{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.375 visninger | Oprettet:

PROJEKT VOLVO AMAZON {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Min store drøm er at lavet et projekt med en af min yndlings biler, nemlig en gammel Amazon. jeg har kigget efter dele og ideer i 3 år nu. Og mangler kun penge og sted nu, men vil lige høre jer der ude om dette projekt er lovligt og muligt.

Motor: b230 turbo med 531 topstyk
Bagtøj: 1031 fra 940
Bremser: 6 og 4 stemplet fra cadillac CTS-V (380MM)
og selvfølgelig skal der være skålsæder med H-seler og rullebur i. smiley

ellers havde jeg tænkt på det umulige og ligge men T5R AWD i men det vil nok blive for svært
men vil gerne høre om det er overhoved muligt hvis det er blevet lavet præcis og flot stykke arbejde hvis denne mand kan få sådan en smuk og costum Volvo 242/142 med en LS1 og en T5 i så er alt muligt smiley
http://www.bilgalleri.dk/galleri/75749-volvo_282_v8


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PROJEKT VOLVO AMAZON
  • #1   9. maj 2014 Lidt inspiration:
    http://www.youtube.com/watch?v=6BjI1lG2q4A


  • #2   9. maj 2014 du kan vel bygge den som du vil bare du får lavet en køretest i hamburg + afgift

  • #3   9. maj 2014 Har set den Brian den er vild men han må jo gerne fordi han er svensk de må alt
    det må vi ikke


  • #4   9. maj 2014 køretest i hamborg???

  • #5   9. maj 2014 Hvor hk. vil du lave ??

  • #6   9. maj 2014 300-400

  • #7   9. maj 2014 Ok, så lav det i en B18 blok og slip for bøvl til syn.....

  • #8   9. maj 2014 ja vis en ombygget bilen skal være lovlig i danmark sakl der laves en køretest og den er i hamburg
    bilen skal have dæk der er godkendt til topfarten
    mener også den skal bestå syn i tyskland
    så skal der betales en masse penge til skat


  • #9   9. maj 2014 Få lige klarlagt om du kan få den på plader med de modifikationer først!

    Ellers er entusiasme desværre sjældent nok til at få det gennemført


  • #10   9. maj 2014 Zeeberg: er det så ik nemmere med en b21et?

    Michael: ja vi kender skat det tager alt hvad de kan...men gjord ham jeg lage op med den røde volvo 242/142 med både T5 og LS1 V8??


  • #11   9. maj 2014 Prøv at spørg ham, men han skriver:

    BILEN ER SYNET OG GODKENDT MED DET HELE!... Sådan!..
    Bilen er lavet af en mand ved navn Mogens Strøm som skal ha æren af det flotte stykke arbejde, Han har brugt over 6 år om og lave den, og over 2000 timers arbejds tid... Jeg TAKKER til Mogens at der er nogen der er så dygtig til og lave Sådan en bil.....

    Ud fra det, så er det nok en Volvo der har koster langt over en kvart million kr., så spørgsmålet er om du har det?


  • #12   9. maj 2014 nej. Men skal heller ik være færdig med den imorgen går og laver på den i min fritid der går ogs nogen år

  • #13   9. maj 2014 En amazone er ikke født med en B21et, så hvis du skal gøre det på letteste måde skal du bruge en motor som findes i bilen fra ny.

  • #14   9. maj 2014 nej men hvis den har opgraderet bremser og skålsæder med h-seler kan det så ik lad sig gøre? eller betyder det ik noget?

  • #15   9. maj 2014 Forskellen på en b18 / b20 motor er jo at den type motor er bilen født med, og regler er lidt mere lempelige.

    En red block B21/23/230 er jo fra en nyer model volvo, også kan du lige så godt smide en white block 5 eller 6 bens motor i.

    Men du kommer ikke uden om en masse afgift, da sådan en ama ikke er godkendt til mere en 150 hk. så test og afgift = shitloads af cash ud over at bygge bilen.

    Start med at lave en god tunet b18/20 motor. den henter du relativt nemt og billigt en 150-160 hk ud af, og smider du lidt mere seriøs cash efter den henter du også +200 hk. bare spørg KG trim i sverige.

    Sådan en ama vejer ikke meget, og de er pisse sjove med +150 hk.

    og så lange det er en B18/20 motor, så er der sgu ikke nogen der kan se og høre om den har 130 eller 200 hk.


  • #16   9. maj 2014 Du skal bruge den godkendelse fra volvo, og den kan man ikke få mere, fordi de 3 drenge der var i vmax med deres Volvoer, så nu det ødelagt for alle andre Volvo ejere desværre smiley så dem kan man roligt være lidt sure på. Den næste er en Amazon ikke er godkendt til mere end 150hk mener jeg, så vis du kunne få den godkendelse, så ville det alligevel ikke kunne lade sig gøre.

  • #18   9. maj 2014 Altså nu kender jeg 5 der har prøvet, inde for de sidste 2 måneder, og alle med en veldokumenteret sag. Den ene er enda mekaniker ved volvo, og ingen af dem har fået lov, med den begrundelse, at volvo ikke vil lave de godkendelser mere, da dem i vmax er åbenlyst ulovlige, og det vil volvo ikke være med til mere. for mit vedkommende ville jeg lægge en b204ft i eller en b230ft med turbo plus kit i, men det kunne ikke komme på tale. Har du snakket med Kim blomgren? eller hvem har underskrevet de papire?

  • #19   14. maj 2014 Ja, jeg fik fat i Kim Blomgren og synmanden har sagt god for det, papiret er stemplet til mit stel nr. samt de krav der skal opfyldes. I dokumentet star der at alle volvo benzin motor kan anvendes, saa det bliver en whiteblock i min.. dem i Vmax er da ikk volvo motor?

  • #20   14. maj 2014 Kører de to af dem ikke med Volvo T5 motorer?

  • #21   14. maj 2014 Men de papire kan ik fås mere idag, på grund af de volvoer der var med i det blad desværre. Og det noget Kim selv har sagt. Den grønne er lovlig nok. Den hvide har vist noget Rover v8 og kompressor, Den røde køre med noget ls1 motor vist.

  • #22   14. maj 2014 Altså jeg fik også godkendelser til montering af turbo etc. på min gamle 242 i marts 2013. direkte fra volvo med stel nr på min volvo osv ligesom Leo R.

    og på det tidspunkt var de Tre volvoer også kendt i DK.

    Sjovt nok syntes jeg faktisk at den fedeste af de tre biler er den grønne 240. med original turbo motor.


  • #23   14. maj 2014 I'm sorry Thomas P ked af du blev afvist fra skranken;) Jeg er fuldstændig ligeglad med 3 gamle volvo'er der har været med i Bæ-max blad;)

Kommentér på:
PROJEKT VOLVO AMAZON

Annonce