papirer og bilen, bliver nødt til at kræve den omregi-streret til den person, som man køber den af, før man kan vide sig sikker. En kæmpe ulempe for os, der handler biler og en fordel for statskassen, der kommer til tjene på de ekstra omregistrerin-ger.
Det er min og min advokats opfattelse, at ejeren har handlet uforsigtigt. Vi har begge fra andre sider har hørt om, at Michael Jarnsbøll har købt biler mod at forevise en bankoverførsel, som aldrig blev gennemført.
Har nogle af jer lignende erfaringer eller bemærkninger til kendelsen, vil vi gerne høre fra jer. I er velkomne til at enten at ringe til advokat Lene H. Mortensen på 79253017 eller skrive på lhm@lr-p.dk.
mar 2012
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 605
Det er jo bare ris til egen røv.. Lige meget om man skal sælge bilen videre, så skal den sgu da bare omregistreres med det samme.. Held og lykke med sagen.....
aug 2013
Følger: 48 Følgere: 47 Emner: 11 Svar: 373
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Ikke enig. Udover at statskassen desværre altid ser sit snit til at lave ekstra penge. Som bilhandler, også som privat, har man et ansvar for at det man køber og sælger er efter bogen. Laver man fejl - rammer det en selv. Sådan er det ganske simpelt. Som du formulere dit indlæg mener du at du bare burde beholde bilen, og den bestjålede bare skal stå med tomme hænder. -Såfremt det var sådan, så ville jeg også hurtig vælge at blive kriminel.
En bil er ikke bare en brugt Playstation. Man er nødt til at sikre sig i hoved og røv når man handler.
Jeg har meget sympati for dit uheld og dine trælse udgifter - men jeg mener helt korrekt at bilen skal tilbage til sin ejer. Han skal ikke sponsorere tyveri.
okt 2005
Følger: 140 Følgere: 135 Biler: 56 Emner: 130 Svar: 438
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 3 Svar: 192
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Han gør ingenting. Har været møllen igennem med en træls forhandler, men en bil han fik i bytte. Det tog tid og kostede mig vægtafgift samt forsikring grundet hans dovenskab.
Staten burde her til gengæld lukke hullet ved at give registrerede forhandlere mulighed for at lave direkte stilstand på indkøbte biler i udstillingen. Danmark har kun ulemper overfor folk der vil lave forretning, for biler især er med til at være indtægt for andres dovenskab på arbejdsmarkedet.
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
Hvorfor afmeldte du den ikke hos dit forsikringsselskab. Så slipper du for at folk glemmer at omregistrere.
maj 2008
Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
Vil de ikke fremvise noget, så er der ingen handel.
apr 2003
Følger: 114 Følgere: 122 Biler: 17 Emner: 1 Svar: 5.825
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Det ville være endnu lettere at omregistrere hvis ellers skat ville indføre brug af andet en Dankort. Det er ikke så nær alle der har dette.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 101
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 288
Og at køber render med bil og nøgler, er sælger vel ikke skyld i? Det er svært at sælge en bil, hvis man pludselig ikke må lade køber komme i nærheden af hverken bil eller nøgler, så naturligvis bør den oprindelige sælger have førsteret til at få sin stjålne ejendel tilbage.
Som sidste bemærkning synes jeg faktisk heller ikke at køber nummer to, har gjort alt i sin magt for at tjekke bilen grundigt. Hvis man køber en bil af en person, som tilsyneladende ingen relation har til vedkommende på registeringsattesten, er det vel blot at kontakte personen og få bekræftet historien? Adressen står netop på registeringsattesten, så det kunne da ikke være nemmere.
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Det eneste man kan lære af dette, er KUN at købe bilen af samme person(læs: ejeren), som rent faktisk står på reg. attesten. Det er sgu rimeligt simpelt!
Ved ikke hvorfor folk som dig insisterer på at blive pillet bagi, svindlere er der nok af og du virker som en fin fyr men også noget naiv og så længe der er naive mennesker/godtroende, så vil der også være nogen der blvier snydt, så simpelt er det, desværre!
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.172
Han er blevet udsat for tyveri hvorimod du har handlet uforsigtigt.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 63
Forhandler
M.J Biler V/Michael Jarnsbøll
Gloslunde Strandvej 38
4983 Dannemare
Telefon: 54782714
Forhandler
M.J Biler V/Michael Jarnsbøll
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 63
mar 2007
Ja bilforhandlere afmelder biler men de omregistrere dem sgu ikke før de sælger dem videre. Det ville da være en dum ekstra omkostning.
aug 2013
mar 2007
Men nu du bare ude i ordkløveri fordi du tog fejl.
Så lukker den herfra. Gider ikke spilde min tid på det.
Og ingen grund til at tage 50 beskeder med dig omkring det og ødelægge emnet.
Fortsat god dag
aug 2013
mar 2007
Men som skrevet vil jeg ikke ødelægge dette emne på det.
aug 2013
EFTERLYSNING/ADVASELS