{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.954 visninger | Oprettet:

Regning fra værksted, hvordan skal jeg forholde mig? {{forumTopicSubject}}

Havde for lidt over en måned siden min bil på værksted fordi at den lige pludseligt ikke ville starte. Mekanikeren ringede først og sagde at det var benzinpumpen, men det fandt de så ud af at det ikke var alligevel. De mente at det var toppunktsføleren og tændingsmodulet, så de skiftede begge dele. 2 dage efter jeg fik bilen hjem begyndte det lige pludseligt at pisse ud med benzin under bunden af bilen, og det var så åbenbart et spændebånd på en benzinslange som de ikke havde spændt efter at de havde haft den afmonteret. Det ordnede jeg selv, men 2 dage efter opførte bilen sig præcis ligesom den gjorde inden den kom på værksted, den ville ikke starte. Jeg har modtaget en regning på knap 2.000 kroner, men de har jo reelt skiftet 2 ting på bilen som ikke fejlede noget. Problemet er periodisk, nogle gange vil bilen gerne starte, men andre gange er den helt død. Skal jeg bare bide i det sure æble og betale regningen? Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig.

Mvh. Simon.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regning fra værksted, hvordan skal jeg forholde mig?
  • #1   8. jul 2014 Jeg ville personligt ikke betale 1 krone før bilen var iorden.

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 95
    #2   8. jul 2014 det er jo heller ikke dem der skal betale for de dele og tid de har lagt i bilen. bare fordi de ikke finder fejlen skal du jo stadig betale.

• #3   8. jul 2014 Nej, føler mig ærlig talt også lidt snydt. Hvis der nu var gået et år inden bilen ikke ville starte igen kunne det jo sagtens være en ny fejl, men her er der tale om nogle dage og max. 200 kilometer. Men jeg aner ikke om jeg har "ret" til at føle mig snydt eller om han har retten på sin side. Og jeg har faktisk bestemt mig for at skifte mekaniker da der har været flere lejligheder hvor jeg ikke har været tilfreds med det arbejde der er blevet udført (eller i nogle tilfælde slet ikke er blevet udført). Så derfor har jeg heller ikke lyst til at aflevere bilen til ham igen.

• #4   8. jul 2014 Men det er vel en reklamation hvis fejlen stadig er der?

• #5   8. jul 2014 Dennis j han skal da ikke betale en mekaniker for stumper som ikke er de rigtige. Hvis de skifter dele uden at have fundet en fejl på delene så er det da deres problem

• #6   8. jul 2014 Jeg fik bilen lavet sidst i maj/først i juni måned, og nogle dage efter var problemet der igen, nogle gange starter bilen og andre gange er den helt død. Jeg har af gode grunde ikke brugt bilen ret meget siden grundet startproblemet og en bunke eksaminer, og eftersom at fakturaen kom over en måned efter reparationen var udført så gætter jeg også på at de gamle dele for længst er smidt ud. Ellers ville jeg foreslå ham at tage de nye dele igen og montere de gamle igen da de jo tydeligvis ikke fejler noget.

• #7   8. jul 2014 Hvad så hvis de montere de gamle dele igen mener du så heller ikke du skal betale noget??

• #8   8. jul 2014 Det en trist historie. Hvad siger mekanikeren?

Har selv fundet ud af at Koefoed & Thomsen i Hillerød ikke er stedet til min Peugeot.
    Havde den til service og betalte for et syns tjek oven i.
    De fandet en bærekugle som de fik lov at skifte. Men et tæret panel ( synsmanden gik igennem med et slag med knoerene) og bremserør der var slemme fra midten og bag ud. Følte mig sku snydt. End vidre fik jeg en pris på 18000for at få min Ac ti æ at fungere. Min kami lyste forleden med sin UV lampe Og konstaterede det umiddelbart er en O-Ring der er utæt.

Føj siger jeg bare. Håber vestergåård i Birkerød er bedre for DD ser den om 10.000km.

• #9   8. jul 2014 Sådan her ser jeg på det: jeg kører min bil på værksted fordi at det er en reparation jeg ikke evner selv, ærlig snak. Jeg beder dem ikke om at skifte noget bestemt, men jeg forklarer vidt og bredt om fejlen så godt som jeg kan. Hvis jeg havde bedt om en udskiftning af toppunktsføleren og tændingsmodulet ville jeg betale med det samme, men de har skiftet 2 halvdyre dele på min bil som ikke fejlede noget uden at jeg bad om det og yderligere blev jeg først informeret om det da delene var skiftet. Det kan da ikke passe at jeg bare skal punge ud? Hvis en murer har lavet noget arbejde som ikke er i orden betaler man da heller ikke uden tøven, eller er jeg helt gal på den?

• #10   8. jul 2014 Jeg er på ferie lige nu, og jeg har gået og ventet på at få regningen så jeg kunne se hvad der reelt var blevet skiftet. Jeg har ikke snakket med mekanikeren endnu, men tvivler da på at han vil æde den, især ikke når jeg har tænkt mig at skifte værksted lige så snart at det her er ude af verden.

• #11   8. jul 2014 Hvorfor vender du den ikke med værkstedet istedet ?? så finder i jo nok en løsning

• #13   8. jul 2014 Det er jo altid svært at lave en bil med periodiske fejl. Men man må jo gå ud fra de har skiftet de kombonenter fordi de har haft en formodning om det var dem der var problemet.. Og hvis det så har virket da de har skiftet det og det først er kommet igen et par dage efter kan de jo ikke komme af med reservedelene igen. Så dem er der jo desværre kun en til at betale..

• #14   8. jul 2014 Jeg har også tænkt mig at køre ned og snakke med ham lige så snart at jeg kommer hjem fra ferie. Og jeg er godt klar over at periodiske fejl er noget møg at komme til livs, men derfor føler jeg mig en anelse snydt alligevel. Jeg vil også hjertens gerne betale regningen hvis de rent faktisk får bilen til at virke, så jeg håber at der kan findes en løsning som også er fair for mit vedkommende.

• #15   8. jul 2014 Det er altid træls at betale for noget man ikke føler man får noget ud af...

• #16   8. jul 2014 Enig med Muuu

• #17   8. jul 2014 Nå, så hvis du går på arbejde 3 timer, og fejer blade for en kunde.. laver hans terrasse rigtigt flot...

Og det så blæser til med blade igen, så mener du ikke han skal betale for de timer du har brugt på det?

Du har en gammel lortebil, den driller.. du hyrer en mekaniker til at lokalisere og ordne fejlen. Det gør han efter bedste formåen, og da du henter bilen kører den.

Efter 2 -3 dage, er fejlen der igen.. så har du en gammel lortebil, ikke en dårlig mekanikker...

Hvad regnede du med, at han brugte 121timer på at lokalisere fejlen, og UDELUKKE alle andre... og så du kun skulle betale for de 20min det tager at skifte X-dims...

Kom nu ind i kampen, manden har knoklet med dit gamle lort, han ville nok også hellere bare have lavet regulær service på en nyere bil, til en kunde der betaler..

Han har ikke snydt dig, han har skiftet nogle dele, der KUNNE have forsaget fejlen. så betal manden for sit arbejde..

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 95
    #18   9. jul 2014 morten D. kunne ikke have sagt det bedre selv smiley

• #20   9. jul 2014 Kan ikke se dit problem?? Altså de 2000,- er 2x nye stumper og fejlfinding.. De 2 stumper der er skiftet har man nok haft en formodning om var i stykker, du skriver selv fejlen er periodisk.. Der ud over er der den tid han har brugt..

Så du ville heller ikke betale hvis han havde brugt 12 timer på fejlfinding og ikke fundet nogle fejl ( dit problem er stadig periodisk ) 2000 er jo ikke det vilde, for mig lyder det somom han har været god ved dig, uden at vide hvor lang tid han har brugt

• #21   9. jul 2014 Offtopic..

Men er sikker på du bare skal skifte dit brændstof relæ så køre bilen igen smiley

Dette er en kendt fejl !

Men hvis man køre Volvo hvorfor så ikke, køre til en Volvo mand ? Altså en der ved hvad han laver, og ikke skruer franske bil og prøver en masse gæt værk ?

• #22   9. jul 2014 Hvis man hyrer en til at komme og feje sine blade og vedkommende i stedet for river indkørslen, skal man så betale?

• #23   9. jul 2014 Shit en ringe sammenligning.

• #24   9. jul 2014 Der er mange delte meninger kan jeg se, og jeg kan godt se logikken i de fleste af dem smiley hvor får jeg fat i sådan en brændstof relæ? For hvis du er helt sikker på at det er problemet, så må jeg jo bare betale regningen og komme videre.

• #25   9. jul 2014 http://www.skruvat.dk/Br%c3%a6ndstofpumperel%c3%a6r-P12356.aspx

Er det sådan en fætter her du mener?

Kommentér på:
Regning fra værksted, hvordan skal jeg forholde mig?

Annonce