{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.618 visninger | Oprettet:

må man lave rust her? {{forumTopicSubject}}

halløjsa min kammerat og jeg stod og fik en øl igår hvor han pludselig får øje på godt gennemtæret rust i min donor calibra (tysk uden afgift)
og siger så det er da heldigt det ikke var på den danske for der må du ikke lave rust.
og det kom vi så til at diskutere lidt om så nu er jeg nød til vide det med sikkerhed.
må man efter loven, lave rust i det nederste af dørstolpen i dette tilfælde både inder og yder plader en smule i den inderste og faktisk fra dør hængsel til dørhængsel+, i yderpladen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  må man lave rust her?
  • #1   8. apr 2014 Teknisk set, er det vel ikke et sted, synsmanden kikker, med mindre han har forskærmen afmonteret?

• #3   8. apr 2014 jeg mente også godt jeg måtte men han sagde det var en bærende del og derfor ikke måtte repereres men at jeg skulle skifte hele stykket og bilen skulle stives af mens stykket blev i svejst.
    men har bare set flere der har lavet rust sammested godt nok ikke på en calibra.

• #5   8. apr 2014 Uden at kende reglerne helt så er det ikke umuligt at han hat lidt ret. Du må lave rust over alt på bilen. Men i bærende dele er der mig bekendt nogle regler for hvordan og hvorledes det skal udføres.

• #6   8. apr 2014 ja reglerne er som nick j skriver men der her er jo ikke mere bærende end et panel er og der er 3 lag i ialt. og du må jo gerne reperere i et panel. skal ikke udelukke alt efter hvordan bilen står at det nok var en god ide at svejse et kryds i døråbningen for at være helt sikker.
    det folk skriver med at synsmanden ikke kan se det osv. kan jeg ikke bruge til noget skal have svar om jeg må ifølge dansk lovgivning smiley
    skal fanme have ret.

• #7   8. apr 2014 Selvfølgelig må du lave alt det rust du vil, spørgsmålet er mere.hvor meget mere der skal skiftes for at det overholder regler eksempelvis hele siden af bilen, for at kunne lave det efter reglerne. Altså som tænkt eksempel

• #8   8. apr 2014 ja men var mere et spørgsmål om man måtte lappe det med plade eller hvis det havde været danskeren der havde rust, og jeg så havde skar det gældende sted af tyskeren og svejsede i danskeren. han påstod at det ikke måtte laves medmindre jeg skiftede hele stykket fra samling til samling og det troede jeg ikke på da det i mine øjne må gå ind under samme kategori som panel som du godt må lappe udvendigt

Kommentér på:
må man lave rust her?

Annonce