{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.535 visninger | Oprettet:

EFTERLYSNING/ADVASELS {{forumTopicSubject}}

Jeg ligger dette på vejene af Allan Jørgensen, for at dele vigtig viden for jer der køber og sælger biler privat ps. beklager stavefejlen i emnenavnet:

I marts 2013 købte jeg en Audi A6 Avant af en person ved navn Michael Jarnsbøll. Jeg var helt tryg ved handlen, fordi jeg fik to nøgler, bilen, to originale hele registreringsattester og alle bilens dokumenter udleveret. Den seneste registreringsattest viste, at bilen stod registreret med en Peter Bro Nielsen som ejer. Michael Jarnsbøll oplyste, at han havde købt bilen af Peter Bro, og at han ikke havde omregistreret den. Jeg solgte den videre uden at omregistrere den, men måtte tage den tilbage, da det viste sig, at den var stjålet. Den tidligere ejer har meldt bilen stjålet under hen-visning til, at Michael Jarnsbøll under et møde har frastjålet ejerens søn bilnøglerne og derefter stjal bilen, hvori der lå begge originale registreringsattester og alle papirer om bilen. Der har kørt en fogedsag om min pligt til at udlevere bilen eller ej. Sagen er endt med, at fogedretten har be-stemt, at jeg skal aflevere bilen tilbage, fordi fogedretten ikke synes, at ejeren har handlet uforsig-tigt, og hans ret til bilen derfor vinder over min.

Fogedrettens kendelse betyder i grove træk, at man som køber af en brugt bil, hvor man får begge nøgler, original hel registreringsattest, bilens papirer og bilen, bliver nødt til at kræve den omregi-streret til den person, som man køber den af, før man kan vide sig sikker. En kæmpe ulempe for os, der handler biler og en fordel for statskassen, der kommer til tjene på de ekstra omregistrerin-ger.

Det er min og min advokats opfattelse, at ejeren har handlet uforsigtigt. Vi har begge fra andre sider har hørt om, at Michael Jarnsbøll har købt biler mod at forevise en bankoverførsel, som aldrig blev gennemført.

Har nogle af jer lignende erfaringer eller bemærkninger til kendelsen, vil vi gerne høre fra jer. I er velkomne til at enten at ringe til advokat Lene H. Mortensen på 79253017 eller skrive på lhm@lr-p.dk.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EFTERLYSNING/ADVASELS
  • #1   28. mar 2014 Sig mig er der aldrig nogen, der omregistrerer bilen sammen på dagen for købet?
    Det er jo bare ris til egen røv.. Lige meget om man skal sælge bilen videre, så skal den sgu da bare omregistreres med det samme.. Held og lykke med sagen.....

• #2   28. mar 2014 Du må da ikke sælge bilen videre før du selv har omregistreret den.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #3   28. mar 2014 PW hvad gør en bilforhandler så med 200 biler i biksen ?

• #4   28. mar 2014 "Fogedrettens kendelse betyder i grove træk, at man som køber af en brugt bil, hvor man får begge nøgler, original hel registreringsattest, bilens papirer og bilen, bliver nødt til at kræve den omregi-streret til den person, som man køber den af, før man kan vide sig sikker. En kæmpe ulempe for os, der handler biler og en fordel for statskassen, der kommer til tjene på de ekstra omregistrerin-ger."

Ikke enig. Udover at statskassen desværre altid ser sit snit til at lave ekstra penge. Som bilhandler, også som privat, har man et ansvar for at det man køber og sælger er efter bogen. Laver man fejl - rammer det en selv. Sådan er det ganske simpelt. Som du formulere dit indlæg mener du at du bare burde beholde bilen, og den bestjålede bare skal stå med tomme hænder. -Såfremt det var sådan, så ville jeg også hurtig vælge at blive kriminel.

En bil er ikke bare en brugt Playstation. Man er nødt til at sikre sig i hoved og røv når man handler.

Jeg har meget sympati for dit uheld og dine trælse udgifter - men jeg mener helt korrekt at bilen skal tilbage til sin ejer. Han skal ikke sponsorere tyveri.

• #5   28. mar 2014 Jeg vil nu ikke sige at køber er dum her. Man har 3 uger til at omregisterer. Den tid kan jo bruges på at finde forsikringselskab. Men ret uheldigt for ham Allan.

• #6   28. mar 2014 casper k : afmelder dem... der er ingen forhandlere der har 200 biler til at stå med plader + forsikring da de ville koste uanede mængder penge...

• #7   28. mar 2014 "PW hvad gør en bilforhandler så med 200 biler i biksen ?"

Han gør ingenting. Har været møllen igennem med en træls forhandler, men en bil han fik i bytte. Det tog tid og kostede mig vægtafgift samt forsikring grundet hans dovenskab.

Staten burde her til gengæld lukke hullet ved at give registrerede forhandlere mulighed for at lave direkte stilstand på indkøbte biler i udstillingen. Danmark har kun ulemper overfor folk der vil lave forretning, for biler især er med til at være indtægt for andres dovenskab på arbejdsmarkedet.

• #8   28. mar 2014 Thomas
    Hvorfor afmeldte du den ikke hos dit forsikringsselskab. Så slipper du for at folk glemmer at omregistrere.

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #9   28. mar 2014 Hvordan sikrer i jer når i køber en bil af en anden end den person som ifølge registreringsattesten ejer bilen..? Ville aldrig selv handle privat med andre end bilens ejer..

• #10   28. mar 2014 Ved fremvisning af gyldigt ID.

Vil de ikke fremvise noget, så er der ingen handel.

• #11   28. mar 2014 Det har aldrig været nemmere at omregistere! Før i tiden var det lidt bøvlet, men nu tager det 5 min - så er den omregisteret via nettet. smiley

• #14   28. mar 2014 Man må gerne sælge en bil videre, som ikke er omregistreret, det er mere om man tør. Men mange gør det bevidst for at snyde.

Det ville være endnu lettere at omregistrere hvis ellers skat ville indføre brug af andet en Dankort. Det er ikke så nær alle der har dette.

• #15   28. mar 2014 Kigger selv bil for tiden og sprang fra da sælger ikke ville fremvise reg. attest og ID for at bevise han faktisk ejede bilen/havde omregistreret den. Den stod som afmeldt da jeg slog den op, men lod tvivlen komme ham til gode. Er det urimeligt at kræve billede af kørekort og reg. attest med samme navn.. .synes jeg ik, for hvad kan man ellers gøre? NB: ville bare have navn på kørekort på billedet, altså med en finger over personnummeret el. lign.

• #16   28. mar 2014 Jeg er nu helt enig i dommen som jeg forstår historien. Jeg synes ikke det er synderligt uansvarligt at have sin registeringsattest og servicebog i bilen, det har så mange folk efterhånden. Hvis det er groft uansvarligt, så kunne forsikringsselskaber godt nok afvise mange klager på den basis.

Og at køber render med bil og nøgler, er sælger vel ikke skyld i? Det er svært at sælge en bil, hvis man pludselig ikke må lade køber komme i nærheden af hverken bil eller nøgler, så naturligvis bør den oprindelige sælger have førsteret til at få sin stjålne ejendel tilbage.

Som sidste bemærkning synes jeg faktisk heller ikke at køber nummer to, har gjort alt i sin magt for at tjekke bilen grundigt. Hvis man køber en bil af en person, som tilsyneladende ingen relation har til vedkommende på registeringsattesten, er det vel blot at kontakte personen og få bekræftet historien? Adressen står netop på registeringsattesten, så det kunne da ikke være nemmere. smiley

• #17   28. mar 2014 Undskyld jeg siger det, men du kan lade være at være så dum at købe en bil der står i én persons navn, men som sælges af 2. part, uden at du har undersøgt at 2. part rent faktisk har ret til at sælge bilen/råde ret over den.

Det eneste man kan lære af dette, er KUN at købe bilen af samme person(læs: ejeren), som rent faktisk står på reg. attesten. Det er sgu rimeligt simpelt!

Ved ikke hvorfor folk som dig insisterer på at blive pillet bagi, svindlere er der nok af og du virker som en fin fyr men også noget naiv og så længe der er naive mennesker/godtroende, så vil der også være nogen der blvier snydt, så simpelt er det, desværre!

• #18   28. mar 2014 .::Polo doktoren::.. . det må du netop ikke da du derved ikke giver næste køber de 3 uger til at omreg den. Ellers kan køber jo stå med en bil der er byttet væk 10 gange uden den er blevet omreg, og derved skulle ha været omreg for 6 måneder siden, så der vil køber jo ikke få de 3 uger til det.

• #19   28. mar 2014 Kan ikke se grunden til hvorfor at den originale ejer ikke må få sin bil tilbage.
    Han er blevet udsat for tyveri hvorimod du har handlet uforsigtigt.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 63
    #20   28. mar 2014 Kan han være så svær at finde????

Forhandler

M.J Biler V/Michael Jarnsbøll

Gloslunde Strandvej 38
    4983 Dannemare
    Telefon: 54782714

Forhandler
    M.J Biler V/Michael Jarnsbøll

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 63
  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#23   28. mar 2014 PW læs hvad du selv skriver. Du skriver man ikke må sælge videre uden at have omregistreret inden videresalg.
    Ja bilforhandlere afmelder biler men de omregistrere dem sgu ikke før de sælger dem videre. Det ville da være en dum ekstra omkostning.

• #24   28. mar 2014 Casper K: Nu snakker vi om en bil der er indregistreret i forvejen, du kan ikke omregistrere en bil der ikke er plader på, derfor du betaler fuld pris for plader hos en forhandler, du skulle måske selv læse inden du skriver.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#25   28. mar 2014 Nu skrev du jo intet om plader eller ej. Du smed en general kommentar.
    Men nu du bare ude i ordkløveri fordi du tog fejl.
    Så lukker den herfra. Gider ikke spilde min tid på det.
    Og ingen grund til at tage 50 beskeder med dig omkring det og ødelægge emnet.
    Fortsat god dag

• #26   28. mar 2014 Casper: Føler du dig truffet siden du lige pludselig reagerer som et lille barn?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#27   28. mar 2014 PW du har meeeeget svært ved at læse hvad jeg skriver kan jeg se igen. Skal gerne oprette et nyt emne hvis vi skal køre den videre og du skal have hjælp med at klappe ordene ud i små stavelser.
    Men som skrevet vil jeg ikke ødelægge dette emne på det.

• #28   28. mar 2014 Casper K: Jeg forholdt mig konkret til lige denne sag, hvor man kan regne ud at der var plader på bilen eftersom trådstarter ikke selv omregistrerede den, og det var det jeg kommenterede på, så det er nok dig der skal have den ud i små stavelser for at forstå hvad der bliver skrevet.

Kommentér på:
EFTERLYSNING/ADVASELS

Annonce