{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Thomas B
Thomas B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Benyttelse af mobiltelefon under kørsel {{forumTopicSubject}}

Ærgerlige penge, at skulle give ud hvis ovenstående indtræffer. - men retfærdigt.
Det er dog ikke helt hvad var tilfældet da min kone kørte hjem fra arbejde forleden dag.
Hun kørte i vores Octavia som har et Columbus navigations anlæg installeret, hvori der også er håndfri mobiltelefoni som vi er meget glade for. Det styres fra rattet og kobler automatisk til telefonerene når bilen startes. Fedt.
Der sker dog det, at min kone bliver stoppet på vej hjem, og der påstår begge betjente at have set hende bevæge munden og tale i telefon.....det har hun bare ikke gjort!
Hun tygger tyggegummi, mens hun massere sin kæbe. Dette sker i betjentenes blinde vinkel, da de holder på siden af hende ( hun massere venstre kæbe).
Hun prøver at forklare at telefonen er koblet til bilens anlæg, og at han da må kunne checke telefonens log?
Det afslår han, og siger at hun da bare kan have slettet loggen......gud jøsses. Hun ved knapt hvordan man lægger bogmærker ind i telefonen!
Sidst jeg oplevede noget af denne slags, var da jeg var bosat i Venezuela...havde troet at betjentene var bedre uddannet herhjemme:(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benyttelse af mobiltelefon under kørsel
  • #1   2. sep 2014 Sådan er det bare

Massere kæben det virker også som en dum undskyldning frem for noget normalt

• #3   2. sep 2014 Det er hvad man får ud af at pålægge politiet en bødekvote de skal overholde

• #4   2. sep 2014 Loggen behøver de ikke som bevis, da bare det man kigger på uret på mobilen er nok til en bøde. Med mindre mobilen sidder i en holder.

• #5   2. sep 2014 de fleste har jo ur i deres bil så jo ikk nødvendigt at kigge på mobilen.

men hvis de siger hun har snakket i mobil under kørsel så bare at tage den i retten, så kan der jo blive frem vist en log fra tele selskabet + at i jo kan bevise at den køre over anlægget i bilen nå man køre.
    så den burde jo være rimelig let at vinde

• #6   2. sep 2014 men igen, dommer i dk har det med altid at holde med politiet selv nå det er åbenlyst ikk er rigtig hva de siger, og politiet har det med at live i retten, så kan måske godt blive besværligt

• #7   2. sep 2014 Hvad Står der på bøden?

Tale i mobil, eller benyttelse af håndholdt mobiltelefon..?

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    okt 2011

#8   2. sep 2014 Betjenten siger at de har set hende tale i mobiltelefon...men på bøden står der blot "benyttet mobiltelefon under kørsel".
    Teleselskabet vil gerne sende en log, men den viser kun udgåede samtaler. Hvis man også vil se de indgående, så kræver det en dommerkendelse.
    Så det må vi se at få fat i inden retsmødet.

• #9   2. sep 2014 hvorfor kan i ikk se indgående??

hvis jeg log ind på min side til min mobil kan jeg da selv se både ind og udgående

• #10   2. sep 2014 Sad mobilen i en holder..? Eller hvor i bilen var den?

For som bøden er skrevet, så er det ligemeget om hun har talt eller kløet sig med telefonen.

• #12   2. sep 2014 Er totalt ligegyldigt om du har en log eller ej , hun har fået en bøde for at holde mobilen i hånden under kørsel , de er 2 betjente og hun er 1
    har selv været det igennem og endte med bøden

• #13   2. sep 2014 Som andre siger .. hvis der er 2 betjente så bare glem det

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    okt 2011

#14   2. sep 2014 Hejsa.
    Ja, jeg er bange for at I har ret mht til 2 betjente mod een. Det er blot min retsfølelse der står til forfald:(
    Telefonen lå i en taske på det andet forsæde.
    Loggen fra telefonen er ikke nok. Man skal have en udskrift fra telefonselskabet, men der er altså kun de udgående på (dem man betaler for) med mindre man har en dommerkendelse.
    En rigtig øv sag pga en dårlig betjent.

• #15   2. sep 2014 Kan snilt følge dig men vis du nu bare tager det som om at du har sparet de penge på et andet tidspunkt hvor du evt har kørt lidt for stærkt eller over for gul/rød eller noget helt 3. Så går det jo nok i den sidste ende

Jeg tvivler stærkt på at vi bilister ikke har rigeligt tilgode ved politiet med de fejl vi laver som alligevel ikke ender ud med bøde eller klip

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    okt 2011

#16   2. sep 2014 @Moffe; fin tilgangsvinkel. Det prøver jeg lige at se om jeg kan berolige konen lidt med:)

• #17   2. sep 2014 Venezuela? Slap da lige af. HVIS det er rigtigt hvad din kone siger, så kan der jo også være tale om simpel fejltagelse, at se bare har set forkert, men er overbeviste om det. Jeg siger ikke din kone lyver men der var 3 mennesker til stede og du har kun den ene version.

Glem alt om log, loven er formuleret som "at benytte håndholdt mobil", så det dækker både snak, SMS, se på uret, navigation osv osv.

Det er jo gratis at få den prøvet i retten og selvom det er op af bakke, så giv det da et skud. Bare husk at det er din kone der skal i retten og ikke dig, du må ikke engang sige noget.

• #18   2. sep 2014 Der er ingen grund til at gå i retten og satse på at argumentere sig ud af det. Medmindre betjentene ikke møder op og afgiver vidneforklaring, taber hun sagen på stedet og bliver idømt bøden på 1500 kroner.

Hvis betjenten har set hende tale i tlf, så har hun talt i tlf, selvom alle ved det ikke er tilfældet. Det HAR været oppe i medierne, og det er en af den slags sager hvor de er helt firkantede.

Overvej om det er besværet og pengene værd, selvom ens retsfølelse lider et knæk...

Personligt mener jeg slet ikke man overhovedet skal have lov til at tale i tlf under kørslen, for det er selve samtalen og ikke hvordan man holder telefonen, som er distraherende. Det er påvist læssevis af gange på alle mulige TV programmer og youtube shows eller for den sags skyld Mythbusters.
    Der er allerede rigeligt med ulykker i trafikken, på grund af manglende opmærksomhed, så det er mig lettere uforståeligt man overhovedet må det...

Men det er bare min mening, og som sådan ikke noget din kone skal klandres for. smiley

Kommentér på:
Benyttelse af mobiltelefon under kørsel

Annonce