{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.378 visninger | Oprettet:

Salg af bil TIL usa? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, som i kan se i min annonce er min Carisma tilsalg.

Efter nogle uger modtager jeg så en SMS fra en eller anden Andrew, fra USA.
Han spørger pænt om bilen stadig er tilsalg, siger han har set den, her, og han er meget interasseret.

Sender ham en mail, hvor jeg selvfølgelig siger at det er min, og at den er tilsalg.

Modtager så en mail, omkring hvor langt den har kørt, servicebog, stand, rust, hvor den er købt og hvad jeg forventede at få for den.

Svarede så på den mail også, hvorefter han sender en mail, hvor han siger at han er helt tilfreds med prisen (19000DK kroner), og at den nemmeste måde og klare betalingen er over paypal. han beder så om mit paypal nr osv, så vil han overføre pengene, og DEREFTER vil han så sende et agentbearu som henter bilen på min adresse.

Syntes der rejser sig nogle spørgsmål ved disse mails

1 - er han bare en rig fucker der bare køber lige hva han finder i øjenfaldene? fordi biler i usa er jo DOBBELT så billige som her?
Dog kan jeg se på cars.com (en usa brugtbilhjemmeside) at der kan man ikke søge på carisma? kan det være fordi den ikke importeres, og derfor vil han gerne ha noget lidt spicelt?

2 - i tilfælde af, det hele nu er godt nok, og jeg sælger bilen.
Har hørt USA's marked er grumt og komme ind på (godtnok som virksomhed) da de har en masse pargraffer og halløj så man nemt kan sagsøge hinanden osv.
Nogle der har hørt lignende historier omkring private sælger deres bil til en i USA, og derefter får problemer.?
Evt noget jeg skal være obs på?

Jeg syntes ihvertfald det er en lidt underlig situration jeg står i, fordi vil gerne sælge den, men NØØØJH det virker underligt at han bare lige skriver sådan? 3 mails, og så vil han smide over 19000+fragt for og hente min bil? smiley

Så ville lige høre hvad folk siger til det her inde? erfaringer og gode råd bliver modtaget med kyshånd smiley smiley :P smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af bil TIL usa?
  • #1   23. apr 2014 Det er løgn og latin smiley Alene fragten derover er sku nok tæt på mere værd end din bil. smiley

  • #2   23. apr 2014 HUMBUG.

  • #3   23. apr 2014 Det er en joke ikke?
    Tror du han vil importere en gammel potte til staterne?

    Den fungerer sådan at i er enige om beløbet, han vil arrangere afhentning med en vognmand, han overfører så penge til dig for bilen, plus til fragtmanden som du så skal give til chaufføren.
    Du modtager mail fra "PayPal" som så egentlig er fra fuskeren som du taler med, der bekræfter at pengene er overført, og derefter skal du så føre penge tilbage til ham, som er det han har "overført" for meget til dig.
    Når du har gjort det finder du så ud af at der ingen penge nogensinde har stået på din konto. Vupti.


  • #4   23. apr 2014 Du sender tilfældigvis ikke også penge til trunter i øst eu så de kan komme og besøge dig vel?

  • #5   23. apr 2014 tænkte nok også det var noget fis.

    Dropper det bare så, tanken om de 19 var bare forblændende måske smiley


  • #6   23. apr 2014 Jeg sprang også på første gang, med en 1 ejers manta jeg havde til salg, han kom dog bare fra england af dengang:p

  • #7   23. apr 2014 Den sidste idiot er åbenbart ikke født endnu.......!

    Selvfølgelig er den god nok! Han ville vel ikke kontakte dig, hvis han ikke var interesseret i din bil!?! Sælg den rolig til ham..... Han kan også sende pengene til dig via Western Union - det er ligeså sikkert som paypal og billigere.


  • #8   23. apr 2014 En Carisma ville heller ikke blive godkendt i USA.. Den er for ny, så derfor kan man ikke få dem regi i USA!

    USA har de mærkeligste Import love...


  • #12   23. apr 2014 Send den da til ham, sig du ordner fragten og han bare skal betale 10 tusinde oveni, det gør han da gerne !

  • #13   23. apr 2014 hva fanden ve jeg?
    Det ku da godt være han bare var sådan en rig fucker? smiley

    og i kan allesammen selv være idioter og tosser ! smiley


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #14   23. apr 2014 Igen igen.

  • #15   23. apr 2014 Det er fusk . Det han skriver til dig lyder som noget en skrev til mig en gang . Det er fup hele lortet ! smiley . Den må du ikke hoppe på smiley


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #16   23. apr 2014 Det ikke fup. Har solgt alle mine biler sådan

  • #17   23. apr 2014 Haha klassisk har selv prøvet det 2 gange, de er nogle svin der sidder i Afrika og håber der er nogle dumme fra vesten der hopper på den, de er på provision, og store ting såsom en bil er priemien.

    Så du slættet bare mailen:-)


  • #19   23. apr 2014 skrev til ham og spurgte hvorfor han ville købe en bil helt her henne i dk, både da prisen på bilerne er højere, og han skal gi mere i fragt, end min spand er værd.

    til det svarede han - It's not like I can't purchase directly from America, but the last time I made a purchase in America, it got me into a lot of trouble and almost into jail as it was a stolen car i purchased.. That is why I made up my mind to purchase internationally.., dertil begyndte han og forklarer hvor han har arbejdet henne...

    Men at købe internationalt, for ikke og blive taget i røven? WHUT!? smiley

    tror bare han kan beholde sine penge. smiley


  • #20   23. apr 2014 Bare husk på, at alle biler (Nyere slags...) Kan ikke indregistrere, i Nordamerika! smiley

  • #21   1. maj 2014 hahahah skynd dig og sælg . vi gjorde det der med min brors 406 og der sagde de vi skulle lægge nøgler og papir så hentet de den og vupti smiley

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #22   1. maj 2014 Send mig dit dankort ( skriv pinkode på bagsiden) så skal jeg sælge slæden for 25000,- til en bonde i Peru, der vil bruge den til sommerhus for sine bjerggeder.........

  • #23   5. jul 2018 Hej Alle.
    Jeg har fået samme spørgsmål og skrevet frem og tilbage. Har skrevet til ham, jeg ikke stoler på pay pal og og det skal gå via bank transfer (rådgivet af min bankdame)

    og nu vil han overføre penge. Jeg tænker, hvis han overfører er det fint, han kan jo ikke pille dem fra min konto igen.

    Men der bliver selvfølgelig ikke sendt eller givet noget inden pengene står der.

    Læser jeg rigtigt, når nogle HAR solgt på denne måde? eller er alle sarkastiske?


  • #24   5. jul 2018 HAHA så kom det.
    Han havde overført 7.000 kr. mere for bilen til shipment, som jeg lige skulle gå på posthuset og betale tilbage!


Kommentér på:
Salg af bil TIL usa?

Annonce